2015-11-16, 09:32
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleWhale
Någon bra taktik mot Super Mutants? De är riktigt svåra när de är samlade. De har ju en självmordsbombare, en raketkastare, en eller flera som kastar molotovs svinlångt och siktar som gudar gör de allihopa.

Första gången gick det bra med lite tur, men tog en evig tid. Självmordsbombaren sprängde sig mot en stackars ko istället, och de andra fick jag springa från halva banan och snipra de. Tog en evig tid.

Tror jag får vänta med detta uppdraget till jag har lite bättre gubbe, är lite tungt på level 12 känner jag.

Hm, fortfarande inte hittat någon. Fick ta mig till diamond city.
Jag upplever det som om energivapen är mer effektiva mot super mutanter än vanliga vapen.
Självmordsbombare inomhus kan vara lite svåra när man inte kan skjutsade på avstånd. Och för att inte tala om de legendariska som muterar och får tillbaka alla HP
Citera
2015-11-16, 09:57
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag är nästan helt säker på att maxantalet är 6 grödor per person. För att se vem som jobbar på vad kan du kommendera personen. När du sedan ska ge ut en beordring kommer du se vad (om något) denne jobbar på genom att sysslorna (i detta fall grödorna) är grönmålade.

Tack så mycket. Blir till att testa max antalet grödor som en settler kan hantera då.
Du hade rätt, det är 6 grödor per person.
Senast redigerad av Glaucius 2015-11-16 kl. 10:33.
Citera
2015-11-16, 10:53
Medlem
psonbs avatar
Har precis börjat spela fallout under helgen. Jag har kommit till lvl 7 nu.
Har börjat titta lite närmare på modifiera vapen etc, men jag har väldigt svårt att hitta skruv(screw) material. Såg att man kan highlighta search för just objekt som ger skruvar men jag hittar inget ändå.

Kommer det komma mer senare under spelet eller är det jag som inte letar tillräckligt nogrant

Finns det något annat knep att få fram material?
Citera
2015-11-16, 11:22
Medlem
pantherTypeGs avatar
Är det bara för mig som hunden alltid buggar fast i dörren på polisstationen?
Citera
2015-11-16, 11:46
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonb
Har börjat titta lite närmare på modifiera vapen etc, men jag har väldigt svårt att hitta skruv(screw) material. Såg att man kan highlighta search för just objekt som ger skruvar men jag hittar inget ändå.

Kommer det komma mer senare under spelet eller är det jag som inte letar tillräckligt nogrant

Kolla in perken "Scrapper", den gör att du kan ta isär t ex. vapen och få ut skruvar, trä och metall ur dessa. Såg i denna video att man kan koka ihop vissa ingredienser för att få fram t ex. lim (adhesive).

Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Är det bara för mig som hunden alltid buggar fast i dörren på polisstationen?
Har inte haft det problemet alls.

Ta i trä...
Citera
2015-11-16, 12:03
Medlem
Willybumbums avatar
Klar med mainquestet nu, är lite fundersam.

Citera
2015-11-16, 12:19
Medlem
Citat:

Bordsfläktar och leksaksbilar ger skruv, man kan även köpa 25-pack hos vissa vendors.
Citera
2015-11-16, 12:22
Medlem
Medves avatar
Får kompanjoner aldrig slut på ammo?
Citera
2015-11-16, 12:26
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Får kompanjoner aldrig slut på ammo?

Jag läste att det inte tar slut med deras grundvapen, dvs det dom har från start. Däremot om du ger dom andra vapen så måste du även ge dom ammo. Huruvida detta stämmer, det kan jag inte svara på. Jag har aldrig gett dom ammo, utan dom får bära mina tyngre vapen utan ammo.
Citera
2015-11-16, 12:28
Medlem
psonbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beron
Bordsfläktar och leksaksbilar ger skruv, man kan även köpa 25-pack hos vissa vendors.

Tackar det där kommer göra det lite enklare för mig , har letat efter handcuffs bara...
Har bara hittat någon enstaka vendor men det känns som det kommer dyka upp fler under spelets gång.
Citera
2015-11-16, 12:42
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Tackar det där kommer göra det lite enklare för mig , har letat efter handcuffs bara...
Har bara hittat någon enstaka vendor men det känns som det kommer dyka upp fler under spelets gång.

Hehe oja!
Jag är level 37 och har inte hittat alla ställen eller gjort alla quest än Jag har iofs gjort mycket side-quests.
Citera
2015-11-16, 12:53
Medlem
McHammereds avatar
Bara jag som stöter på massor av buggar på PS4:an?

Exempel:

En död raider fastnar i mitt siktkors med foten och jag kan dra runt honom hängandes från ett ben.
Konversationer där alternativen till frågor/svar försvinner och trycker man på knapparna så säger min karaktär mm, uh-huh, oh really, mhmmmm. Jag och min sambo skrattade som fan iaf.
Eller min hund som står stilla men efter någon sekund tar den en osynlig hiss till våningen ovanför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in