2015-10-26, 01:58
Bannlyst
Det var ju väldigt små mängder faktiskt, och kort tid.
Du kan känna lite oro, och lite insomnia några dagar kanske. Men att prata om AT är ju bisarrt. För då mår du jävligt dåligt.
Citera
2015-10-26, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q9450
Det var ju väldigt små mängder faktiskt, och kort tid.
Du kan känna lite oro, och lite insomnia några dagar kanske. Men att prata om AT är ju bisarrt. För då mår du jävligt dåligt.

2mg Xanor är inte en liten mängd. Finns en anledning till att de kommer i 0.25, 0.5, 1 och 2 mg s, en väldigt potent benzo. Men visst är det ingen megados heller. Slutat med samma doser efter 6 månader, är det bisarrt att prata om AT då också? Insomnia hör ju till avtändningen exempelvis.

Du kanske menar de som käkar i flera år och hoppar av och får slaganfall, spasmer och grejer. Jag vet inte hur herrn definierar en avtändning men en utsättning är det hur som helst. Hoppas givetvis på jag bara kommer känna "lite oro" och ha lite insomnia i några dagar.

Imovane som jag slutat med mååånga gånger har gjort att jag fått så kallad Kindling som gjorde att om jag käkade Imovane i en vecka så kunde utsättningssymptomen bli så jävliga att det kände som man hade ätit längre än så. Är glad att det inte blivit så med Alprazolamn
Citera
2015-10-27, 22:10
Medlem
Jag körde coldturkey på Klonazolam (skyhöga doser i några månader)
Det var absolut värsta veckan i mitt liv, Har aldrig känt mig så förstörd och ynklig
Jag sov inte på 6 dagar innan jag fick nog och tog hjälp från Beroendecentralen
Blev väl helt återställd efter 1 månad
Citera
2015-10-28, 11:24
Medlem
caecos avatar
Så sitter man här med en avtändning igen. Inte alls lika extremt som förut däremot. Men hur fan ska man lyckas somna? Blir fan tokig om jag inte får sova snart. Har saker att sköta i vardagen som blir lidande när man är en zombie.
Citera
2015-10-29, 15:10
Medlem
Gått och varierat mellan benso och tramadol i två år. Förstå året blev det antingen eller 1-3ggr i veckan, senaste året 2-5ggr i veckan, fortfarande varierat mellan benso och tram. Jag har aldrig byggt upp en tolerans utan alltid hållit mig på 1mg xanor ELLER 2mg klona. Vad gäller tram har jag alltid lyckats hålla så lågt dom 12,5 -50mg.

Under två åren har jag haft två uppehåll. Och är nu inne på mitt tredje sedan en månad tillbaka. Det har gått upp och ner, mest psykiska besvär samt sömnproblem. Förra veckan kände jag mig i stort sätt helt frisk vilket var konstigt. Notera dock att jag även tagit några fåtal små doser av lyrica nä r det krisat.

Nu till mina funderingar, vad händer egentligen om jag tar t ex en normal dos av benso i helgen då jag har ett viktigt möte? Börjar jag om från start, eller bara förlänger det ATn något? Om jag tvungen ska ta är det bättre med xanor eller klona?
Citera
2015-11-10, 13:06
Medlem
magica69s avatar
Trappa ut stesolid, ett helvete på jorden

Under tre år har jag ätit Stesolid pga ångest o panikattacker. Jag har aldrig tagit dem i russyfte och aldrig mer än föreskriven dos.
Jag har trappat från 40 mg och är nu nere på 3 mg. Det har tagit mig över 2 år och har varit ett helvete på jorden. Jag blir fruktansvärt sjuk i min nedtrappning och får hemska abstinens/ utsättningssymtom. Jag har mer panikångest än någonsin men har läst att det hör till när man slutar. Nu ska jag försöka trappa ut 0,5 mg/var 14 dag om jag orkar. Har blivit så dålig så jag har varit till akuten med skyhögt blodtryck och väldigt snabb puls på 145/min i vila. Jag skakar i hela kroppen och får riktigt otäcka overklighetskänslor. Häromdagen kände jag inte vänster sida av min kropp utan den liksom var separerad fr mig.

Finns det några genvägar att gå som lindrar mina besvär? Jag skulle vilja lösa mina 2 mg till en lösning och trappa ut ännu saktare. Men har läst att diazepam inte är vattenlösligt utan löser sig i feta lösningar och i sprit. Provade olivolja.Gick inte. Men i Whiskey så löste den sig nästan helt. Som jag har förstått det är de små partiklar jag ser bindningsmedlet? Att själva verksamma ämnet diazepam är kristall liknande. Men kan jag verkligen lita på att jag får rätt styrka? Låt säga att jag lägger i en 2 mg i 20 ml sprit. Det ger en lösning om det nu går på 0,1 mg/ml.

Jag har snart nått mitt mål att bli medicinfri. Kommer aldrig mer att ta en ångestdämpande medicin igen. Jag vill bara bli mig själv igen. Utan en kamp mot läkemedel som hjälpte i början men sedan gav mig mer ångest än jag någonsin haft + en rad med biverkningar

Mina symtom just nu är
* overklighetskänslor
* ångest
*panikångest
*yrsel
* tinnitus
* pirrningar, kryper under huden
* stickningar i ansiktet
*ljud o ljus känslig
* illamående, rasar i vikt
* fobier
*extremt känslig för stress
*hög puls

Tips mottages...
Citera
2015-11-10, 13:24
Medlem
SpeedingBullets avatar
Usch de symptomen du har låter exakt som jag har nu efter en vecka på tram. Har inget direkt bra tips, bara att ligga och må skit
I 3 dagar som jag gör nu. Dricka mycket vatten. Försöka vila
Citera
2015-11-10, 13:44
Bannlyst
Hej!
Hälften av dina symtom har jag haft.
Kunde inte sköta mitt arbete eller sova.
Är inne på min fjärde psykiatriker,vill bara ha kvinnliga
kan inte prata med män om ångest o så.
Men efter 15-20 år är jag nere på 5mg om dagen,avvikelser förståss.

Ta det lugnt,det ordnar sig med tiden.
Har själv halsmärken från självmord.

Psykiater står högst i kurs.
Det du inte får på vanliga sjukhusbesök med skakande axlar
får Du med dessa förstående Läkare.

På Försäkringskassan så skrattar dom åt dig utan dessa Läkare.
Har försökt att klassa detta som yrkesskada pga svartskallegäng
utan framgång.

Var tvungen att fly från mitt eget Fosterland.

Men Ge inte upp,
Snart o snart, men du kan se ljuset i tunneln.
MVH.
Citera
2015-11-10, 17:11
Medlem
Xan0r - helvetet i tab.form-

Tog mig mer än 3 år och bli kvitt mitt jäkla xanor beroende - gick ner från 95 kg till 75kg , allt smakade skit, svettades ,mådde såååå piss - trodde ALDERIG jag skulle bli bättre . . TACKar FAN för att jag kommit undan - men , fy fy fy - ..
Grymma e ni som lyckats "kick this addiction" <3

MVH
Citera
2015-11-10, 20:53
Medlem
sveningmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timzillasweden
Xan0r - helvetet i tab.form-

Tog mig mer än 3 år och bli kvitt mitt jäkla xanor beroende - gick ner från 95 kg till 75kg , allt smakade skit, svettades ,mådde såååå piss - trodde ALDERIG jag skulle bli bättre . . TACKar FAN för att jag kommit undan - men , fy fy fy - ..
Grymma e ni som lyckats "kick this addiction" <3

MVH

Hur länge gick du på xanor? Jag käkade xanor och ikto i ett år och kunde klippa utan problem, faktiskt så märkte jag knappt att jag inte gick på benz förutom att min vanliga ångest kom fram men inga abstinens symtom. Rökte dock gräs under den perioden så det kanske hjälpte.

Efter att ha gått på flubromazepam i 3-4 månader fick jag AT som varade i 4-5 dygn då jag inte kunde sova och och fick lite skum syn men det kan ju bero på att jag inte sovit, men lite gräs löste det.

Koffein och nikoton klarar jag mig dock utan.
Citera
2015-11-11, 02:39
Medlem
ksdrs avatar
Instämmer helt.
Har gått på xanor doser runt 8-12 mg/dag samt en hundra burk stess 10or och hundra burk fm1or, varje månad fick jag detta läkare! Höll på i ca 4 år varje dag konstant, tills jag bestämde mig för att lägga av.

La in mig på avgiftning ner till jag var nollad på allt (ca 3v) och allt tjat jag hade hört om att benzo e helvetets drog o att ingen klarar att hålla sig ren första gången märkte jag inget av alls, jag mådde nog bäst därinne bland alla metadon torskar. MEN SEN!!!! ..... 2-3 dagar efter jag varit ren började mitt livs största helvete, svårt att beskriva men du e fruktansvärt orolig,nervös ,sjukt folkskygg (vågade inte äns prata i telefon ) än mindre handla o vardagliga saker.
Ryck i hela kroppen så det känns som att själen flyger ur kroppen o man dör i nån halvsekund, var hemma nästan 24/7 . Va nojig över att träffa min egna morsa. Osv osv. Man tror det aldrig tar slut men nu efter exakt 11 mån och 2v har helvetet försvunnit. Känns som världens bästa lottovinst. Jag har fått tillbaka mig själv o min personlighet!

Så vad som än händer I mitt liv om jag MÅSTE ta nåt så skjuter jag hellre heroin än o bli torsk på benzo igen. FYFAN!

Mvh ksdr
Citera
2015-11-21, 16:53
Medlem
UBFs avatar
Hur går det för dig KDSR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem