Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Varför skulle jag det är du som förespråkar eget kladd på väggarna.
Sen talade jag om ärvda tavlor innan, högt penningvärde och/eller affektionsvärde.
1) Du säger att det inte är svårt. Bevisa det.
2) Vi har redan rett ut det där med ärvda tavlor. Gå tillbaka i tråden så kan du läsa om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
2. Fast du strör ju halmdockor omkring dig. Självklart kan inte vem som helst måla som Liljefors, det är ett fåtal som kan det. Men detta är inte heller något som man behöver kunna för att vara överklass. Det anses inte ens önskvärt eller respektabelt. Överklassen kan köpa in konstnärernas tavlor samtidigt som de aldrig i livet skulle vilja att deras egna söner skulle bli konstnärer, på samma sätt som de kan gå och lyssna på en sångerska men aldrig i livet skulle vilja se de egna döttrarna sjunga offentligt. Det är OLIKA SPEKTRUM, och att du inte förstår det visar att du inte är överklass.
1) Syftet med att syssla med konst är att bli lika bra som en "riktig" konstnär. Eller lika bra som en "riktig" musiker om man sysslar med musik, och så vidare.
2) Ja exakt vem som helst i överklassen kan köpa en fancy tavla. Men inte vem som helst kan måla sin egen fancy tavla.
3) Det är som med köttbullarna som jag länkade till tidigare. Vem som helst kan hyra in en kock som lagar köttbullar eller köpa köttbullar på ICA. Därför är det finare att göra sina egna köttbullar för man vill inte vara som "vem som helst".
4) Det är helt OK att bli konstnär om man är överklass jag känner flera som har blivit det.
5) Om dottern är duktig är det klart att hon ska sjunga offentligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
"Gunilla steker köttbullar", där har vi det ja. Överklassens essens. Men eftersom det typ är 10:e gången du drar upp detta våp så betyder det att du antingen är Gunilla, narras eller är på samma nivå som Carl Fredrik Hill var senare delen av sitt liv, dvs borde vara inspärrad.
Titta på den här tavlan,
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/64/Adolph_Menzel_-_Fl%C3%B6tenkonzert_Friedrichs_des_Gro%C3%9Fen_in_ Sanssouci_-_Google_Art_Project.jpg varför spelar han flöjt själv istället för att hyra in en musiker?