Lite onödig fejk-out där på slutet. Inte sjutton ställer Saga sig framför ett tåg med två avsnitt kvar.
Det var väl kanske med för att visa hur taskigt hon mår, men det visste vi ju redan.
Intressant tanke. Kanske även hon kände någon samhörighet där med systern, samt koppla till systerns olyckliga liv. Det var sjukt synd om Saga i detta avsnitt. Henrik dock. Vilken hjälte.
Senast redigerad av coldape 2015-11-16 kl. 00:45.
Vem är då seriemördaren? En tänkbar teori är naturligtvis Claes. Han mördar Annika och planterar att hon är mördaren genom att kidnappa den unge museikillen och flytta över utrustning till hennes hus.
Men var befann sig den gravida tjejen i slutet när hon satt fastspänd? Hon kan ju inte ha varit i Annikas hus?
Emil kan vara en av mördarna (jag tror det är två st) och då var det planerat att han själv, för att leda bort misstankarna, skulle vara tavlan The one who got away. Han berättade för polisen av flera skäl: Katt- och råtta lek, mördarna vill själva komma in i utredningen. Om han inte gått kanske en kollega till honom kommit på sambandet med tavlorna och gjort det, och då skulle han inte bli förhörd, inte få lika mycket insyn/uppmärksamhet m.m. Utan någon som berättade för polisen om konstverken, skulle de förmodligen aldrig kommit på att morden var uppsatta som konstverk.
Jag tror att i de sista scenerna kommer Henrik och mördarna ha en konfrontation där mördaren ger Henrik valet att låta honom gå/döda den sista och då få reda på vad som har hänt med hans familj. Jag tror inte att mördaren dödade dem, men att personen vet vem som gjorde det/vad som hände dem/var de ligger begravda.
I slutscenerna kanske Henrik syns på en kyrkogård. Han har äntligen fått ro om sin familj.
Och hans nya liv med Saga kan fortskrida.
Senast redigerad av GenesisP 2015-11-16 kl. 00:44.
Anledning: stavfel
Bara jag som kände att dagens avsnitt var rätt så mycket sämre än de två senaste?
Det var ju inte dåligt eller så, men det var något med de två senaste som jag gillade mer än detta. De hade det där "lilla extra" om man kan säga så, även om det hände saker i detta och allt!
sen notera när de frågar honom om den som misshandlat säger han först vet inte om det är en kille eller tjej men sen säger Emil "han" är det någon kumpan?
Tänkte också på det, först sa han "nån" och "hen" och verkade noga med att inte veta kön (annars brukar ju folk oftast säga "han" om förövare fast de inte vet) och sen blev det "han". Sen kändes hela historian uppdiktad.
Emil var väldigt noga med att prata om hur synd det var om Annika som var på botten och blev mobbad. Han fick det att låta som om hon skulle vara mest bitter av "syskonen". Medan det andra fosterbarnet som förhördes nämnde inget om detta.
Min gissning just nu är Emil i samarbete med någon mer, troligen en kvinna, kanske Åsa. De passade på att sätta dit Annika när hon var borta. Inte omöjligt dock att Cleas dödat Annika för att slippa hållhaken.
Jag måste säga att jag gillar Henrik mer än Martin. I en säsong fungerar Martin jättebra, men Henrik tror jag kommer hålla längre över tid (jag hoppas på fler säsonger!). Martin var så jobbig med sitt kukhoppande mellan alla. Henrik är mer känslig, men samtidigt snabbtänkt. Henrik passar också Saga bättre.
Anser jag, iaf!
håller med
och det kommer definitivt att bli fler säsonger, hans familjens gåta måste ju lösas
både henrik och sara är weirdo på sitt sätt och förstår och accepterar varandra
Min gissning är fortfarande Åsa creepy fejkgravid som mastermind ...
kan ligga något i det
när henrik frågar om de känner igen bilden på anika, hon verkar mest road och tillägger "det är ju inte vanlig med kvinnliga seriemördare"
En sak som slog mig plötslig var att killen som kidnappade Hans var en skurk som sittit inne och blivit lurad på pengar. Men hur kunde mördare veta att det var han som kidnappat Hans och var han förvarade honom. Han gick ju in i rummet och avrättade kidnapparen och plockade med hans för att sedan lemlästa honom. Rimligen finns det en koppling mellan kidnapparen och mördaren