2015-11-16, 13:15
Medlem
phny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McHammered
Bara jag som stöter på massor av buggar på PS4:an?

Exempel:

En död raider fastnar i mitt siktkors med foten och jag kan dra runt honom hängandes från ett ben.
Konversationer där alternativen till frågor/svar försvinner och trycker man på knapparna så säger min karaktär mm, uh-huh, oh really, mhmmmm. Jag och min sambo skrattade som fan iaf.
Eller min hund som står stilla men efter någon sekund tar den en osynlig hiss till våningen ovanför.

Det första du nämnde händer när du håller inne E (eller use knappen för ps4/xbone) för länge. Då "håller " du i föremål så de börjar sväva framför en.
Citera
2015-11-16, 13:18
Medlem
MartinStLouiss avatar
Vad har serietidningarna som man samlar på sig i spelet för funktion? Måste man ha dem i sin inventory hela tiden?
Citera
2015-11-16, 13:19
Medlem
sluskjohans avatar
Tja,

Har aldrig lirat Fallout innan men har nu köpt FO4. Sjukt roligt spel och svårare än jag förväntat mej. Jag kanske är lite trög men skulle vilja få reda på vissa saker.

1, Hur vet man om man kör en side quest eller story?

2, När det gäller att bygga baser, uppgradera osv. Finns det ett "stash" där man kan lägga allt som inte får plats i inventory eller ska man bara lägga saker man vill spara på ställen som går att Trada med? Dvs alla colamakiner osv.

3, Om jag ex. dödar någon i Daimond Market, kommer dom alltid vara lack då eller "glömmer" dom bort efter ett tag att man vare där och stulit/dödat?

Har nyss börjat lira och lär mig mer & mer för varje dag, sjukt bra spel
Citera
2015-11-16, 13:21
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McHammered
Bara jag som stöter på massor av buggar på PS4:an?

Exempel:

En död raider fastnar i mitt siktkors med foten och jag kan dra runt honom hängandes från ett ben.
Konversationer där alternativen till frågor/svar försvinner och trycker man på knapparna så säger min karaktär mm, uh-huh, oh really, mhmmmm. Jag och min sambo skrattade som fan iaf.
Eller min hund som står stilla men efter någon sekund tar den en osynlig hiss till våningen ovanför.

Samma här fast.pc, hunden fastnar i dörröppningar, konversationer buggar ur, en del knappar (hissar) har buggat och liknande. Brukar lösa sig när man sover/vilar för mig.
Citera
2015-11-16, 13:39
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Tja,

Har aldrig lirat Fallout innan men har nu köpt FO4. Sjukt roligt spel och svårare än jag förväntat mej. Jag kanske är lite trög men skulle vilja få reda på vissa saker.

1, Hur vet man om man kör en side quest eller story?

2, När det gäller att bygga baser, uppgradera osv. Finns det ett "stash" där man kan lägga allt som inte får plats i inventory eller ska man bara lägga saker man vill spara på ställen som går att Trada med? Dvs alla colamakiner osv.

3. Om jag ex. dödar någon i Daimond Market, kommer dom alltid vara lack då eller "glömmer" dom bort efter ett tag att man vare där och stulit/dödat?

Har nyss börjat lira och lär mig mer & mer för varje dag, sjukt bra spel
1. Kolla vilken quest det är i quest log. Misc är sidoquests och de flesta andra quests är antingen huvudstory eller för någon faction.

2. Varje bas har sin egen stash, du måste hämta om du villl flytta mellan baserna. Tryck på "transfer" vid workshopen och lämna allt du inte vill ha på dig. Om du lämnar din Power armor, ta ur fusion core så ingen snor den.

3. Inte gjort det ännu i fyran, men i tidigare spel blev man permanent ovän om man gjorde det. Det beror ju också på om det gäller någon quest eller inte. Spara ofta.
Citera
2015-11-16, 14:33
Medlem
yournotlikemes avatar
Allt funkar ju prima, har inte märkt av några buggar förutom att jag ej kan alt-tabba ut och in igen?
Då blir det svart och enda sättet att ta sig ur är att starta om datorn via knappen, inte ens Ctrl+alt+del funkar, suck..

Någon mer med detta problem?
Citera
2015-11-16, 15:00
Medlem
Vanskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Vad har serietidningarna som man samlar på sig i spelet för funktion? Måste man ha dem i sin inventory hela tiden?

Varje gång du plockar upp en får du ju plus i någon stat
Citera
2015-11-16, 15:32
Medlem
Finns det någon låda eller liknande man kan förvara sina saker i, som i typ Diablo? Eller måste man springa runt med allt?
Citera
2015-11-16, 15:39
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleWhale
Finns det någon låda eller liknande man kan förvara sina saker i, som i typ Diablo? Eller måste man springa runt med allt?
Det är väl bara att spar sakerna i en låda i någon by man har tillgång till. Bygg en byrå eller ta en befintlig. Junket transfererar man till arbetsbänkarna för att användas i bybygget.
Citera
2015-11-16, 15:41
Medlem
Knarkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Allt funkar ju prima, har inte märkt av några buggar förutom att jag ej kan alt-tabba ut och in igen?
Då blir det svart och enda sättet att ta sig ur är att starta om datorn via knappen, inte ens Ctrl+alt+del funkar, suck..

Någon mer med detta problem?
Testa köra borderless window mode?
Citera
2015-11-16, 15:46
Medlem
pepsi haxs avatar
Hur funkar scavanger bänken?
Gjort en och satt en settler i arbete där men han står aldrig vid den och jag förstår inte vad den gör..
Citera
2015-11-16, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Hur funkar scavanger bänken?
Gjort en och satt en settler i arbete där men han står aldrig vid den och jag förstår inte vad den gör..

Den ska öka hur mycket resurser den settlern hittar.

Citat:
From the prima Eguide!
Resources > Miscellaneous
This section of the Workshop menu contains some very useful items. Scavenging stations increase the amount of scrap salvaged by the workers assigned to them.

https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3ses0f/what_does_the_scavenger_station_do/

Jag har dock 16 stycken på ett ställe och har inte märkt något nämnbart hitttils, vet inte riktigt hur mycket/lite man får egentligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in