2015-11-04, 08:13
Medlem
Yeahvlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly
7 km på 35 min på min första löprunda på evigheter. Så jävla nöjd, känner mig som en os-guldvinnare! Kändes efteråt som om jag hade kunnat köra ännu bättre, men men.

Är det bra eller ska jag lugna ner hybrisen ? Har aldrig löpt kontinuerligt eller överhuvudtaget mer än 1 gång/månad.

Som otränad skulle jag säga att det är en bra tid, om nu målet med passet var att springa det på snabbast möjliga tid.
Citera
2015-11-08, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahvlen
Som otränad skulle jag säga att det är en bra tid, om nu målet med passet var att springa det på snabbast möjliga tid.

Ja det var meningen att springa så fort som möjligt.

Provade idag igen och det blev två varv, cirka 16km, 1h 12m, har aldrig sprungit så långt. Har jag fått superkrafter ?
Citera
2015-11-22, 14:41
Medlem
LolaMontezs avatar
Tjo, när jag springer och tar tid så känns det som om jag inte riktigt kan ta det lungt och jag blir på ett sätt allt för medveten om att jag springer, liksom den där meditationen som uppstår och som gör att man inte känner av hur långt tid löprundan tar försvinner.
Någon annan som kan relatera?
Citera
2015-11-22, 23:17
Medlem
Clayton80s avatar
Nu när temperaturen i nästan hela landet har krupit ner mot eller under nollan undrar jag hur ni gör med träningen under den kalla årstiden? Fortsätter ni att träna löpning då, ändrar ni träningsform eller tar ni paus under vintern?
Citera
2015-11-23, 00:46
Medlem
Saiceres avatar
Jag tar på ett lager till. Smärtgränsen för mig brukar vara vid -10. Då blir det löpband.
Citera
2015-11-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Nu när temperaturen i nästan hela landet har krupit ner mot eller under nollan undrar jag hur ni gör med träningen under den kalla årstiden? Fortsätter ni att träna löpning då, ändrar ni träningsform eller tar ni paus under vintern?
Springer snabbare så jag blir varmare!

Ta på dig "wind resistance" kläder och sätt på någonting under det. Handskar + mössa, blir det lite kallare ta en halsduk också.

Önskar att man kunde leva som man lär.
Var ute igår när det var -2, naiv som man är tror man att man blir varm av löpningen. Ger mig ut med en vindtät jacka och mina löparbyxor. Gick ju skitbra i början, blev t.o.m lite svettig! Men när jag skulle springa tillbaka insåg jag att jag hade medvind tidigare och nu skulle jag springa i motvind. Allt kändes bra förutom händerna, helvete alltså! Blev så pass kallt att det gjorde ont, fick stanna upp flera gånger för att värma stackarna. Stannade t.o.m bakom några byggnader för att komma ifrån vinden och värma händerna.

Kan tillägga att det var en ganska stark vind om det inte var tydligt nog. Det där misstaget gör man inte om!
Citera
2015-11-23, 16:53
Medlem
Keysors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Nix, jag kör på som vanligt.

Känns ibland nästan som det går lättare på vintern när det blir ett par minusgrader, iallafall löpning.
Citera
2015-11-23, 20:03
Medlem
Är väl bara att klä på sig lite och se upp för gropar och is
Citera
2015-11-23, 20:07
Medlem
Får så ont i halsen vid löpning den är tiden på året. Ganska irriterande att behöva lägga ned konditionsträningen utomhus flera månader om året.
Några tips till en nybörjare?
Citera
2015-11-23, 20:11
Medlem
Saiceres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Får så ont i halsen vid löpning den är tiden på året. Ganska irriterande att behöva lägga ned konditionsträningen utomhus flera månader om året.
Några tips till en nybörjare?

Testa en värmeväxlare, så luften du andas inte är så kall och påfrestande.
http://www.airtrim.se/
Citera
2015-11-23, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saicere
Testa en värmeväxlare, så luften du andas inte är så kall och påfrestande.
http://www.airtrim.se/

Tackar så mycket
Citera
2015-11-24, 09:07
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LolaMontez
Tjo, när jag springer och tar tid så känns det som om jag inte riktigt kan ta det lungt och jag blir på ett sätt allt för medveten om att jag springer, liksom den där meditationen som uppstår och som gör att man inte känner av hur långt tid löprundan tar försvinner.
Någon annan som kan relatera?

Jodå, när man är ute och springer intervaller och snabbdistans med fokus på att hålla ett specifikt tempo så försvinner lite av den sköna känslan. För min del beror det också på att tröskelträning och mjölksyra-gurglande inte är speciellt skönt

Men på vanliga distanspass och speciellt på långpass när jag bara ska vara ute i 1.30-2 timmar så är det bara mystempo. Startar klockan och tittar sen knappt på den på hela rundan. Att komma in i det där sköna flytet och känna att man kan hålla på i flera timmar, det är grejer det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in