2016-02-25, 12:10
Medlem
Freders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godseye
Hur viable är en melee build? Måste man ha stealth eller går det faktiskt att spela spelet som melee fighter UTAN stealth?

Det är inte lika overpowered som i New Vegas, men det funkar att spela melee. Du måste dock ha någon form av skjutvapen för att skjuta turrets och super mutant suiciders.

Citat:
Ursprungligen postat av Prestationsangest
Hejsan!
En fråga angående Bobbi questerna. Jag ska nu möta henne i Diamond City, gjorde detta och fick reda på att hon vill köra hela staden i botten. Detta vill inte jag så jag laddade om lite längre bak men hamnade ändå på questet "Meet Bobbi in Diamond City". Jag kör en ganska reko karaktär och vill inte förstöra så mycket så har lite svårt att vilja köra det questet men vill ändå avsluta det, helst genom att mörda henne. Sköt henne tills hon hade 1% hp då satte hon sig på knäna en stund, men sen reste hon sig upp och fick fullt hp som att inget hade hänt. Ska jag helt enkelt bara ta bort questet? Jag vill sätta dit den jäveln Tacksam för tips! Må bäst!!!

Fortsätt questen hela vägen ut så kommer du bli nöjd. Utan att spoila mer kan jag bara säga att du kan få precis som du vill.
Citera
2016-02-25, 12:11
Medlem
Citat:
Hejsan!
En fråga angående Bobbi questerna. Jag ska nu möta henne i Diamond City, gjorde detta och fick reda på att hon vill köra hela staden i botten. Detta vill inte jag så jag laddade om lite längre bak men hamnade ändå på questet "Meet Bobbi in Diamond City". Jag kör en ganska reko karaktär och vill inte förstöra så mycket så har lite svårt att vilja köra det questet men vill ändå avsluta det, helst genom att mörda henne. Sköt henne tills hon hade 1% hp då satte hon sig på knäna en stund, men sen reste hon sig upp och fick fullt hp som att inget hade hänt. Ska jag helt enkelt bara ta bort questet? Jag vill sätta dit den jäveln Tacksam för tips! Må bäst!!!

Citera
2016-02-25, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freder
Det är inte lika overpowered som i New Vegas, men det funkar att spela melee. Du måste dock ha någon form av skjutvapen för att skjuta turrets och super mutant suiciders.

Fortsätt questen hela vägen ut så kommer du bli nöjd. Utan att spoila mer kan jag bara säga att du kan få precis som du vill.

Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer

Bugar och bockar! Jag överdramatiserade helt enkelt det hon sagt. Jag är för mesig ibland! Ganska sjukt att man kan leva sig in i en roll i detta fantastiska spel. I 3:an var det ju ännu viktigare att vara ond eller god känns det som. Ha en trevlig dag!!!
Citera
2016-02-25, 12:36
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Bugar och bockar! Jag överdramatiserade helt enkelt det hon sagt. Jag är för mesig ibland! Ganska sjukt att man kan leva sig in i en roll i detta fantastiska spel.

Det är ju så fantastiskt underbart när Fallout (eller andra spel) väcker känslor i en! Framförallt när ett quest inte gått som man vill, eller man tvingas ta beslut man inte vill ta. Själv brukar jag "go with the flow" på så sätt att om ett quest inte går som jag vill, så får jag ta konsekvenserna Blir sjukt roligt då!
I ett quest fick jag i uppdrag att rädda en person som blivit kidnappad. Jag gav mig FAN på att rädda personen, förberedde mig nåt enormt... under questets gång blev jag dock mer och mer upprörd av nån anledning, så när jag i slutet skulle in i rummet där de höll gisslan så gick jag in guns blazing. Gick in i VATS och började blasta som en galning innan gisslantagaren ens hunnit avsluta sin första mening.
...det blev givetvis ett blodbad. Alla dog, inklusive gisslan Men det var kul att se konsekvenserna efteråt, egentligen mer kul än om det hade gått som jag ville.

Samma utveckling kan man egentligen sätta på hela min karaktär. Jag körde en kvinnlig karaktär som i början var fredlig av sig. Hon ville göra gott och hjälpa alla. Men efterhand blev jag mer och mer cynisk och hänsynslös, vilket ledde till det ena omoraliska beslutet till det andra (efterhand gick jag till plastikkirurgen och lade till ärr och grejer i nyllet. Till slut liknande jag MaMa i Dredd!).
Så fruktansvärt roligt
Citera
2016-02-25, 13:18
Medlem
Någon som har en bra sida med fusk/koder som verkligen fungerar? Hälften av alla jag hittar är felaktiga eller bara rent av påhitt. Lista gärna här annars så alla kan ta del av det
Citera
2016-02-25, 13:26
Medlem
Ferdawoons avatar
Angående att bygga Settlements (på PC):

Bland crafting stationerna finns ju flera olika versioner, exempelvis cooking som har allt från ett BBQ-spett, en gryta över öppen eld och en faktisk spis. Spelar det någon roll vilken som används, mer än det estetiska? Får jag någon bonus eller minskad materialkostnad om jag använder spisen istället för grillspettet? Samma sak med workbenches för utrustning och vapen, bör jag uppgradera arbetsbänken om jag vill få tillgång till samtliga uppgraderingar (förutsatt att jag har nödvändiga perks etc).

Lite fortsättning på detta är sängarna, spelar det någon roll vilken jag använder? Brukar använda den smala vita saken för att då kan jag få in fler sängar på samma yta. Är det bara estetiken annars?
Det brukar även stå ett nummer bredvid namnet när jag ska bygga nya saker, någon som vet vad den siffran betyder?

Brahmins kan bli assignade tydligen, det dyker upp den där lilla "Unassigned" ikonen när jag för pekaren över dom. Men ingen aning om hur eller till vad..

Mer om assignments, har Settlers någon preferens om vad de vill syssla med? Vissa ser mer militäriska ut med tjocka kläder och lite armor. De brukar jag sätta som Defenders för Roleplaying reasons. Sedan finns de i kostym eller blåkläder. Vad mer finns det att säga åt Settlers att göra? Ta hand om maten, kanske en affär, Salvging station.. Efter ett tag har jag en massa folk som bara strövar runt och inget gör för att jag redan har en massa som tar hand om maten etc.
Apropå Defenders, är det någon poäng i att utrusta mina settlers med armor och vapen eller är det bara att bygga ett par extra turrets?
Citera
2016-02-25, 13:38
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Bland crafting stationerna finns ju flera olika versioner, exempelvis cooking som har allt från ett BBQ-spett, en gryta över öppen eld och en faktisk spis. Spelar det någon roll vilken som används, mer än det estetiska?

Vad jag vet så är det rent estetiskt! Jag kunde bygga allt, modda allt etc. och jag använde bara de ursprungliga crafting stationerna.

Citat:
Lite fortsättning på detta är sängarna, spelar det någon roll vilken jag använder? Det brukar även stå ett nummer bredvid namnet när jag ska bygga nya saker, någon som vet vad den siffran betyder?

Säng är skitsamma, bara estetiskt! Siffran bredvid visar hur många du kan bygga innan ditt material tar slut.

Citat:
Brahmins kan bli assignade tydligen, det dyker upp den där lilla "Unassigned" ikonen när jag för pekaren över dom. Men ingen aning om hur eller till vad.

Det här var nytt för mig

Citat:
Mer om assignments, har Settlers någon preferens om vad de vill syssla med? Vissa ser mer militäriska ut med tjocka kläder och lite armor. De brukar jag sätta som Defenders för Roleplaying reasons. Sedan finns de i kostym eller blåkläder. Vad mer finns det att säga åt Settlers att göra? Ta hand om maten, kanske en affär, Salvging station.. Efter ett tag har jag en massa folk som bara strövar runt och inget gör för att jag redan har en massa som tar hand om maten etc.
Apropå Defenders, är det någon poäng i att utrusta mina settlers med armor och vapen eller är det bara att bygga ett par extra turrets?

Ingen preferens vad jag vet!
Man kan byta kläder på folk Min settler som jobbade som kirurg fick en vit lab coat kombinerat med ett munskydd
Mat, salvaging, supply routes, guard stations, salvage station och butiker... där kan settlers jobba. Kanske har missat något, var ett tag sen jag lirade.

Angående att utrusta settlers: jag lade ner en HELVETES massa tid på att utrusta alla mina settlers med vapen, rustning, etc. "Nu jävlar! Ingen ska fucka med mina settlements".
Sen förstod jag att detta faktiskt är skitsamma. Om ett settlement blir attackerat så MÅSTE du åka dit. Annars blir något förstört/någon mördad. Spelar ingen roll om alla går med mininukes, åker du inte dit och hjälper till så lyfter de inte ett finger.
Och om man åker till ett settlement som blir attackerat så kan man ändå själv ta hand om attacken, så att utrusta settlers blev för mig mest en estetisk sak.
Bästa är väl att bygga en sjuhelvetes massa turrets. Ju högre Defence, desto mer avskräckande, desto färre attacker (har jag för mig).

Folk får gärna rätta mig (framförallt kring ordet "estetisk", har nog aldrig använt det ordet förr)! Finns tusen saker i Fallout som inte förklaras och jag kanske har missförstått något. Har dessutom inte spelat sen i typ december, så har nog glömt lite
Senast redigerad av Tampis 2016-02-25 kl. 13:42.
Citera
2016-02-25, 13:57
Medlem
Ferdawoons avatar
Tackar, tackar Tampis!

En annan fundering, spelar det någon roll hur jag kopplar mina karavaner? Just nu går alla till Sanctuary Hills, då det är där jag dumpat större delen av allt skräp, men finns det någon poäng i att länka alla settlements med alla andra?
Om jag har något i Settlement A, som är kopplar till B, och jag sedan vill ha det i C som också är kopplat till B, kan jag nå den? Eller borde jag gå runt och plocka upp junk från de ställen jag dumpade allt under mina tidigar levels eller bara börja skicka settlers kors och tvärs?

Och om Brasmins, jag ser den där Unassigned ikonen men kan inte välja att ge den ett uppdrag, inte ens säga åt den att gå till sitt badkar för vatten. Jag verkar inte heller kunna säga åt en settler att göra något med Brahmin. Antog att det var en bug men då så mycket är Trial and Error så var det bäst att fråga =P
Citera
2016-02-25, 15:31
Medlem
Freders avatar
På min andra genomspelning så räddade jag aldrig Preston från Museum of Freedom så jag har inga settlements. Eller, jo, jag har clearat två stycken, Starlight Drive In som del av main quest och Graygarden för jag ville göra side questen att starta om reningsverket. Det är väldigt mycket bättre att inte ha settlements, ända nackdelen är att man måste hämta sitt junk varje gång man ska modda något.

Fördelar är att man slipper radiant quests att rädda settlements. Man slipper att investera poäng i perks till settlements, t.ex. cap collector som krävs för att bygga större affärer. Sedan tycker jag inte det passar alls i spelet stämning. Får se om det blir förändring när dlcn om att samla monster kommer.
Citera
2016-02-25, 16:08
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Tackar, tackar Tampis!

En annan fundering, spelar det någon roll hur jag kopplar mina karavaner? Just nu går alla till Sanctuary Hills, då det är där jag dumpat större delen av allt skräp, men finns det någon poäng i att länka alla settlements med alla andra?
Om jag har något i Settlement A, som är kopplar till B, och jag sedan vill ha det i C som också är kopplat till B, kan jag nå den? Eller borde jag gå runt och plocka upp junk från de ställen jag dumpade allt under mina tidigar levels eller bara börja skicka settlers kors och tvärs?

Bara kul att hjälpa till! Hade själv enormt huvudbry med mycket i Fallout.

Jag började med att koppla ALLA mina karavaner till Sanctuary. Detta ledde till att en biljon brahmins gled runt med sina ledare i Sanctuary = spelet hackade nåt otroligt Var galet drygt att rätta till det.

I alla fall! Om du dumpar allt scrap i Settlement A, sen gör en karavan mellan A och B, så kommer B kunna ta del av scrapet från A.
Kopplar du sen en karavan mellan B och C, så kommer även C kunna ta del av vad som finns i A.
Därefter kopplar man en karavan mellan C och D. Därefter D till E, etc.
Det är en seriekoppling, så att säga Allt flödar från Settlement A.
Dock har jag för mig att det endast är scrap/material som seriekopplas. Vapen, rustning, läkemedel, etc. finns endast i det settlement du dumpar det i.

Tar man fram kartan så kan man trycka på en knapp och få fram supply routes.

Oh! Alla behöver inte seriekopplas heller.
Settlement A är din huvudbas där du dumpar allt. Sen gör du en supply route till Settlement B.
Detta innebär att B tar del av allt material som finns i A.
Därefter kan du koppla på C, D, E och F till Settlement B. C, D, E och F tar del av allt scrap som finns i A, i och med att B är kopplat till A.
Det viktiga är att det finns en tråd från ditt Settlement som har allt scrap, hela vägen till det Settlement du vill bygga i (kolla kartan!).
Hoppas det blev förståligt!
Citera
2016-02-25, 16:35
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Bara kul att hjälpa till! Hade själv enormt huvudbry med mycket i Fallout.

Jag började med att koppla ALLA mina karavaner till Sanctuary. Detta ledde till att en biljon brahmins gled runt med sina ledare i Sanctuary = spelet hackade nåt otroligt Var galet drygt att rätta till det.

I alla fall! Om du dumpar allt scrap i Settlement A, sen gör en karavan mellan A och B, så kommer B kunna ta del av scrapet från A.
Kopplar du sen en karavan mellan B och C, så kommer även C kunna ta del av vad som finns i A.
Därefter kopplar man en karavan mellan C och D. Därefter D till E, etc.
Det är en seriekoppling, så att säga Allt flödar från Settlement A.
Dock har jag för mig att det endast är scrap/material som seriekopplas. Vapen, rustning, läkemedel, etc. finns endast i det settlement du dumpar det i.

Tar man fram kartan så kan man trycka på en knapp och få fram supply routes.

Oh! Alla behöver inte seriekopplas heller.
Settlement A är din huvudbas där du dumpar allt. Sen gör du en supply route till Settlement B.
Detta innebär att B tar del av allt material som finns i A.
Därefter kan du koppla på C, D, E och F till Settlement B. C, D, E och F tar del av allt scrap som finns i A, i och med att B är kopplat till A.
Det viktiga är att det finns en tråd från ditt Settlement som har allt scrap, hela vägen till det Settlement du vill bygga i (kolla kartan!).
Hoppas det blev förståligt!

Mjo det var lite det jag tänkte att det hängde ihop, men var inte säker.
Jag hade funderat på om jag borde koppla ihop allt med bara närmaste settlement så att resvägen skulle kortas ner då jag läste någonstans att ens caravans kunde bli anfallna och man förlorade saker! Då skulle kort resväg leda till mindre risk att den skulle hinna bli anfallen, men när jag märkte hur acces till material var instant så tänkte jag att det nog var fel..
Oh well, bra att ha koll på!
Citera
2016-02-25, 20:34
Medlem
Freders avatar
Är det någon mer som tycker många perks känns som fusk? Alltså de som är t.ex. "ingen strålning när du simmar" och "minor exploderar inte när du går på dem".

Här är lite mer info om första expansionen:
http://www.gottabemobile.com/2016/02/24/automatron-fallout-4-dlc-5-things-to-know/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in