Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-24, 10:37
Medlem
Jag har tagit MDMA dragit 1 lina åt gången sen somnar jag direkt, varför?
Har tagit två gånger igår och båda gångerna bara somnat.
Första linan vid kl 15. somnade nästan direkt och vaknade vid 20-21 tiden. Tog då en till lina och somnade direkt jag satt mig i soffan, och vaknade vid kl ca 02.30..

Kan jag ha tagit för stor mängd? MDMA kristallerna skulle vara över 84 %

Mvh
Citera
2015-11-24, 10:58
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JHNEE
Jag har tagit MDMA dragit 1 lina åt gången sen somnar jag direkt, varför?
Har tagit två gånger igår och båda gångerna bara somnat.
Första linan vid kl 15. somnade nästan direkt och vaknade vid 20-21 tiden. Tog då en till lina och somnade direkt jag satt mig i soffan, och vaknade vid kl ca 02.30..

Kan jag ha tagit för stor mängd? MDMA kristallerna skulle vara över 84 %

Mvh

MDMA har riktigt kass biotillgänglighet i näsan jämfört med i magen. MDMA ska därför sväljas för bäst effekt och inte snortas. Nu vet jag inte om det har med saker att göra, men det är faktiskt waste att dra upp just MDMA i snoken.
Citera
2015-11-25, 20:02
Medlem
Om man förvarar rent MDMA i ett vanligt rum, normal temperatur (ev. lite svalt) i 2-3 månader, behåller MDMA:t sin effekt fullt ut då?

(rent hypotetiskt, såklart)
Citera
2015-11-25, 22:15
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
MDMA har riktigt kass biotillgänglighet i näsan jämfört med i magen. MDMA ska därför sväljas för bäst effekt och inte snortas. Nu vet jag inte om det har med saker att göra, men det är faktiskt waste att dra upp just MDMA i snoken.

Verkligen? Hittade inga siffror som stöder det vid en snabb sökning nu iaf.
Själv gillar jag den snabbare effekten när man snortar, har inte intrycket av att den totala effekten för en given mängd blir lägre - snarare tvärtom, fast kortare då... En kombination av att äta och snorta föredrar jag. Sen sägs väl det allra mest effektiva vara rektal administration... inget jag testat själv, dock.
Citera
2015-11-26, 21:23
Medlem
Micawbers avatar
Tjo jag tänkte kolla vad folk har för tankar om detta ang recoverytime/ hur skadligt det är osv.
Kom över 1g kristaller för ett tag sedan som jag konsumerade vid 4 separata tillfällen uppdelat ungefär såhär:

Samma helg - Fredag 220mg, Lördag 180mg

Två veckor senare - 250mg

Dessa doser togs på en gång i rizzboll, tidigare ej provat. Sista tillfället var i helgen för två veckor sedan.

Jag har faktiskt inte känt mig så annorlunda (t.ex. Inte virrigare i vardagen än vad jag brukar vara , inte segare/tröttare, inga känslor av obehag som inte funnits innan) ingen märkbar AT alls.

Rent psykiskt dock så har jag märkt stor skillnad, positiv som tur är !
Jag har känt mig piggare, mer motiverad, nya tankebanor, nya perspektiv. I efterhand kan jag säga att erfarenheten var väldigt positiv, lite "soul-searching" över det hela!

Tror ni jag har några negativa effekter att vänta inom snar framtid eller är det bara simma lugnt? Borde jag egentligen känna mig fucked i kroppen eller knoppen, har jag haft en jävla tur/en helt OK tolerans?

Jag har läst runt mycket på forumet, det verkar vara delade åsikter. visa påstår att det är lugnt med några veckors mellanrum medans andra påstår att det är minst 2-3 månader t.ex.

Hoppas någon vill ge mig lite svar, kanske finns fler förstatestare som söker liknande svar som jag
Citera
2015-11-27, 00:00
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micawber
Tjo jag tänkte kolla vad folk har för tankar om detta ang recoverytime/ hur skadligt det är osv.
Kom över 1g kristaller för ett tag sedan som jag konsumerade vid 4 separata tillfällen uppdelat ungefär såhär:

Samma helg - Fredag 220mg, Lördag 180mg

Dessa doser togs på en gång i rizzboll, tidigare ej provat. Sista tillfället var i helgen för två veckor sedan.

Jag har faktiskt inte känt mig så annorlunda (t.ex. Inte virrigare i vardagen än vad jag brukar vara , inte segare/tröttare, inga känslor av obehag som inte funnits innan) ingen märkbar AT alls.

Rent psykiskt dock så har jag märkt stor skillnad, positiv som tur är !
Jag har känt mig piggare, mer motiverad, nya tankebanor, nya perspektiv. I efterhand kan jag säga att erfarenheten var väldigt positiv, lite "soul-searching" över det hela!

Tror ni jag har några negativa effekter att vänta inom snar framtid eller är det bara simma lugnt? Borde jag egentligen känna mig fucked i kroppen eller knoppen, har jag haft en jävla tur/en helt OK tolerans?

Jag har läst runt mycket på forumet, det verkar vara delade åsikter. visa påstår att det är lugnt med några veckors mellanrum medans andra påstår att det är minst 2-3 månader t.ex.

Hoppas någon vill ge mig lite svar, kanske finns fler förstatestare som söker liknande svar som jag

Jag är rädd att det inte finns någon som kan ge dig ett väl underbyggt svar på den frågan. Jag har väldigt likartade funderingar som du, och likartade erfarenheter. Mår kanon en vecka eller två efter intag!
Många vittnar om att de har "förstört magin", dvs inte får så skön upplevelse (eller ingen alls) genom att ta för stora doser och/eller för ofta. Det är ju något man vill undvika.
De som förespråkar mycket långa uppehåll mellan konsumtionstillfällena stöder sig ofta på prat om neurotoxicitet, att man stressar sönder serotoninreceptorerna, och därför kan få permanenta skador.
Personligen tror jag att farhågorna är överdrivna. Tittar man på t ex Erowid finns bl a en massiv metaundersökning, där motstridiga resultat framkommer. Det är också ont om studier på riktiga brukare - många gånger stöder man sig på studier utförda på råttor som har fått doser som är åtminstone 10ggr över vad man själv utsätter sig för när man rullar. Vissa ecstasyanvändare har bevisligen drabbats av allvarliga depressioner som har tagit lång tid att bli av med. I många fall är det dock frågan om extremt hög frekvens på användning, och dessutom av just ecstasytabletter, som ofta är bankat med amfetamin eller rc-droger. När det gäller just kombinationen MDMA och amfetamin tycker jag mig se att det finns tydliga indikationer på att det är en sällsynt olycklig kombination ur neurotoxicitetssynpunkt.
Summa summarum tror jag att man tills vidare får gå på magkänsla. Håller man sig till MDMA och undviker tveksamma ecstasytabletter samt kombination med annan centralstimulantia och inte överdriver frekvensen tror jag att det inte är någon större fara. Själv kommer jag att försöka hålla absolut minst 2 veckor mellan tillfällena, helst 4, och undvika alltför vilda doser. Men det är bara jag, och märk väl - ingen vet vad som verkligen gäller.
Citera
2015-11-27, 16:45
Medlem
MellowHighs avatar
Vet någon egentligen hur skadligt det är att återdosera? Har hittills bara provat MDMA ett par gånger och tycker att ruset är underbart men tyvärr alldeles för kort. Hade inte främst tänkt ägna mig åt rekreationellt bruk utan snarare för att komma till botten med grejer som jag har burit inom mig och som jag har svårt för att komma åt/bearbeta i nyktert tillstånd. Har lyckats hålla mig under 2 mg/kg än så länge men funderar på hur stor risk det egentligen skulle innebära att börja med ex. 120 mg och sedan fylla på med 60 mg efter 60-90 minuter? Är medveten om att det inte finns någon tillförlitlig forskning som inte är starkt politiserad men alla erfarenheter uppskattas! Bör kanske tillägga att jag planerar att vänta i minst 3 månader mellan varje tillfälle, jag tar även en mängd kosttillskott och antioxidanter (de som rekommenderas på rollsafe.org) för att minska risken för neurotoxitet. Har tillgång till MDMA-kristaller av riktigt bra kvalité så det finns ingen risk för att jag får i mig någon annan centralstimulant eller RC-drog.
Citera
2015-11-27, 20:23
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MellowHigh
Vet någon egentligen hur skadligt det är att återdosera? Har hittills bara provat MDMA ett par gånger och tycker att ruset är underbart men tyvärr alldeles för kort. Hade inte främst tänkt ägna mig åt rekreationellt bruk utan snarare för att komma till botten med grejer som jag har burit inom mig och som jag har svårt för att komma åt/bearbeta i nyktert tillstånd. Har lyckats hålla mig under 2 mg/kg än så länge men funderar på hur stor risk det egentligen skulle innebära att börja med ex. 120 mg och sedan fylla på med 60 mg efter 60-90 minuter? Är medveten om att det inte finns någon tillförlitlig forskning som inte är starkt politiserad men alla erfarenheter uppskattas! Bör kanske tillägga att jag planerar att vänta i minst 3 månader mellan varje tillfälle, jag tar även en mängd kosttillskott och antioxidanter (de som rekommenderas på rollsafe.org) för att minska risken för neurotoxitet. Har tillgång till MDMA-kristaller av riktigt bra kvalité så det finns ingen risk för att jag får i mig någon annan centralstimulant eller RC-drog.

Tror aldrig att du kan få ett helt tillförlitligt svar där. Jämför med områden där det finns mycket forskning - t ex kring livsmedel. Även där blir det ju bara att man godtyckligt hugger till med någon form av rekommendation, t ex "ät fet fisk från Östersjön max X ggr/år"... sådant går ju inte att föra i bevis, var gränsen går. Skulle man göra det, hade man behövt en väldig massa enäggstvillingar där man testar att utsätta den ena för en viss dos, men inte den andra, och sedan se var man får en signifikant skillnad.
Således är rimligtvis detta med max 2 mg/kg också något godtyckligt. Själv hade jag inte varit rädd för att dra i mig 3mg/kg heller, speciellt inte med så långa uppehåll.
Men igen - det är bara vad jag tror, och tro är allt man kan göra när det gäller detta.
Sen är det ju så, att stress och depressioner kan ge allvarliga neurologiska skador också, så om man lyckas minska sådant genom självadministrerad drogterapi, torde ju hälsoeffekten till slut kunna hamna på plussidan!
Men, igen - bara mina spekulationer.
Senast redigerad av LivinginthePast 2015-11-27 kl. 21:10.
Citera
2015-11-27, 21:15
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MellowHigh
Har lyckats hålla mig under 2 mg/kg än så länge men funderar på hur stor risk det egentligen skulle innebära att börja med ex. 120 mg och sedan fylla på med 60 mg efter 60-90 minuter? Är medveten om att det inte finns någon tillförlitlig forskning som inte är starkt politiserad men alla erfarenheter uppskattas!

Vet att det är på detta sett MAPS doserat under deras PTSD studie med krigsveteraner. Deras stora dos motsvarande 125 mg (oberoende på vikt så vitt jag förstått det) där det efter halva tiden erbjudits som en valmöjlighet att få halva dosen som påfyllnad. Exakta tider för påfyllnadsintervallen sitter jag inte på. Kan inte tänka mig att de skulle utsätta sina patienter för några risker.

Källa för detta påstående om återdoseringar är Brad Burge på MAPS.

Angående tidigare påstående om biotillgänglighet har jag inte tid att kolla upp detta nu och minns inte ens var jag läst det. Om jag inte kommer tillbaka med källa så bortse från det.
Citera
2015-11-28, 16:41
Medlem
TheKingIsDeads avatar
Ta E om man har borderline, adhd och autism?

Till jullovet har jag och några vänner planerat att ta e, det är då första gången för mig och de andra har gjort det ett par gånger. Jag har testat andra former av droger, men inte just e.
Jag är diagnoserad med borderline, adhd och autism, jag går på cipramil och imovane.
Jag är inte sådär superinsatt på diagnoser + droger, så jag tänkte höra; hur går e ihop med dessa diagnoser? för och nackdelar?
Citera
2015-11-28, 17:04
Moderator
kvm3s avatar
Jag skulle råda dig att låta bli. Om du redan har balansproblem med signalsubstanserna så medför MDMA en onödig risk att göra saken värre.
Citera
2015-11-28, 19:12
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKingIsDead
Till jullovet har jag och några vänner planerat att ta e, det är då första gången för mig och de andra har gjort det ett par gånger. Jag har testat andra former av droger, men inte just e.
Jag är diagnoserad med borderline, adhd och autism, jag går på cipramil och imovane.
Jag är inte sådär superinsatt på diagnoser + droger, så jag tänkte höra; hur går e ihop med dessa diagnoser? för och nackdelar?

Låt bli! Går du på Cipramil, som är SSRI, fungerar det inte alls med MDMA. Tror dessutom att det är extra hälsovådligt, förutom att det är meningslöst med tanke på SSRI (och troligtvis i övrigt en dålig idé, med tanke på hur du mår).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in