2015-11-06, 01:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
EXTRA !!! EXTRA !!! EXTRA !!!

Tror du att du är en tabloidtidningsförsäljare från 1860, eller är du bara så dekadent i ditt sinne att du inte förstått att säljargumentet "EXTRA !!! EXTRA !!! EXTRA !!!" förlorade sin potentiella köpstimulerarkraft för lite drygt 100 år sedan?

Citat:
Ursprungligen postat av Mirakelorakel
egentligen spelar källan mindre roll då det ljugs organiserat om chemtrails.

Ja, det gör det sannerligen. Massvis med författare, konspirationsbloggare och filmskapare ljuger systematiskt om "chemtrails", och tjänar miljoner på att sälja dessa lögner till folk som inte pluggat alla de underämnen som aerodynamik och partikelkunskap bjuder på och vars kunskapsinjektion effektivt skulle döda alla tänkbara försäljningskanaler för denna skit.

Det finns därmed anledning att anta att chemtrail-historierna från början tagits fram av en ekonomisk kartell som vill tjäna sitt levebröd på att ta det från den 0,01% av världens folk som går på skiten.

Citat:
Det finns starka intressen av att dölja förekomst och syfte med chemtrails.

Dölja förekomst?
Den enda som ertappats med att dölja FÖREKOMST hittills är de sk. Chemtrail-troende.
Syftet med chemtrails brukar förklaras strax efter förekomsten döljts, och detta av samma individer som står för själva döljandet av förekomsten.

Citat:
Vem kan rimligen profitera och ha vinstintresse av att avslöja skiten?

Jag tror du besvarade din egen fråga där...

Citat:
"Environmental writer, former university professor and scholar, Dr. Ilya Sandra Perlingieri, is the author most recently of The Uterine Crisis.

vilket är en bok som varken finns fullt läsbar på Google Books eller fritt nedladdningsbar i annan form heller. Det enda sättet att tillskansa sig den info som står där, är att köpa och därmed betala för boken.

Vill hon leka vetenskapsman så är det ok för mig, men om hon inte publicerar sina resultat fritt efter det, så måste jag tyvärr sätta upp henne på min "known scammers"-list.

Och, kan du inte peka på exakt vilken sida i hennes bok som talar om CHEMTRAILS, så måste jag tyvärr sätta upp även Dig på denna lista.
Senast redigerad av Trolltestet 2015-11-06 kl. 01:38.
Citera
2015-11-06, 01:41
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Hade du fortsatt även meningen efter ditt felaktiga citat som du lämnar med .. "Det står i artikeln att de misstänker att det kommer från förbränning av fossila ämnen och brytning av aluminium.."

Varför citerar du inte som det står i artikeln?

Så här står det i artikeln som jag till skillnad från dig citerar korrekt:

"Utsläpp av aluminium kommer från bland annat förbränning av fossila bränslen och vid aluminiumtillverkning".

Sen följer ju direkt i nästa mening nedanstående:

"Aluminium har även funnits i extremt höga halter i många mätningar av regnvatten efter omfattande flygutsläpp (geoengineering)."

Så vadå ... slutade du läsa precis där du citerade eller? Flygutsläpp geoengineering!

Artikeln fortsätter förkortat:

Allt från fiskar, träd, odlingar och människor har påverkats av aluminiumutsläppen. Undersökningar har visat att bin är känsliga för de ökande utsläppen av aluminium. Analyser från Brasilien har visat att pollen är kraftigt förorenat av aluminium.
Har vi fått bin med Alzheimers?“

Det säger professor Chris Exley, professor från Keele University. Exley är expert på hälsoeffekter av aluminium.

"Aluminium har även funnits i extremt höga halter i många mätningar av regnvatten efter omfattande flygutsläpp (geoengineering)." är något som Torbjörn Sassersson/newsvoice.se har lagt till. Inte professor Chris Exley
Citera
2015-11-06, 01:54
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Svammel?

Var fick du det ifrån?

Om det är er förnekares utgångspunkt att det är svammel, varför ska vi då överhuvudtaget offra vår tid och energi på er, när ni överhuvudtaget inte är intresserade av svaren ni får...

Vad har du att säga om att myndigheterna, som istället för att ta människors oro på allvar, istället sprider en massa mytbildningar?

Sanningssägaren Torbjörn Sasserson skriver så här på sin sajt:

"Jag har varit kontakt med (eller fått ta del av material) från Luftfartsverket, en statlig utredningsgrupp och Försvarsmakten till vilka har ställts frågor om chemtrails och ingen part kan visa att de utfört några undersökningar om vad det handlar om.

En gång till. Ingen part har alltså överhuvudtaget undersökt fenomenet. Ingen part har tagit prover på hög höjd bakom de sk chemtrailsplanen. Ingen part har tagit prover från nedfallet. Inga kemiska analyser har gjorts av sådana prover. Om de hade gjort de hade de kunnat bevisa att det bara är contrails.

Nu vet de istället ingenting, men de sprider myten om att det är vattenånga. Sedan förväntar de sig att vi ska TRO på det.

Men de beskriver inte med sina svar vad som misstänks vara chemtrails. De svarar inte ens på frågan om vad som är chemtrails. De svarar på en fråga (vad är chemtrails?) med ett svar som hör till en annan fråga (vad är contrails?).

Vi kan kalla det kurra-gömma eller tittut-leken som man leker med små barn. Problemet för mytspridarna är att allmänheten inte består av idioter.

De enda som gjort riktiga undersökningar av ”chemtrails” och nedfall är privata initiativ. Dessa grupper har svar på många frågor. Det betyder att de privata initiativen agerar som myndigheter medan myndigheterna agerar som förskola.

Försvarsmakten, arrangera en provtagningstur bakom ett misstänkt chemtrailsplan.

Samla in stoff med ett ”boxfilter” som monteras utanpå provtagningsplanet. Låt analysera stoffet på tre av varandra och av Försvarsmakten oberoende laboratorier. Låt hela processen kontrolleras av personer från allmänheten. Jag ställer upp som kontrollant så att ni inte fuskar. När ska vi köra? Boka tid. Låt oss avliva contrails/chemtrailsmyten."

Lust att kommentera?

Börja med att hitta ett "chemtrailsplan"...
Tips: De kan finnas på samma plats som Atlantis och Snömannen
Citera
2015-11-06, 01:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kernelpanic
"Aluminium har även funnits i extremt höga halter i många mätningar av regnvatten efter omfattande flygutsläpp (geoengineering)." är något som Torbjörn Sassersson/newsvoice.se har lagt till. Inte professor Chris Exley

Javisst verkar det så, vilket jag också skriver i mitt inlägg 6325.
Det står - Text: NewsVoicer - alltså är den svenska texten inte skriven av Sassersson själv.
Senast redigerad av Mirakelorakel 2015-11-06 kl. 02:10.
Citera
2015-11-06, 02:16
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Då har alltså inte DoÅ eller jag någon förskyllan, utan felet ligger hos Newsvoice, som verkar ha översatt fel. Det ligger även hos dig som läser en artikel på engelska men kommenterar DoÅ:s svenska översättning som är den som presenteras i tråden.

Den översatta artikeln DoÅ skrivit ner nämner ju bevisligen flygplan och geoengineering, vilket är just vad du kritiserar att den inte gör! "Aluminium har även funnits i extremt höga halter i många mätningar av regnvatten efter omfattande flygutsläpp (geoengineering)."

Själv är jag alls icke någon "troende", det räcker att under 5 -6 år ha observerat detta på himlen, läsa otaliga artiklar, kolla youtubevideos, deltaga i demonstrationer m.m. för att vara vetande.

Här är en video där FN diskuterar chemtrails, geo-engineering, artificiella moln, och partikelbesprutning från plan. Detta är ett öppet erkännande och står som det bästa beviset att chemtrails inte är något "galet" folk ser. Det är ett faktum, lyssna t.ex på väderkillen i slutet av videon

"The Chemtrail controversy is no longer deemed as a "conspiracy theory" by the mainstream media news. The United Nations has called for the end of "Geo-engineering (Chemtrailing) due to fears of disrupting nature. In this video, I share the article covering this breaking news and a few videos exposing the obvious in your face truth about chemtrailing taking place in our society. This is a victory for the truth movement, but it doesn't end just here. Every day is a battle and information is key. Enjoy.... https://www.youtube.com/watch?v=6Zh8K4cDhGs

Fin Youtube-video... men FN har aldrig diskuterat chemtrails, det är därför det inte finns nån länk till någon rapport/konvention.
Här är en verklig konvention som handlar om "geoengineering": https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/1740cbd2.pdf
Citera
2015-11-06, 03:35
Medlem
Citat:
varför skulle de inte konfirmera detta om de bara har en liten radarövning?
Ah! Den gamla vanliga, avsaknad av bevis är ett bevis!
Citat:
Detta är en längre video och du väljer att endast rycka ut en liten del och kommentera, som om resten av videon inte existerade eller ens handlar om chemtrails.
Personer som länkar till flerminuts-/timlånga YT-klipp förtjänar inte att tas på allvar. Man måste vara kapabel att själv formulera sina tankar. Vad som händer annars är att eldsjälar går igenom och förklarar innehållet, medans personen som länkade som vanligt skiter i svaren och istället postar en ny video: "Men den här då!?". Tröttsamt.

Vill du länka till ett klipp får du samtidigt sammanfatta innehållet och peka på speciellt intressanta delar. Inte bara: "Titta på det här".
Citat:
därför hårdbevakar ni tråden och kräver oförtröttligt bevis att ifrågasätta år efter år trots att ni redan vet.
Jag kommenterar ibland för att jag tycker dumhet är lite smått upprörande. Men jag är även hobby-nyfiken på psykologin bakom ert beteende och avsaknad av logik.
Citera
2015-11-06, 04:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kernelpanic
Fin Youtube-video... men FN har aldrig diskuterat chemtrails, det är därför det inte finns nån länk till någon rapport/konvention.
Här är en verklig konvention som handlar om "geoengineering": https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/1740cbd2.pdf

Visst verkar det som att det nog gör det ändå...

"UN Bans Chemtrails: NAGOYA, Japan – In a landmark consensus decision, the 193-member UN Convention on Biological Diversity (CBD) will close its tenth biennial meeting with a de facto moratorium on geoengineering projects and experiments.

"The agreement, reached during the ministerial portion of the two-week meeting which included 110 environment ministers, asks governments to ensure that no geoengineering activities take place until risks to the environmental and biodiversity and associated social, cultural and economic impacts risks have been appropriately considered as well as the socio-economic impacts.
https://foodfreedom.wordpress.com/2010/10/28/un-votes-to-ban-chemtrails/

"In Cancun, Mexico, the United Nations Framework Convention on Climate Change is under pressure to overturn the UN ban on chemtrails. This would dissolve an agreement reached in October at the UN Convention on Biological Diversity conference in Japan. In that landmark decision, the 193-member CBD agreed by consensus to a moratorium on geoengineering projects and experiments.
https://foodfreedom.wordpress.com/2010/12/06/un-climate-concern-morphs-into-chemtrail-glee-club/
Citera
2015-11-06, 04:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Visst verkar det som att det nog gör det ändå...

"UN Bans Chemtrails: NAGOYA, Japan – In a landmark consensus decision, the 193-member UN Convention on Biological Diversity (CBD) will close its tenth biennial meeting with a de facto moratorium on geoengineering projects and experiments.

"The agreement, reached during the ministerial portion of the two-week meeting which included 110 environment ministers, asks governments to ensure that no geoengineering activities take place until risks to the environmental and biodiversity and associated social, cultural and economic impacts risks have been appropriately considered as well as the socio-economic impacts.
https://foodfreedom.wordpress.com/2010/10/28/un-votes-to-ban-chemtrails/

Underbar research.
Nu, om du även kunde länka oss originalartikeln från FN om detta, så vore vi nöjda.
(Jag vet redan att du inte kan, men det vore kul att få se dig försöka)
Citera
2015-11-06, 08:47
Medlem
madtops avatar
Citat:

Det här kan du sitta och mysläsa i nattlampans sken:
https://www.ipcc-wg2.gov/meetings/EMs/EM_GeoE_Meeting_Report_final.pdf

Var i dokumentet diskuteras trådens ämne?

Att det bedrivs forskning inom klimatförändringar och geoengineering är det ingen som förnekar. Men hur leder det till att vi skulle vara utsatta för en världsomspännande komplott där det dagligen åker omkring tusentals plan och sprayar luften?

Citat:
kostnader med en implementering av sådana strategier ännu inte är ordentligt genomarbetade.

Uttryckt på ett annat sätt: det finns strategier som inte är implementerade. Dvs det finns idag inga chemtrails.
Citera
2015-11-06, 16:04
Medlem
madtops avatar
Citat:
http://educate-yourself.org/ct/index.shtml

Jag blir lite nyfiken på vad du anser syftet med chemtrails är, du sänder ut dubbla budskap.

I tidigare inlägg så har du länkat till sidor som handlar om geoengineering och klimatkontroll.
I ovan länk så framförs idéer om "new world order", befolkningskontroll och världsherravälde.
Så vad anser du syftet med konspirationen är? Klimatkontroll eller att Kineserna vill ta över världen?

För övrigt påstås det felaktigt i ovan dokument att "the greatest exception to any chemtrail activity whatsover is China". Självklart förekommer det massor med contrails i Kina, här är ett YT-klipp som med all tydlighet visar att dokumentet du länkar till innehåller lögner. https://www.youtube.com/watch?v=V9j0mBOJl3k
Senast redigerad av madtop 2015-11-06 kl. 16:06.
Citera
2015-11-06, 21:40
Medlem
madtops avatar
Citat:
Är mitt inne i den... om man inte är övertygad om chemtrails existens innan, så är men det definitivt efteråt!

Mardrömsbok om man är chemtrail-förnekare...

Boken är i slutet försedd med närmare hundra (100 !!!) helsidesfoton på allehanda chemtrails som han själv fotat i Sverige!

Läste nånstans att Sverige tillhör ett av de mest chemtrailade länderna i världen just nu...

Edit: Förlåt, läste precis att fotona i slutet är tagna av yrkesfotografen Anders Blomqvist, som också engagerat sig i chemtrail-vansinnet...

Tillför boken något nytt eller är det bara en tjatig upprepning av allt som redan är sagt? Låt mig gissa: Han har tagit bilder på k-strimmor och cirrusmoln och så kallar han dem läskiga NWO-chems?

Du vet att du inte behöver köpa en bok för att titta på bilder på k-strimmor? Det räcker med att gå till t.ex SMHI så kan du få fina bilder på k-strimmor. Här är en bild som jag gillar, den innehåller både en persitent contrail och fina lätta cirrusmoln:
http://www.smhi.se/polopoly_fs/1.31685.1398236189!/image/COTRA_wide.jpg_gen/derivatives/Original_430px/COTRA_wide.jpg
Citera
2015-11-06, 21:55
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

"Ett ämne som rör oss alla och kommande generationer. En bok som inte lämnar någon oberörd! Skriven på svenska av Maximilian Schnell. De vita linjerna i skyn - konspirationsteorier eller verklighet?"

Skulle rekommendera att läsa det som står i min länk istället så du lär dig nånting om hur det egentligen ligger till och inte hur det är i din fantasivärld.

http://www.alltomvetenskap.se/nyheter/vita-linjer-i-skyn-kan-paverka-vader-och-klimat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in