2015-11-05, 04:45
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Men du svarar ju inte på några frågor utan länkar bara en massa svammel.

Svammel?

Var fick du det ifrån?

Om det är er förnekares utgångspunkt att det är svammel, varför ska vi då överhuvudtaget offra vår tid och energi på er, när ni överhuvudtaget inte är intresserade av svaren ni får...

Vad har du att säga om att myndigheterna, som istället för att ta människors oro på allvar, istället sprider en massa mytbildningar?

Sanningssägaren Torbjörn Sasserson skriver så här på sin sajt:

"Jag har varit kontakt med (eller fått ta del av material) från Luftfartsverket, en statlig utredningsgrupp och Försvarsmakten till vilka har ställts frågor om chemtrails och ingen part kan visa att de utfört några undersökningar om vad det handlar om.

En gång till. Ingen part har alltså överhuvudtaget undersökt fenomenet. Ingen part har tagit prover på hög höjd bakom de sk chemtrailsplanen. Ingen part har tagit prover från nedfallet. Inga kemiska analyser har gjorts av sådana prover. Om de hade gjort de hade de kunnat bevisa att det bara är contrails.

Nu vet de istället ingenting, men de sprider myten om att det är vattenånga. Sedan förväntar de sig att vi ska TRO på det.

Men de beskriver inte med sina svar vad som misstänks vara chemtrails. De svarar inte ens på frågan om vad som är chemtrails. De svarar på en fråga (vad är chemtrails?) med ett svar som hör till en annan fråga (vad är contrails?).

Vi kan kalla det kurra-gömma eller tittut-leken som man leker med små barn. Problemet för mytspridarna är att allmänheten inte består av idioter.

De enda som gjort riktiga undersökningar av ”chemtrails” och nedfall är privata initiativ. Dessa grupper har svar på många frågor. Det betyder att de privata initiativen agerar som myndigheter medan myndigheterna agerar som förskola.

Försvarsmakten, arrangera en provtagningstur bakom ett misstänkt chemtrailsplan.

Samla in stoff med ett ”boxfilter” som monteras utanpå provtagningsplanet. Låt analysera stoffet på tre av varandra och av Försvarsmakten oberoende laboratorier. Låt hela processen kontrolleras av personer från allmänheten. Jag ställer upp som kontrollant så att ni inte fuskar. När ska vi köra? Boka tid. Låt oss avliva contrails/chemtrailsmyten."

Lust att kommentera?
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-11-05 kl. 04:47.
Citera
2015-11-05, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirakelorakel
Hade du fortsatt även meningen efter ditt felaktiga citat som du lämnar med .. "Det står i artikeln att de misstänker att det kommer från förbränning av fossila ämnen och brytning av aluminium.."

Varför citerar du inte som det står i artikeln?

Så här står det i artikeln som jag till skillnad från dig citerar korrekt:

"Utsläpp av aluminium kommer från bland annat förbränning av fossila bränslen och vid aluminiumtillverkning".

Sen följer ju direkt i nästa mening nedanstående:

"Aluminium har även funnits i extremt höga halter i många mätningar av regnvatten efter omfattande flygutsläpp (geoengineering)."

Så vadå ... slutade du läsa precis där du citerade eller? Flygutsläpp geoengineering!

Artikeln fortsätter förkortat:

Allt från fiskar, träd, odlingar och människor har påverkats av aluminiumutsläppen. Undersökningar har visat att bin är känsliga för de ökande utsläppen av aluminium. Analyser från Brasilien har visat att pollen är kraftigt förorenat av aluminium.
Har vi fått bin med Alzheimers?“

Det säger professor Chris Exley, professor från Keele University. Exley är expert på hälsoeffekter av aluminium.

Ehh.. Jag klickade mig vidare till originalartikeln och läste den istället för den översättning som DoÅ länkade till.
I den står det:

"Researchers say that a number of human activities, such as the burning of fossil fuels resulting in “acid rain” and the mining of aluminium ores to make aluminum metal and salts, have contributed to the thriving biological availability of this "non-essential metal."

As a result, fish, trees, crops and humans have all been affected by aluminium. Evidence suggests that bees are not immune to its increasing prevalence, with analysis from Brazil having previously indicated that "pollen is heavily contaminated with aluminium."

Med andra ord INGENTING om chemtrails.

https://www.rt.com/news/265600-bees-alzheimer-aluminium-pollution/

Förstår att du är en troende eftersom du hugger på det viset du gör. Jag tyckte att jag ställde en relevant fråga utan att vara oförskämd, jag skrev att jag blev glad för en "riktig" artikel och undrade vart det stod.. Nu har vi då fått utrett att det inte står i den riktiga artikeln utan är fritt och felaktigt översatt.
Citera
2015-11-05, 08:49
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Svammel?

Var fick du det ifrån?

Om det är er förnekares utgångspunkt att det är svammel, varför ska vi då överhuvudtaget offra vår tid och energi på er, när ni överhuvudtaget inte är intresserade av svaren ni får...

Vad har du att säga om att myndigheterna, som istället för att ta människors oro på allvar, istället sprider en massa mytbildningar?

"Jag har varit kontakt med (eller fått ta del av material) från Luftfartsverket, en statlig utredningsgrupp och Försvarsmakten till vilka har ställts frågor om chemtrails och ingen part kan visa att de utfört några undersökningar om vad det handlar om.

En gång till. Ingen part har alltså överhuvudtaget undersökt fenomenet. Ingen part har tagit prover på hög höjd bakom de sk chemtrailsplanen. Ingen part har tagit prover från nedfallet. Inga kemiska analyser har gjorts av sådana prover. Om de hade gjort de hade de kunnat bevisa att det bara är contrails.

Nu vet de istället ingenting, men de sprider myten om att det är vattenånga. Sedan förväntar de sig att vi ska TRO på det.

Men de beskriver inte med sina svar vad som misstänks vara chemtrails. De svarar inte ens på frågan om vad som är chemtrails. De svarar på en fråga (vad är chemtrails?) med ett svar som hör till en annan fråga (vad är contrails?).

Vi kan kalla det kurra-gömma eller tittut-leken som man leker med små barn. Problemet för mytspridarna är att allmänheten inte består av idioter.

De enda som gjort riktiga undersökningar av ”chemtrails” och nedfall är privata initiativ. Dessa grupper har svar på många frågor. Det betyder att de privata initiativen agerar som myndigheter medan myndigheterna agerar som förskola.

Försvarsmakten, arrangera en provtagningstur bakom ett misstänkt chemtrailsplan.

Samla in stoff med ett ”boxfilter” som monteras utanpå provtagningsplanet. Låt analysera stoffet på tre av varandra och av Försvarsmakten oberoende laboratorier. Låt hela processen kontrolleras av personer från allmänheten. Jag ställer upp som kontrollant så att ni inte fuskar. När ska vi köra? Boka tid. Låt oss avliva contrails/chemtrailsmyten."

Lust att kommentera?

Som vanligt så kan inte kemikaliestrimmeor troende göra någon ting själva utan man anför omvänd bevisföring

Den som sa det var det som baren brukar säga, tomten Svammlarsson är idioten i detta sammanhanget. Varför kan inte ni troende utföra det själva, ni har fått så många förslag på hur tester kan ske men ändå sitter ni på arslet nummer 2 och väntar.

Svammlarsson behöver inte ens ett flygplan han kan väl astralflyga och utföra tester och en gång för alla fastslå om det bara är kondenstrimmor eller också kemikaliestrimmor.

Vad väntar ni fegisar på?
Citera
2015-11-05, 08:50
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Här nedan ska du få 8.5 minuter mera chemtrail-bevis, med ännu kraftigare bevis:
Ok, den vanliga foliehatts-taktiken, du kunde inte bemöta min kritik. Då rusar du bara iväg och googlar en annan länk, när den också visar sig vara falsk då upprepas proceduren.

Citat:
Ska du tackla eller vindpusta detta?
Nej, den enkla går jag inte på igen, tänker inte slösa mer tid på YT-klipp.
förklara med egna ord eller mottag rapport för länkpost.

Citat:
Betänk att detta är forskare som uttalar sig om chemtrailandet...
Argument from Authority, att en forskare påstår något gör det inte till en sanning. En tankevurpa som troende ofta gör att de tror att skeptikerna blint följer någon ledare. Bara för att "de troende" inte kan tänka er en världsbild där man inte blint följer sin religiösa ledares/skrifters ord, som inte för ifrågasättas, eftersom de påstås vara någon guds ord.
Citera
2015-11-05, 10:15
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:

Både du och "sanningssägaren" ( ) Sassersson har missförstått hur bevisbörda fungerar.
Det är NI chemtrailtomtar som har en skyldighet att bekosta undersökningar av era extraordinära påståenden,inte Luftfartsverket och skattebetalarna.
Citera
2015-11-05, 11:03
Medlem
Död o återfödds avatar
.
ATTENTION KLIMATSKEPTIKER:

Tycker ni inte det är skumt med så extremt varmt väder i november?

Tycker ni inte det är skumt med så extremt få soltimmar i november?

Tycker ni inte det är skumt med dis och dimma nästan hela dagarna och att växthuseffekten och den globala uppvärmningen ständigt ökar (blir så av extremt chemtrailande)?

Värmerekorden för oktober-november slås år efter år, och just oktober-november verkar vara chemtrailarnas (NATO som chemtrailar oss) favoritmånader att chemtraila oss, för då misstänker folk chemtrailandet som minst, då de avfärdar det med att det är naturligt med dis och dimma dessa månader...

NATO CHEMTRAILAR OSS SOM INTENSIVAST UNDER OKTOBER-NOVEMBER !!!

Soltimmarna blir färre och färre under oktober-november år efter år. Kommer ni ihåg förra året då vi bara hade 2-3 soltimmar sammanlagt i södra och mellersta Sverige under dessa månader...

NÄR JAG VAR UNG SÅ VAR DET ALDRIG SÅ HÄR EXTREMT VARMT OCH SOLFATTIGT UNDER OKTOBER-NOVEMBER !!!

Vad har ni till ert försvar chemtrail-förnekande klimatskeptiker?
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-11-05 kl. 11:22.
Citera
2015-11-05, 11:32
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
.

Enligt SMHI lyder värmerekorden i november enligt följande:

November
18,4° Ugerup den 2 november 1968 (Götaland)
16,0° Bie den 6 november 1899 (Svealand)
16,0° Hudiksvall den 1 november 2011 (Norrland)

http://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/svenska-temperaturrekord-1.5792

Som synes är det stor spridning på årtalen,men 1899 sticker ut eftersom knappt några flygplan då ens existerade.

Klimatskeptiker?
Att klimatet förändrats är det inget tal om,att det skulle bero på "chemtrails" är däremot rent skitsnack!
Citera
2015-11-05, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av secretmillionaire
Ehh.. Jag klickade mig vidare till originalartikeln och läste den istället för den översättning som DoÅ länkade till.

Jag tyckte att jag ställde en relevant fråga utan att vara oförskämd, jag skrev att jag blev glad för en "riktig" artikel och undrade vart det stod.. Nu har vi då fått utrett att det inte står i den riktiga artikeln utan är fritt och felaktigt översatt.

Då har alltså inte DoÅ eller jag någon förskyllan, utan felet ligger hos Newsvoice, som verkar ha översatt fel. Det ligger även hos dig som läser en artikel på engelska men kommenterar DoÅ:s svenska översättning som är den som presenteras i tråden.

Den översatta artikeln DoÅ skrivit ner nämner ju bevisligen flygplan och geoengineering, vilket är just vad du kritiserar att den inte gör! "Aluminium har även funnits i extremt höga halter i många mätningar av regnvatten efter omfattande flygutsläpp (geoengineering)."

Själv är jag alls icke någon "troende", det räcker att under 5 -6 år ha observerat detta på himlen, läsa otaliga artiklar, kolla youtubevideos, deltaga i demonstrationer m.m. för att vara vetande.

Här är en video där FN diskuterar chemtrails, geo-engineering, artificiella moln, och partikelbesprutning från plan. Detta är ett öppet erkännande och står som det bästa beviset att chemtrails inte är något "galet" folk ser. Det är ett faktum, lyssna t.ex på väderkillen i slutet av videon

"The Chemtrail controversy is no longer deemed as a "conspiracy theory" by the mainstream media news. The United Nations has called for the end of "Geo-engineering (Chemtrailing) due to fears of disrupting nature. In this video, I share the article covering this breaking news and a few videos exposing the obvious in your face truth about chemtrailing taking place in our society. This is a victory for the truth movement, but it doesn't end just here. Every day is a battle and information is key. Enjoy.... https://www.youtube.com/watch?v=6Zh8K4cDhGs
Citera
2015-11-06, 00:46
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
.

Tycker ni inte det är skumt med så extremt få soltimmar i november?

Tycker ni inte det är skumt med dis och dimma nästan hela dagarna och att växthuseffekten och den globala uppvärmningen ständigt ökar (blir så av extremt chemtrailande)?

Värmerekorden för oktober-november slås år efter år, och just oktober-november verkar vara chemtrailarnas (NATO som chemtrailar oss) favoritmånader att chemtraila oss, för då misstänker folk chemtrailandet som minst, då de avfärdar det med att det är naturligt med dis och dimma dessa månader...

NATO CHEMTRAILAR OSS SOM INTENSIVAST UNDER OKTOBER-NOVEMBER !!!

Soltimmarna blir färre och färre under oktober-november år efter år. Kommer ni ihåg förra året då vi bara hade 2-3 soltimmar sammanlagt i södra och mellersta Sverige under dessa månader...

NÄR JAG VAR UNG SÅ VAR DET ALDRIG SÅ HÄR EXTREMT VARMT OCH SOLFATTIGT UNDER OKTOBER-NOVEMBER !!!

Vad har ni till ert försvar chemtrail-förnekande klimatskeptiker?
Jorden är cirka 4,5 miljarder år gammal.
Temperaturen och soltimmarna lär ha varierat ganska mycket under den tiden.
Fler frågor?
Citera
2015-11-06, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kernelpanic
Doktor Ilya Sandra Perlingieri hade magisterexamen i Konsthistoria https://www.metabunk.org/any-real-degree-for-ilya-sandra-perlingieri.t197/
Vem som helst kan ju lägga upp sin hemgjorda Powerpoint-presentation på Youtube och vara forskare

Sanningssägare "whistleblowers" angrips på många sätt, egentligen spelar källan mindre roll då det ljugs organiserat om chemtrails. Det finns starka intressen av att dölja förekomst och syfte med chemtrails. Vem kan rimligen profitera och ha vinstintresse av att avslöja skiten?

"Environmental writer, former university professor and scholar, Dr. Ilya Sandra Perlingieri, is the author most recently of The Uterine Crisis. This book is the result of 15 years of her independent research linking women’s reproductive illnesses with invisible environmental toxins. London’s “The Ecologist” magazine calls this book “an inspiration.” Dr. Perlingieri continues to take a cross-disciplinary approach to all her research. She has a background in both science and art. In addition to her graduate academic degrees, she also has had formal herbal training and studies in the US, London, and Italy. She is a practicing herbalist for more than three decades; and she notes that plants and herbal remedies have thousands of years of safe usage and are an excellent choice.

Besides her track record as an environmental writer and author, Dr. Perlingieri also is a noted art historian, this demonstrates how art and science are often joined in a person’s life. Look at Leonardo da Vinci (1452-1519) and Maria Sibylla Merian (1647-1717). They were visionary Europeans who combined their love of art and science into their daily life and expanded what we know.
http://educate-yourself.org/cn/chemtrailconferencedrperlingieri10jul12.shtml
Citera
2015-11-06, 00:58
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Den videon var mycket bra!

Då kan jag dela med mig nånting till dig och alla andra här som intresserar sig för ämnet.

Att förneka chemtrails med så mycket information som finns, vattentester etc, är att idiotförklara sig själv!

Känner du till Kristen Meghan, USAF Air Force?

Hon är "visselblåsare", med mycket nära insyn i chemtrailandet, avslöjar det offentligt, trots att hon riskerar sitt liv:

MÅSTE BARA SES !!!

https://www.youtube.com/watch?v=_XjLzPivKp8

Videon har aldrig tidigare publicerats här, från 2015, detta är hot stuff!

Hur ska förnekarna tackla denna video?

Lär bli svårt...
Hon har varit anställd i US Air Force och hanterat farligt avfall, men några bevis för chemtrails verkar det ont om... https://www.metabunk.org/kristen-meghan-former-us-air-force-whistle-blower.t1066/
Citera
2015-11-06, 01:18
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
EXTRA !!! EXTRA !!! EXTRA !!!

Labbtester av regnvatten i Sverige bekräftar - Vi är svårt chemtrailade:

https://www.facebook.com/groups/549344528476418/permalink/893632724047595/?pnref=story

En av alla oroliga kommentarer:

"Strontium, Barium och Aluminium är grundämnen som inte finns i luften normalt. Det finns data från Stockholm, att man funnit bl.a. Strontium och Barium vid millenniumskiftet, då i fyrverkeripjäserna. Proverna som då togs var luftprover i takhushöjd. Läser man vidare i rapporten så ser man att normalt så skall värdet på dessa ämnen i luften vara 0. Så visst är provet ovan alarmerande i högsta grad!"

Det finns inga gränsvärden eller mindre skadliga halter när det kommer till detta!

Alla ni Chemtrail-förnekare, kondenstroll och desinformatörer - Lust att kommentera detta?

VIKTIGT !!!

Ni som vill testa ert eget regnvatten kan göra det för endast 690 kronor, här:

http://www.alsglobal.se/

Om regnvattet blandas i atmosfären med vatten från t.ex en förgiftad flod i Kina kan det ju innehålla precis vilka gifter som helst... http://www.greenpeace.org/sweden/se/miljogifter/kina/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in