2018-02-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Vad ska man unna sig när man redan har fått allt när man växte upp?
Citat:

2) Att jobba hårt är för medelklassen. I överklassen ska man chilla.

3) En del överklass människor har kock och serverings-personal. Det är en vardags-grej för dem.

lol. För att svara på din fråga: nej det är inte överklass att gå runt i kavaj och prata på ett speciellt sätt. Överklass handlar om helt andra saker typ,

a) du ska vara bra på nånting.

b) göra äventyrliga saker.

c) vara en bra person (en gentleman typ).

d) inte vara en fuck up.

Hur tänker du här? Har dina barn fått "allt"?
Citera
2018-02-23, 21:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob

Hur tänker du här? Har dina barn fått "allt"?

Mina barn får en hög livs-kvalitet och mycket bra service. Däremot får de inte en massa saker för att det är meningslöst.
Citera
2018-02-23, 21:33
Medlem
Citat:
Mina barn får en hög livs-kvalitet och mycket bra service. Däremot får de inte en massa saker för att det är meningslöst.

Det enda barn vill ha är just SAKER. Bra service och livskvalité är något alla redan förutsätter. Man vill ha mer.
Citera
2018-02-23, 21:47
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det enda barn vill ha är just SAKER. Bra service och livskvalité är något alla redan förutsätter. Man vill ha mer.

1) Jag kan inte relatera till att vilja ha saker. Jag har aldrig upplevt det.

2) Mina barn gillar upplevelser och äventyr till exempel min 5 åring vill resa mer.

3) Att vilja ha en massa prylar är en underklass grej.
Senast redigerad av Babianen 2018-02-23 kl. 21:49.
Citera
2018-02-23, 22:06
Medlem
Citat:
1) Jag kan inte relatera till att vilja ha saker. Jag har aldrig upplevt det.

2) Mina barn gillar upplevelser och äventyr till exempel min 5 åring vill resa mer.

3) Att vilja ha en massa prylar är en underklass grej.

Man kan väl både resa och vältra sig i prylar? Eller är ladan tom?
Citera
2018-02-24, 00:47
Bannlyst
Citat:
1) Min familj är överklass så långt tillbaka som min stamtavla går. Det är typ sent på 1800 talet.

Är sent 1800 långt bak i tiden? Jag har träffat släktingar som var födda sent 1800tal.
Citera
2018-02-24, 07:29
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Man kan väl både resa och vältra sig i prylar? Eller är ladan tom?

Ja man kan göra det. Men varför? Jag har aldrig träffat nån som har haft en massa prylar.

Citat:
Ursprungligen postat av MantisSvantis
Är sent 1800 långt bak i tiden? Jag har träffat släktingar som var födda sent 1800tal.

Det är tillräckligt långt tillbaka för att vara överklass.
Citera
2018-02-24, 07:48
Medlem
gulguls avatar
Citat:

Du är inte överklass. Du är möjligen övre medelklass, om ens det.
Citera
2018-02-24, 08:17
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulgul
Du är inte överklass. Du är möjligen övre medelklass, om ens det.

1) Hur vet du vem som är överklass? Speciellt på Internet.

2) Du kan jämföra det som jag säger med de källor som jag har postat,

a) till exempel det här med att du föds till överklass,

(FB) Den stora tråden om överklass (sammanslagen tråd /Mod)

b) att pengar eller utbildning inte har med det att göra,

Citera
2018-02-24, 09:18
Medlem
gulguls avatar
Citat:
1) Hur vet du vem som är överklass? Speciellt på Internet.

Du visar inga tecken på att tillhöra överklassen. Det framgår ganska tydligt av dina enfaldiga svar i tråden.

Citat:
a) till exempel det här med att du föds till överklass,

Vilket inte är något som jag förnekat. Däremot väljer du att bortse ifrån det väsentliga i dina egna länkar. Det fetade i dina länk är nämligen inte de definierande dragen, utan:

Citat:
[...] raised in a particular manner so as to understand and share upper class values, traditions, and cultural norms.

Något som du väljer att bortse ifrån. Du måste vara född till överklass så att du har sederna i ryggraden. Seder och bruk som du inte har någon som helst kunskap om. Därför att du gång på gång hävdar att något sådant inte finns. Det verkar snarare som du lever som ett drägg, vilket man kan göra som överklass, men då har man dock kunskap om reglerna som gäller i de finare salongerna. Du däremot verkar bara vara ett enkelt drägg som lever i villfarelsen att du tillhör överklassen. Tragiskt.
Senast redigerad av gulgul 2018-02-24 kl. 09:20.
Citera
2018-02-24, 09:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Du visar inga tecken på att tillhöra överklassen. Det framgår ganska tydligt av dina enfaldiga svar i tråden.

lol titta på videon som jag postade igår, (FB) Varför håller inte förhållanden när kvinnan gör karriär!

Citat:
3) Här har jag gjort en video där jag förklarar hur det fungerar, http://sendvid.com/5eas4jzq

jag är quirky, jag är inte PK, jag är snäll och snygg, det är en typisk överklass-personlighet.

Citat:
Vilket inte är något som jag förnekat .

Men de flesta i tråden har förnekat det.

Citat:
Däremot väljer du att bortse ifrån det väsentliga i dina egna länkar. Det fetade i dina länk är nämligen inte de definierande dragen, utan:

Citat:
[...] raised in a particular manner so as to understand and share upper class values, traditions, and cultural norms.

Något som du väljer att bortse ifrån. Du måste vara född till överklass så att du har sederna i ryggraden. Seder och bruk som du inte har någon som helst kunskap om. Därför att du gång på gång hävdar att något sådant inte finns. Det verkar snarare som du lever som ett drägg, vilket man kan göra som överklass, men då har man dock kunskap om reglerna som gäller i de finare salongerna. Du däremot verkar bara vara ett enkelt drägg som lever i villfarelsen att du tillhöra överklassen. Tragiskt.

1) Wut? Jag har tjatat om överklass värderingar i hela tråden. Till exempel här, (FB) Den stora tråden om överklass (sammanslagen tråd /Mod)

Citat:
1) Det är mer så att de flesta av er är inne på fel sub-kultur. Ni blandar ihop överklass med stekare och TM.

2) Vilka seder och bruk talar du om?

3) Det finns inga speciella regler för 100e gången. Hur skulle det gå till? Får alla hem en hemlig regelbok varje år?
Citera
2018-02-24, 18:07
Medlem
Citat:
Ja man kan göra det. Men varför? Jag har aldrig träffat nån som har haft en massa prylar.

Hela grejen med överklass är att man ska utskilja sig, alla kan skådespela en roll men alla har inte ett gods och tjänstefolk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in