Citat:
Ursprungligen postat av
Dafen
Nä det var nån jäkla återställningsfil som jag fick hem från Windows som jag inte hittar med mobilen nu. Man kunde göra en ren ominstallation från den med. Jag valde det och det gick bra tills datorn startade om för andra gången. Då frös den bara med svart skärm. Väntade typ 30 min innan jag tryckte på reset och den startade om. Datorn sa då att den råkat ut för nåt fel och gav mig några alternativ. Jag valde ren ny ominstallation. Den började om igen och startade om ett par ggr innan den fastnade igen. Jag tryckte reset och testade att boots från stickan. Funkade ej. Testade boot från disk men då hänger den sig strax efter Windows-loggan syns i uppstarten.
Men jag får ta hem den riktiga från din länk sen.
Okej. Det där hårdvarufel meddelandet - jag var lite undrande om det skulle visa sig och - nu har det gjort det. Eventuellt. Det kan alltså betyda att du har ett hårdvaru problem som förr eller senare skulle ha framträtt och oturligt nog gjorde det i samband med det tidigare problemet. Du bör kolla upp datorn för att säkerställa att allt verkligen är ok. De där meddelandena brukar vara korrekta - men ibland fel.
Jag skulle göra en bios reset som första åtgärd innan jag provade att installera igen.