Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-16, 14:58
  #8929
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Nej, jag har inte startallback eller explorer patcher.

Men kan man återställa datorn med alternativ behålla personliga filer och se om det löser problemet?

En återställningspunkt sköter det automatiskt, medans en reparationsinstallation ger dig det som ett alternativ. Googla.

En extern mus kostar dryga 100kr och du riskerar inte att förlora data. Om nu datorn fungerar i övrigt d.v.s.
Citera
2024-04-16, 15:02
  #8930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
En återställningspunkt sköter det automatiskt, medans en reparationsinstallation ger dig det som ett alternativ. Googla.

En extern mus kostar dryga 100kr och du riskerar inte att förlora data. Om nu datorn fungerar i övrigt d.v.s.

Jag ska testa att återställa datorn. Problemet är att eftersom musen inte fungerar så fungerar det inte vid sista dlelen.

När jag ska trycka "återställ" så är markören låst på "avbryt" och det går inte flytta den genom att använda pilknapparna heller.

Hur får jag datorn att välja återställ? Är bara en knapptryckning kvar.
Citera
2024-04-16, 15:07
  #8931
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Jag ska testa att återställa datorn. Problemet är att eftersom musen inte fungerar så fungerar det inte vid sista dlelen.

När jag ska trycka "återställ" så är markören låst på "avbryt" och det går inte flytta den genom att använda pilknapparna heller.

Hur får jag datorn att välja återställ? Är bara en knapptryckning kvar.

Beroende på dator så fungerar andra knappar också för kommandon. Prova alla typer av "pilknappar" samt kommandoknappar. Någonstans finns en. Windows är gjort på så sätt att detta ska fungera i situationer likt denna.
Citera
2024-04-16, 15:08
  #8932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Beroende på dator så fungerar andra knappar också för kommandon. Prova alla typer av "pilknappar" samt kommandoknappar. Någonstans finns en. Windows är gjort på så sätt att detta ska fungera i situationer likt denna.

Ja, nu fungerar det- Datorn har börjat återställa. Får se om det fixar sig. Tack för hjälpen.
Citera
2024-04-16, 15:08
  #8933
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Jag ska testa att återställa datorn. Problemet är att eftersom musen inte fungerar så fungerar det inte vid sista dlelen.

När jag ska trycka "återställ" så är markören låst på "avbryt" och det går inte flytta den genom att använda pilknapparna heller.

Hur får jag datorn att välja återställ? Är bara en knapptryckning kvar.


Info: https://support.microsoft.com/en-us/...b-391fd62adf33
Citera
2024-04-16, 15:10
  #8934
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Ja, nu fungerar det- Datorn har börjat återställa. Får se om det fixar sig. Tack för hjälpen.

Om W.update orsakade det så kommer det ske igen efter återställningen. Pausa det tills du vet orsaken.
Citera
2024-04-16, 20:18
  #8935
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Ja, nu fungerar det- Datorn har börjat återställa. Får se om det fixar sig. Tack för hjälpen.


Hur gick det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback