Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-08, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexicew
Finns inget brott som heter Psykisk misshandel.

Precis. Det är bara ett brott om det ger någon medicinisk effekt, vilket är svårt att bevisa.
Man kan behandla sina barn ganska illa utan att begå ett brott enligt lag, tyvärr. Saga kanske fejkade fysisk misshandel (= begick själv ett brott) som hennes föräldrar blev dömda för.
Citera
2015-11-09, 00:08
Medlem
Vad tror ni om Henriks försvunna familjen? Vad hände? Kommer vi få reda på det ens?
Citera
2015-11-09, 00:15
Medlem
Sagas mammas misshandel av barnen var inte bara psykisk utan även fysisk. Hon hade Münchhausen by Proxy och gjorde dom sjuka för att själv få sympati. Men det verkar som att hon gjorde det på ett svårbevisat sätt, för när Saga gav systerns journal till rättsläkaren så sa han att det inte fanns något som bevisade att någon medvetet gjorde henne sjuk.

Allt det här är nåt som Saga ogärna talar om. Martin fick i princip dra det ur henne, och i kvällens avsnitt sa hon till Henrik "det får du inte fråga om".
Citera
2015-11-09, 00:26
Medlem
Y0dAs avatar
Jävlar vad mycket grejer det är som inte har kopplats ihop. Om det nu är så att Emil är mördaren (kan fortfarande mycket väl vara ett villospår med tanke på att vi inte fått se honom mörda), så skulle det faktum att han varit fosterbarn kunna förklara att Morten blev skjuten av sin "bror" genom att han varit fosterbarn hos Anckers eller att Morten varit fosterbarn någon annanstans ihop med Emil.

Fanns två ganska dåliga grejer i dagens avsnitt:

1. IT-snubben på svenska polisen som lite snabbt kan slänga in ett virus i en bild utan att ens veta vad gärningsmannen använder för typ av enhet

2. När polisen tror att gärningsmannen befinner sig i cykelverkstaden så är det en obeväpnad dansk polischef som stövlar in där först
Citera
2015-11-09, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Sen lär ju Adam Pålsson att komma tillbaka i serien. Han var ju med i första avsnittet i en liten sekvens, spelandes någon form av konstexpert.
Hade jag rätt eller hade jag rätt? Jag förstod direkt att han skulle ha en större roll i serien.

Jag tror dock inte att han är mördaren. Den kommer att avslöjas i näst sista avsnittet.
Senast redigerad av --aa-- 2015-11-09 kl. 00:50.
Citera
2015-11-09, 00:46
Medlem
coldapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Förmodligen för att den var gammal och säkerligen inte hade något larm.

För övrigt stör jag mig som fan på Marc, men det är nog meningen att man ska göra det. Så fucking ansvarlös, mand! Vore jag ihop med den pinglan skulle jag nog skärpa mig.

Jag med, och ja det meningen att man ska hata fucking jävla Marc. Hatar honom så in i helvete. Bara synen av snubben får mig att svära högt i teve rummet. Hursomhelst verkar ju Freddie snäll på ett genuint sätt mot tjejen. Haha. Kanske Freddies tant dör och Jeanette får behålla sitt barn. Samt att idioten till Marc dör med, enda mordet man ser framemot typ.

Eller hur Jeanette är så god och bra.. Inte lätt o vara kär eller vad nu hon är.
Senast redigerad av coldape 2015-11-09 kl. 01:25.
Citera
2015-11-09, 01:17
Medlem
coldapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lewisa
Så mycket vilospår. Vad hände med städaren till bloggerskan? Släpptes han? Mördade han prästen?

Mördaren måste ju på något sätt ha en koppling till killbrothers, annars varför hade de dragit in hela den historien?

Lars dyker även upp hela tiden. Tycker att han har för många kopplingar till det hela.

Och vem sköt Morten? Mördaren använder ju klorofyll innan att gör något med sina offer. Mortens sista ord var ju också att det var hans bror som hade skjutit honom.. Henrik och Saga trodde ju att han menade killbrothers men det kanske är ett av fosterbarnen kanske?

Intressant. Mycket är kopplat till barn som lider av svek och hämnd. Mårten o hela den biten kan ej vara något jäkla villospår. Allt kretsar runt Mårten och hans familj. Det med fosterbarn kan vara något. Kanske vill mördaren befria sin sista offer (Jeanettes barn)
från ett liv från misär, utan riktiga föräldrar och därav dödar denna lilla ungen. O då dör väl Freddies fru, barnet o Jeanette. Fast man vill ju att Jeanette ska överleva. Allt är Marcs jävla fel, äckel. Iaf det var Lukas som förde Jeanette till Freddie, det är väl bara så, inget som är relevant, antar jag.

Emil är verkligen ett frågetecken men han verkade ju verkligen sur på Henrik i första avsnittet. Emil Emil... Ett fosterbarn som inte tycker om att bli förbisedd. Emil måste vara inblandad..Han är ju för sjutton barn till gamlingarna. Emil och KillBrother 3 hämnas. De träffades på fosterhem. Emil hämnas på gamlingarna och KillBrother på tja Mårten o den biten, mamman som vill skapa familj som är inte "riktiga" o där barn kan fara illa?
Senast redigerad av coldape 2015-11-09 kl. 01:23.
Citera
2015-11-09, 01:22
Medlem
Marcs val av bil för att göra inbrott i var, milt uttryckt, aningen osannolikt och för mycket.
Citera
2015-11-09, 01:26
Medlem
coldapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
Marcs val av bil för att göra inbrott i var, milt uttryckt, aningen osannolikt och för mycket.

Mm men hela han är ett fiasko så ur det perspektivet förvånar inte det mig. Hamnar ju jämt o ständigt i allt och allas problem. O sen spelar cool. Grabben förtjänar ingen guldmedalj direkt.
Citera
2015-11-09, 01:29
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Sagas mammas misshandel av barnen var inte bara psykisk utan även fysisk. Hon hade Münchhausen by Proxy och gjorde dom sjuka för att själv få sympati. Men det verkar som att hon gjorde det på ett svårbevisat sätt, för när Saga gav systerns journal till rättsläkaren så sa han att det inte fanns något som bevisade att någon medvetet gjorde henne sjuk.

Allt det här är nåt som Saga ogärna talar om. Martin fick i princip dra det ur henne, och i kvällens avsnitt sa hon till Henrik "det får du inte fråga om".
Och naturligtvis har mamman ordnat så att Sagas DNA finns på "mordplatsen" och/eller på mamman.
Citera
2015-11-09, 03:59
Medlem
Jeanette är sjukt snyggggggg
Citera
2015-11-09, 07:05
Medlem
Jag tror inte Emil är mördaren- det var ju han som tipsade om likheten mellan morden och konstverken.
Men senaste mordoffren har ju haft flera fosterbarn som troligen for illa med tanke på sängen i källaren. Alla mord har någon koppling till detta. Anker var hjärtlös - var mördaren på hennes förskola som barn och hon ville inte hjälpa? Pedofilen begick övergrepp på mördaren. Hans utredde anklagelse mot fosterföräldrarna men det ledde inte till åtal. Han som blev av med ögonen bodde kanske granne, såg något men sa inget.

Men lite långsökt att Marc gör inbrott i just mördarens bil!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in