Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-06, 20:28
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Andra länken - Del 1.
Hittade och tog hem MediaCreationToolx64 därifrån.

Tack igen!
Citera
2015-09-06, 20:51
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Hittade och tog hem MediaCreationToolx64 därifrån.

Tack igen!

Går det bra ?
Citera
2015-09-06, 20:52
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Total nolla på datorer här. Skaffade Windows 10 i somras och det har gått utan problem tills nyligen. När jag nu försöker starta Spotify så händer ingenting. Det lilla hjulet som indikerar att någonting laddar dyker upp vid muspekaren i någon sekund och sen försvinner det. Funkar inte heller att köra som admin. Vad göra?

Ominstallera programmet, Spotify är nu en gång för alla Spotify med alla dess problem.
Citera
2015-09-06, 21:15
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Går det bra ?
Tänkte inte börja förrns imorgon, då har jag hela dagen på mig om det går åt fanders. Har idag bara försökt att ta hem allt som skall tas hem innan jag börjar.

Edit:
Jag måste erkänna att jag är ganska så nervös faktiskt.
Citera
2015-09-06, 21:29
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Tänkte inte börja förrns imorgon, då har jag hela dagen på mig om det går åt fanders. Har idag bara försökt att ta hem allt som skall tas hem innan jag börjar.

Edit:
Jag måste erkänna att jag är ganska så nervös faktiskt.

Vad är det du ska göra - egentligen ?
Citera
2015-09-06, 22:06
Medlem
Lensflares avatar
Händer det för någon annan att windows 10 "hänger sig" när välkomstmeddelandet visas?

Hänger sig kanske inte är riktigt sant, cirkeln snurrar som vanligt men roligare än så blir det inte.
Jag antar att det inte handlar om att datorn installerar någon uppdatering eftersom jag lät den stå och tugga en hel natt utan skillnad. Enda lösningen = Resetknappen.

Det där händer typ var fjärde omstart!

En sak som inträffar lika ofta är att prylarna nere i högra hörnet (systray?) inte startas upp ordentligt.
Ett par tre saker läses in men sen hänger sig även det. Det är olika program som dyker upp varje gång innan det hänger sig så att felsöka är ju inte så lätt. Resetknappen är även här den enda lösningen.

Jag har googlat och sett att jag inte är ensam om det här problemet, men jag kan tamejtusan inte hitta någon lösning.

Någon som känner igen sig, eller tror sig veta vad problemet kan bero på?
Citera
2015-09-06, 22:08
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Vad är det du ska göra - egentligen ?
Jag tänker ge mig på att uppgradera från Win 7 till Win 10.

Jag har fått intrycket att det är väldigt knepigt att lyckas med det utan att något går väldigt fel. Vad är ditt intryck av att uppgradera från 7:an till 10:an, är det många som har haft problem med att göra det?
Senast redigerad av My-Time 2015-09-06 kl. 22:10.
Citera
2015-09-06, 22:21
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag tänker ge mig på att uppgradera från Win 7 till Win 10.

Jag har fått intrycket att det är väldigt knepigt att lyckas med det utan att något går väldigt fel. Vad är ditt intryck av att uppgradera från 7:an till 10:an, är det många som har haft problem med att göra det?

Svårt att veta egentligen då det blir rätt ensidig info ifrån nätet men mitt intryck är att det går bra för de allra flesta men ibland blir det problem med drivisar efteråt. Samt viss program kompatibilitet.

Kolla installationen/uppgraderingen efteråt genom att köra en filkoll = sfc /scannow; och om det visar på problem så kör du DISM. Googla dessa.

Se till att du har en backup av ditt nuvarande Os för säkerhets skull så är du garderad.
Citera
2015-09-06, 22:32
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Svårt att veta egentligen då det blir rätt ensidig info ifrån nätet men mitt intryck är att det går bra för de allra flesta men ibland blir det problem med drivisar efteråt. Samt viss program kompatibilitet.

Kolla installationen/uppgraderingen efteråt genom att köra en filkoll = sfc /scannow; och om det visar på problem så kör du DISM. Googla dessa.

Se till att du har en backup av ditt nuvarande Os för säkerhets skull så är du garderad.
Tack för jättebra tips! Jag skall def. följa dom!

Sen är det bara att hålla tummarna.

Förhoppningsvis så behöver jag inte återkomma med en massa fler frågor efteråt.
Citera
2015-09-06, 22:41
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Tack för jättebra tips! Jag skall def. följa dom!

Sen är det bara att hålla tummarna.

Förhoppningsvis så behöver jag inte återkomma med en massa fler frågor efteråt.

Det är enkelt då det sköter sig självt och för de flesta går det bra så det blir nog inga problem med själva uppgraderingen utan det är efteråt det eventuellt kan bli problem. Du kan behöva använda andra liknande "problemfria" program än de du är van vid p.g.a det.

Lycka till !
Citera
2015-09-06, 22:55
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Det är enkelt då det sköter sig självt och för de flesta går det bra så det blir nog inga problem med själva uppgraderingen utan det är efteråt det eventuellt kan bli problem. Du kan behöva använda andra liknande "problemfria" program än de du är van vid p.g.a det.

Lycka till !
Tack!
Citera
2015-09-07, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
har man köpt datorn med windows förinstallerat så är det en oem

högerklicka på den här datorn och välj egenskaper så ser du om det är en oem installation

Med vänlig hälsning
t

Om det står OEM i produkt-id då är det OEM? Kan jag installera om datorn till win10 och då får jag en win10 key antar jag som jag kan använda till en annan dator sen kan behåller jag väl fortfarande win7 keyn på den gamla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in