Citat:
Ursprungligen postat av
Ferdawoon
Bland crafting stationerna finns ju flera olika versioner, exempelvis cooking som har allt från ett BBQ-spett, en gryta över öppen eld och en faktisk spis. Spelar det någon roll vilken som används, mer än det estetiska?
Vad jag vet så är det rent estetiskt! Jag kunde bygga allt, modda allt etc. och jag använde bara de ursprungliga crafting stationerna.
Citat:
Lite fortsättning på detta är sängarna, spelar det någon roll vilken jag använder? Det brukar även stå ett nummer bredvid namnet när jag ska bygga nya saker, någon som vet vad den siffran betyder?
Säng är skitsamma, bara estetiskt! Siffran bredvid visar hur många du kan bygga innan ditt material tar slut.
Citat:
Brahmins kan bli assignade tydligen, det dyker upp den där lilla "Unassigned" ikonen när jag för pekaren över dom. Men ingen aning om hur eller till vad.
Det här var nytt för mig
Citat:
Mer om assignments, har Settlers någon preferens om vad de vill syssla med? Vissa ser mer militäriska ut med tjocka kläder och lite armor. De brukar jag sätta som Defenders för Roleplaying reasons. Sedan finns de i kostym eller blåkläder. Vad mer finns det att säga åt Settlers att göra? Ta hand om maten, kanske en affär, Salvging station.. Efter ett tag har jag en massa folk som bara strövar runt och inget gör för att jag redan har en massa som tar hand om maten etc.
Apropå Defenders, är det någon poäng i att utrusta mina settlers med armor och vapen eller är det bara att bygga ett par extra turrets?
Ingen preferens vad jag vet!
Man kan byta kläder på folk

Min settler som jobbade som kirurg fick en vit lab coat kombinerat med ett munskydd
Mat, salvaging, supply routes, guard stations, salvage station och butiker... där kan settlers jobba. Kanske har missat något, var ett tag sen jag lirade.
Angående att utrusta settlers: jag lade ner en HELVETES massa tid på att utrusta alla mina settlers med vapen, rustning, etc. "Nu jävlar! Ingen ska fucka med mina settlements".
Sen förstod jag att detta faktiskt är skitsamma. Om ett settlement blir attackerat så MÅSTE du åka dit. Annars blir något förstört/någon mördad. Spelar ingen roll om alla går med mininukes, åker du inte dit och hjälper till så lyfter de inte ett finger.
Och om man åker till ett settlement som blir attackerat så kan man ändå själv ta hand om attacken, så att utrusta settlers blev för mig mest en estetisk sak.
Bästa är väl att bygga en sjuhelvetes massa turrets. Ju högre Defence, desto mer avskräckande, desto färre attacker (har jag för mig).
Folk får gärna rätta mig (framförallt kring ordet "estetisk", har nog aldrig använt det ordet förr)! Finns tusen saker i Fallout som inte förklaras och jag kanske har missförstått något. Har dessutom inte spelat sen i typ december, så har nog glömt lite