Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thorped
Jag tror Alexander är en av aktivisterna, det hade förklarat kopplingen till det hela. Claudio kommer troligen gå samma tragiska död till mötes som Julian. Alexanders sena ankomster beror på möten med aktivisterna och bröstförstoringen var bara en grej för att hans fru ska tro att han är otrogen.
Bra iakttagelser där! Skulle helt klart kunna vara möjligt att det är så. Men vilka är dem andra tre?
Citera
2013-10-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kogarn
Bra iakttagelser där! Skulle helt klart kunna vara möjligt att det är så. Men vilka är dem andra tre?

Dom har namnet på en av dom. Ett fingeravtryck dom hittade tydligen. Liksom de första fyra så var det nån före detta aktivist tror jag. Vad han hette har jag helt glömt bort tyvärr.
Senast redigerad av griffen 2013-10-20 kl. 23:33.
Citera
2013-10-21, 01:19
Medlem
BlackBookss avatar
Lauras pappa är lätt lurig, varför var han ensam kavar på sjukhuset när Laura blev förhörd av Saga och Martin.
Känns som sprutan i sjukhussängen var menad till Laura och inte Beate. Om inte pappan såg vem det var som var in där så känns han som en misstänkt.
Citera
2013-10-21, 01:33
Medlem
Oliver Nordengren känns rätt misstänkt. Gick in på DR och läste. Han syster är den dödssjuke Victoria Nordegren. Deras far var tydligen nån slags toppforskare på familjeföretaget Medisonus och hade sagt att Oliver aldrig skulle bli något. Han hade kassa betyg till skillnad från sin syster. Jag tror att han dels vill bevisa att han är något och dels vill han rädda sin syster. Så jag tror att han håller på och försöker få fram något slags botmedel för att rädda sin syster och göra sin far glad. Sen är han ju tillsammans med forskningschefen på Medisonus så det är väl där han får alla ämnen och skit som han testar på sina offer. Sen är ju Victoria gift med han som har rederiet till båten som användes i första avsnittet.

Pistolen som Alexander hade och hans otrohetsaffärer med sin fru tror jag bara är en grej som Hans Rosengren har skrivit in för att förvirra. Det är möjligt att Claudio slogs ner av Alexander men jag tror inte att det har med resten av morden att göra som sagt. Det är en sidohistoria.

Men helvete vad svårt det är att gissa en gärningsman, precis som förra säsongen. Folk dör till höger och vänster och saker händer hela tiden...
Citera
2013-10-21, 03:38
Bannlyst
Förläggaren Bodil är rätt så sexig. Första gången jag såg henne (avsnitt tre?) tänkte jag inte så mycket på det, men i det senaste avsnittet lade jag märke till det. Jag hade gärna varit hennes gigolo för en helg. Det var kul med Rasmus som tyckte han hade varit duktig därför att han kände igen ljudet på vindturbiner och sedan fick en tillsägelse därför att han agerade på ett felaktigt sätt med gripandet i Danmark.

Det verkar som att Saga börjar få känslor för Martin. Hon såg lite ledsen ut när Martin och Pernille gick iväg och även vid något tillfälle i början av senaste avsnittet i samband med Martin när han talade med någon kvinna, tror jag. När hon sedan talade med honom och sade att det finns andra som inte förstår att hon har känslor tyckte jag det var rätt tydligt.

Den som satt och gav Julian gift, eller något, verkade vara en kvinna och jag tänkte genast på Victoria som är administratör för Medisonus och ska hålla ett tal. Men hennes man dog väl av något som terrorgruppen låg bakom så jag får nog tänka om.

Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Glömsk tittare, han med glasögonen, varför Känner jag igen honom?
Du har kanske sett honom i filmen Call Girl där han gillade att sitta och glo på småtjejerna när de dansade.
Senast redigerad av pethom 2013-10-21 kl. 03:40.
Citera
2013-10-21, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kogarn
Kan det vara så att vi känner alla de andra tre? En av dem hade en lång mörk hästsvans som stack fram under djurmasken. Anna-Dea?
Citera
2013-10-21, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom

Den som satt och gav Julian gift, eller något, verkade vara en kvinna och jag tänkte genast på Victoria som är administratör för Medisonus och ska hålla ett tal. Men hennes man dog väl av något som terrorgruppen låg bakom så jag får nog tänka om.

Den där Medisonuschefen Gertrud då kanske? Julian var ju fjärde försökspersonen, såg man, och det såg ut som om man försökte kalibrera tid och dos, mot att ge så liten dos som möjligt som ändå är dödlig? Men varför sträva efter det? Ska man ha ihjäl nån gör det väl inget om det är en starkare dos, bara personen dör av det? Eller ska döden ske på ett särskilt sätt? Särskilt plågsamt? Särskilt skonsamt? Barnhärtighetsmord? Självmord? Eutanasi? Victoria är ju dödssjuk, handlar det om henne? Är det hennes projekt, det här? Är det hennes och broderns? Eller hennes, Olivers och Gertruds?

Victorias man, vem var det? Nu har jag nog blandat ihop det, har han dött?
Citera
2013-10-21, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Den där Medisonuschefen Gertrud då kanske? Julian var ju fjärde försökspersonen, såg man, och det såg ut som om man försökte kalibrera tid och dos, mot att ge så liten dos som möjligt som ändå är dödlig? Men varför sträva efter det?

Eller ska man försöka få fram någon effekt av medlet där man INTE dör? Därav försöken med att hitta hur liten dos man behöver...vilken effekt är man ute efter då? Botemedel mot det Victoria lider av?
Citera
2013-10-21, 04:59
Medlem
Påminn mig - Saga refererade till något om att nästa attentat skulle "ha med födelsedag att göra", vad menade hon? Har jag blinkat en gång för mycket eller glömt vad detta handlade om?

Sen undrar jag om det inte var lite väl mycket effektsökeri att ett djurhuvud skulle stå i en hotellkorridor, fullt synlig...även om vederbörande tar på sig masken precis innan Saga öppnar, kan ju andra komma förbi och bevittna utstyrseln, det känns lite osannolikt att slipade kriminella skulle ta en sån risk. Eller är de inte så slipade kanske? Med fingeravtryck och bakgrundsljud, och nu slarv med vittnesrisk är det just för att de är amatörer även denna gång? Men vad drivs de av? Förra cellen motiverades ju av sitt miljöengagemang, men nu?
Citera
2013-10-21, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
Korkat av poliserna att inte stanna och vänta in djurmaskerna när de kommer tillbaka till det huset där kvinnan satt i bur?!
Fast det kan de ju ha gjort, efter att de släppte ut henne? Men djurmaskerna dök inte upp, eftersom de såg poliserna där? Däremot hade det varit logiskt att se dem söka upp stugägaren eller dennes anhöriga men det kanske angavs någon förklaring till varför man inte fick se detta, en som jag missade? Eller så finns det en gräns för hur mycket de kan packa in i ett avsnitt med såhär mycket action
Citera
2013-10-21, 05:04
Medlem
Martins son som kissade blod, är han också försökskanin nu? Eller handlar det om ett hot, och i så fall mot Martin? Vem gör det mot honom? Igen, Anna-Dea?
Citera
2013-10-21, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Dom har namnet på en av dom. Ett fingeravtryck dom hittade tydligen. Liksom de första fyra så var det nån före detta aktivist tror jag. Vad han hette har jag helt glömt bort tyvärr.

Aha, detta gick mig förbi, att de var aktivister alltså. Måste nog se avsnittet igen, det är i detaljerna det ligger, i en bra serie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in