2015-11-17, 15:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Men för någon dag sedan var det en underklass-grej att åka i fina bilar, har tiderna förändrats?

1) En riktigt fin bil är en Ferrari eller en Rolls Royce. Sådana bilar är det ingen överklass människa som åker runt i (förutom fuck ups).

2) En BMW är en fin bil men det är inte samma sak som Ferrari och Rolls Royce.

Citat:
Samma sak gäller konsten, överklassen köper inte konst utan dom gör sin egen, är det nya tider idag? En ny epok?

1) Om överklass mäniskor köper konst då köper de den typ av konst som jag talade om.

2) Det är mycket vanligare att överklass människor gör egen konst än att de köper konst.

3) Men diskussionen handlade om vilken sorts konst överklass människor skulle köpa eller ha på väggen.

Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag har bestämt mig. Jag orkar inte svara på de senaste inläggen så jag antar att babianen går segrande ur den här diskussionen. Jag har sagt det jag kan säga men sakliga argument möts ju av total ignorans från babianen som redan har bestämt sig för hur världen är formaterad.

Förnekar du att det är mycket svårare att göra ett porträtt i olja än ett landskap i akvarell?
Senast redigerad av Babianen 2015-11-17 kl. 15:16.
Citera
2015-11-17, 15:18
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Förnekar du att det är mycket svårare att göra ett porträtt i olja än ett landskap i akvarell?
Sen när jämför vi ens olja med akvarell?
Citera
2015-11-17, 15:22
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Sen när jämför vi ens olja med akvarell?

1) Slingra dig inte. Svara på frågan.

2) Diskussionen handlade om att någon påstod att överklass människor skulle ha landskap på väggen. Jag förklarade att landskap anses som budget-konst och mest är popuärt bland underklassen.
Citera
2015-11-17, 15:26
Medlem
Citat:
1) En riktigt fin bil är en Ferrari eller en Rolls Royce. Sådana bilar är det ingen överklass människa som åker runt i (förutom fuck ups).

1) Om överklass mäniskor köper konst då köper de den typ av konst som jag talade om.

2) Det är mycket vanligare att överklass människor gör egen konst än att de köper konst.

3) Men diskussionen handlade om vilken sorts konst överklass människor skulle köpa eller ha på väggen.

Inlägg #1416 av dig:

"99.9% av folk i överklassen är inte intresserade av att samla på konst. Det är ingen "överklass grej" att samla på konst eller äga dyra tavlor. "

Men det är bara 0,01% som köper konst? (Hämtat från en av alla dina väl genomarbetade undersökningar)
Citera
2015-11-17, 15:27
Medlem
csts avatar
Citat:
1) Slingra dig inte. Svara på frågan.

2) Diskussionen handlade om att någon påstod att överklass människor skulle ha landskap på väggen. Jag förklarade att landskap anses som budget-konst och mest är popuärt bland underklassen.
Du menar på samma sätt som du helt struntar i att svara på frågor genom att flytta fokus till något helt irrelevant?

Det går inte att jämföra olja med akvarell, på samma sätt som det inte går att jämföra en olja med en fresk.

Naturligtvis är det svårare att måla olja. Vad är svårast av att måla ett landskap i olja och ett porträtt med akvarell?

Du har fullkomligt tappat det och det är helt meningslöst att diskutera med dig även om den underliggande frågeställningen faktiskt är intressant.
Citera
2015-11-17, 15:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Inlägg #1416 av dig:

"99.9% av folk i överklassen är inte intresserade av att samla på konst. Det är ingen "överklass grej" att samla på konst eller äga dyra tavlor. "

Men det är bara 0,01% som köper konst? (Hämtat från en av alla dina väl genomarbetade undersökningar)

1) Ja exakt. De allra flesta i överklassen samlar inte på konst. Men för de som gör det eller bara vill hänga konst på väggen kommer inte landskap att vara deras första val (generellt).

2) Att köpa konst är en medelklass grej. I överklassen gör man konst själv.
Citera
Medlem
Citat:

Men det är finare att åka i en Ferrari än en skoda, men ingen i överklassen åker i dom för att dom är så, välgjorda?

Men konst som är välgjort (som du påstår är porträtt) har 0.01% på sina väggar?
Citera
Medlem
Citat:
1) Ja exakt. De allra flesta i överklassen samlar inte på konst. Men för de som gör det eller bara vill hänga konst på väggen kommer inte landskap att vara deras första val (generellt).

2) Att köpa konst är en medelklass grej. I överklassen gör man konst själv.

Fast enligt dig existerar ju inte medelklassen?
Citera
2015-11-17, 15:38
Medlem
csts avatar
Avd. inmålad i ett hörn.
Citera
2015-11-17, 15:44
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Du menar på samma sätt som du helt struntar i att svara på frågor genom att flytta fokus till något helt irrelevant?

Det går inte att jämföra olja med akvarell, på samma sätt som det inte går att jämföra en olja med en fresk.

Naturligtvis är det svårare att måla olja. Vad är svårast av att måla ett landskap i olja och ett porträtt med akvarell?

Du har fullkomligt tappat det och det är helt meningslöst att diskutera med dig även om den underliggande frågeställningen faktiskt är intressant.

1) Akvarell är det som man börjar med och sen jobbar man sig upp till olja.

2) Porträtt är alltid svårare än landskap. Det är sunt förnuft om du tänker efter du måste måla ett ansikte vs att måla typ ett träd.

3) Jag har jobbat med båda materialen, olja är väldigt svårt.

Citat:
Men det är finare att åka i en Ferrari än en skoda, men ingen i överklassen åker i dom för att dom är så, välgjorda?

Men konst som är välgjort (som du påstår är porträtt) har 0.01% på sina väggar?

1) Det anses som att man skryter om man åker runt i en Ferrari. Det är fult att skryta i överklassen. Därför väljer man bilar som är fina men inte skrytiga.

2) Folk har konst på väggarna men det är oftast saker som de har ärvt.

Citat:
Fast enligt dig existerar ju inte medelklassen?

Medelklassen = fattiga människor med lite mer pengar och lite mer kulturellt intresse.
Citera
2015-11-17, 15:47
Medlem
Citat:
1) Akvarell är det som man börjar med och sen jobbar man sig upp till olja.

2) Porträtt är alltid svårare än landskap. Det är sunt förnuft om du tänker efter du måste måla ett ansikte vs att måla typ ett träd.

3) Jag har jobbat med båda materialen, olja är väldigt svårt.

1) Det anses som att man skryter om man åker runt i en Ferrari. Det är fult att skryta i överklassen. Därför väljer man bilar som är fina men inte skrytiga.

2) Folk har konst på väggarna men det är oftast saker som de har ärvt.

Medelklassen = fattiga människor med lite mer pengar och lite mer kulturellt intresse.

"Folk" har konst? Vad för folk? Om du syftar på överklassen så skulle dom ju måla sina egna tavlor för att vara överklass, för att det är finast, men då skryter dom ju när dom bara hänger upp det allra finaste? Då kan dom ju inte vara överklass?

Enligt dig existerar bara underklass och överklass, har du ändrat dig idag?
Citera
2015-11-17, 15:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Vad hjälper det när människan ständigt häver ur sig förvridna och ologiska argument som gör att man först häpnar, sen vet man inte vad man ska börja någonstans, sen orkar man inte, sen orkar man ändå på ett meningslöst vis.

Exakt så, exakt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in