2015-11-16, 16:06
Medlem
Nightsorrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Den ska öka hur mycket resurser den settlern hittar.

https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3ses0f/what_does_the_scavenger_station_do/

Jag har dock 16 stycken på ett ställe och har inte märkt något nämnbart hitttils, vet inte riktigt hur mycket/lite man får egentligen

Det finns ett sätt att kolla det. Om du tar ut all "Junk" ifrån workshopen i den byn med dina Scavanger stations, och lägger in det i en annan by (Jag föreslår att flytta mellan Sanctuary Hills och Red Rocket, då de ligger nära varandra, och en massa Junk kan lätt bli tungt), så kan du sedan se hur mycket junk som "skapats" i byn med scavanging stations.

Detta funkar även om du har Local Leader rank 1, och har skapat förrådslinger emellan dom, då linjerna enbart ger dig tillgång till andra byars resurser när du skall bygga något, men om du vill ha ut looten till ditt eget inverntory måste du ta dig till den byn.
Citera
2015-11-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightsorrow
Det finns ett sätt att kolla det. Om du tar ut all "Junk" ifrån workshopen i den byn med dina Scavanger stations, och lägger in det i en annan by (Jag föreslår att flytta mellan Sanctuary Hills och Red Rocket, då de ligger nära varandra, och en massa Junk kan lätt bli tungt), så kan du sedan se hur mycket junk som "skapats" i byn med scavanging stations.

Detta funkar även om du har Local Leader rank 1, och har skapat förrådslinger emellan dom, då linjerna enbart ger dig tillgång till andra byars resurser när du skall bygga något, men om du vill ha ut looten till ditt eget inverntory måste du ta dig till den byn.

Kan testa detta, trodde det var kört då jag har supply lines. Återkommer när jag vet mer!

Edit, fast travel runt lite för att se hur mycket man fick.

På 16 stationer fick jag 22 scrap items, helt OK imo.

Bästa passiva inkomsten jag hittat är dock industrial water pump, får cirka 150 water bottles på 5 stycken som sälj för 10 caps styck.
Senast redigerad av Roblin92 2015-11-16 kl. 16:36.
Citera
2015-11-16, 16:14
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonb
Tackar det där kommer göra det lite enklare för mig , har letat efter handcuffs bara...
Har bara hittat någon enstaka vendor men det känns som det kommer dyka upp fler under spelets gång.

Du får även screws av jordglober och ihop fällbara stolar.
Citera
2015-11-16, 16:23
Bannlyst

Hörni. Tycker det börjar lukta GOTY här med nån patch eller två. Någon som har hört om en patch?
Citera
2015-11-16, 16:37
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSnake

Hörni. Tycker det börjar lukta GOTY här med nån patch eller två. Någon som har hört om en patch?

Om du tror att Fallout 4 kommer bli lindrigt vad gäller buggar är det lika bra att lägga ner dom tankarna redan nu

Tror inte ett enda Bethesda spel kan anses som annat än buggigt. Dock är spelen fortfarande riktigt bra. Har redan spelat dubbelt så mycket Fallout 4 som The Witcher 3 nu och inte har det med buggar eller grafik att göra precis. Så i min värld lär det förtjäna ett GOTY i vilket fall.
Citera
2015-11-16, 16:39
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McHammered
Bara jag som stöter på massor av buggar på PS4:an?

Exempel:

En död raider fastnar i mitt siktkors med foten och jag kan dra runt honom hängandes från ett ben.
Konversationer där alternativen till frågor/svar försvinner och trycker man på knapparna så säger min karaktär mm, uh-huh, oh really, mhmmmm. Jag och min sambo skrattade som fan iaf.
Eller min hund som står stilla men efter någon sekund tar den en osynlig hiss till våningen ovanför.

Jag märker också av en del buggar. En ganska rolig en var när Trashcan Carlas last-brahmin fick för sig att ta sig in i sovrummet i ett av min hus.

Fanskapet försökte till och med lägga sig i sängen.

Eller det kanske inte är någon bugg?
Citera
2015-11-16, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Om du tror att Fallout 4 kommer bli lindrigt vad gäller buggar är det lika bra att lägga ner dom tankarna redan nu

Tror inte ett enda Bethesda spel kan anses som annat än buggigt. Dock är spelen fortfarande riktigt bra. Har redan spelat dubbelt så mycket Fallout 4 som The Witcher 3 nu och inte har det med buggar eller grafik att göra precis. Så i min värld lär det förtjäna ett GOTY i vilket fall.
Fast säg inte till mig vad jag ska göra

Jag har en monsterdator som slaktar kraven @ 1080p, jag upplever få till inga buggar alls. Men en patch eller två behövs fortfarande.
Citera
2015-11-16, 16:42
Medlem
hockexxs avatar
Citat:

Jag har en monsterdator som slaktar kraven @ 1080p, jag upplever få till inga buggar alls. Men en patch eller två behövs fortfarande.

Jag har inga problem heller i ultra @ 1080p. Men nog fan stöter man på de mest knepiga buggarna ändå, och så kommer det alltid vara med Bethesda spel på denna grafikmotor

Patcher kommer löpande. Det behöver du inte oroa dig för
Citera
2015-11-16, 16:51
Medlem
majxstros avatar
Sitter här och river mig i hårbotten... Har två val...

Vad gjorde ni? Hur tänkte ni? Vad kände ni?
Citera
2015-11-16, 16:52
Medlem
TzOns avatar
Citat:

Varför vill du då ha en patch?
Citera
2015-11-16, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Varför vill du då ha en patch?
En patch behöver inte ha med buggar att göra.

Citera mig aldrig igen tack.
Citera
2015-11-16, 17:12
Medlem
Angående Minutemen:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in