2015-11-16, 18:08
Medlem
Vanskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Sitter här och river mig i hårbotten... Har två val...

Vad gjorde ni? Hur tänkte ni? Vad kände ni?

obs spoiler om
och storyn:

Med det sagt så tänker jag välja att gå med på denna gubbe och sedan skapa en till karaktär där jag gör det motsatta. Best of both worlds
Citera
2015-11-16, 18:15
Medlem
Willybumbums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Sitter här och river mig i hårbotten... Har två val...

Vad gjorde ni? Hur tänkte ni? Vad kände ni?

Är i samma sits nu, är också väldigt kluven.
Citera
2015-11-16, 18:20
Medlem
Fick mig en god överraskning när jag spelade förut. Raider männen på skeppet FMS Northern Star i spelet talar ju fan Norska!
Senast redigerad av Itsblueno 2015-11-16 kl. 18:25.
Citera
2015-11-16, 18:53
Medlem
Vart hittar man mest koppar i för saker?

Viktigaste frågan: hur assignar man folk att göra sysslor? Får inte upp ikonen ens vad jag har sett...
Spelar på ps4
Citera
2015-11-16, 18:56
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chev.Chelios
Vart hittar man mest koppar i för saker?

Viktigaste frågan: hur assignar man folk att göra sysslor? Får inte upp ikonen ens vad jag har sett...
Spelar på ps4

Håll touchplattan så du kommer in i bygg läge, gå till en person och tryck X framför dom, de ska stå "command" sedan går du till t.ex en planta om dom ska arbeta med det, då står det "assign"
Citera
2015-11-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itsblueno
Fick mig en god överraskning när jag spelade förut. Raider männen på skeppet FMS Northern Star i spelet talar ju fan Norska!

Jag kommer hjem!
Citera
2015-11-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Det släpptes ju nya drivrutiner från Nvidia igår som ska optimera spelupplevelsen en aning i bland annat Fallout 4. (Osäker på hur det ser ut på AMD-fronten)

Mycket av problem ligger så klart på Bethesdas sida, men drivrutinerna kanske hjälper någorlunda åtminstone.

Har du signat på för beta-drivers eller något sådant? Jag använder Geforce Experience för att uppdatera drivrutiner, och det är knäpptyst på den fronten. Fick förvisso den obligatoriska day 1-patchen (358.91), men det är ju en vecka sedan nu. Nog borde de ha hunnit inse att spelet flyter röv på massa datorer som rimligtvis borde klara det?

Drog förresten ner Stalker Lightning ( Photorealistic Wastland) från Nexus och petade in. Det kostar en framerate-smäll på 2-3 rutor per sekund, men för den som längtar tillbaka till estetiken och den dystopiska färgtonen från Fallout 3 har hittat hem. Den är oerhört läcker in-game, även om jag har får dras med problemet att alla text i UI:n blir lite smetig och oskarp.
Citera
2015-11-16, 21:11
Medlem
scarlots avatar
Någon som har tips på bra/snygg helm och gear till en sneaky sniper?
Citera
2015-11-16, 21:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har 25 settlers i sanctuary, hur vet jag vilka som har tilldelats en uppgift och vilka som bara driver runt?
Citera
2015-11-16, 21:45
Medlem
Nightsorrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har 25 settlers i sanctuary, hur vet jag vilka som har tilldelats en uppgift och vilka som bara driver runt?

Såvitt jag vet finns det inget smidigt sätt att kolla detta. Det du behöver göra är att gå in i "byggläge", och när du då "siktar" på en person så kommer den stationen den är tilldelad att lysa upp (exempelvis en scavenging station eller ett par plantor). Hade varit trevligt med en förbättrad UI för detta, men det lyser med sin frånvaro.

Det du kan göra är att bygga en klocka, som då samlar alla settlers när du ringer i den, gör det lite lättare att hitta några som inte har tilldelats en uppgift.

Om du har mycket kläder motsv. så kan du ge alla dina "bönder" en viss outfit, alla scavengers en annan osv.
Citera
2015-11-16, 21:49
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSnake
En patch behöver inte ha med buggar att göra.

Citera mig aldrig igen tack.

Detta är inget early acess spel där de kommer "patcha" in content. SÅ jo en patch i detta fallet kommer ha med buggar att göra.

Content i ett färdigt spel kallas väl i sånna fall DLC eller expansion
Citera
2015-11-16, 21:58
Medlem
rolemodels avatar
lvl 26 och typ 30 timmar in i spelet. Haha. Snacka om att det finns mycket saker att göra och utforska!

Just ja, kanske ska dra mig till diamond city`?

Blev överväldigad igår när jag dök upp i goddneighbour och varenda kotte hade nått intressant att säga och/eller uppdrag att ge mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in