Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Men sluta nu. I SYNNERHET i den nyblivna, nyrika överklassen är man EXTREMT medveten om vem som är the real thing. Det vill säga adliga och ännu hellre kungliga. Det har alltid varit så, att en "self-made man" har kämpat för att få sin dotter gift med en adelsman. Eftersom han själv startat på botten med INGET - varken pengar eller titel. När dottern blivit gift med en adelsman, och dottersonen fötts med BÅDE adligt blod, adligt efternamn, adlig titel, pengar, status, connections, you name it - allt som morfadern saknade som fattig ung man - så har morfadern LYCKATS. Hans livsmål är uppfyllt.
Självklart låter han inte sin dotter knulla runt med somalier och White Trash...

1) Vad menar du med "den nyblivna, nyrika överklassen"? Menar du fattiga människor som har fått pengar och
låtsas vara överklass?
2) Det är exakt
0 personer i överklassen som bryr sig om adel och kungar. Du kan vara
kejsare av det galaktiska imperiet det är ingen som kommer att tänka på det.
3) Tror du att någon
idag går runt och är en "adelsman"? Lever du på en annan planet?
4) I överklassen är det tabu att döma folk. Om en kvinna vill knulla runt med somalier och white trash då kommer ingen att bry sig eller döma henne för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Du såg ju väldigt bekväm ut i din stela kavaj och sladdriga scarf på huvudet, eller?
Hur många, 1270 tror jag. Dom jagar för att det är kul och en tradition. Precis som du fått lära dig av dina förfäder på horhuset att knulla runt är en bra grej.
1) Det är inte formal wear.
2) Jag klär mig "traditionellt" det är inte alla i överklassen som gör det.
3) Det är inte kul att jaga. Folk gör det för att de har sett brittiska TV serier och
tror att det är det som överklassen gör.
4) Hur är det med kvinnorna i det här inlägget,
(FB) Prylar som enbart välbärgade människor har hemma? eller mannen i det här inlägget,
(FB) Prylar som enbart välbärgade människor har hemma?