2015-11-05, 10:01
Medlem
MandarinSallads avatar
Svartingarna väller in som aldrig förr och svetsarn Rövén står handfallen som vanligt.
Svenskarna minoritet om nåt år.

Blir en hård vinter.
Citera
2015-11-05, 10:08
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Med facit i hand kan man nog säga att Öresundsbron aldrig borde ha byggts. Den är det absolut största problemet när det gäller gränskontroll.

De som protesterade mot Öresundsbron blev kallade idioter. Av er som under tiotals år glatt röstat fram denna undergång. Ni borde skämmas!

Pia K i Dansk Folkeparti ville bomma igen Öresundsbron för 10 år sen, då Sveriges kriminella invandrare åkte över till Danmark och gjorde brott. Nu tror jag aldrig hon kommer med det förslaget igen.

Alla länder vet att det är helst till Sverige folk vill. PUT direkt. Ta in hela släkten och en okänd fru med rätt religion. Alla med gratis försörjning livet ut.

Och bara en liten del av de som kommer är syrier. Istället välter det in "ensamkommande" vältränade och vuxna män (som våra politiker kallar barn) från "palestina", Afghanistan, Somalia, Eritrea, Irak, Marocko och andra länder. De finns nu i stora gäng på varenda Malmö-gata. Och snart i varje kommun i hela landet...

Många ser ut att platsa i IS. Med all säkerhet är många av dem från liknande grupper, eftersom de ropat Allahu Akbar vid varje gränsövergång.

Minst 40.000 av de 25-30-åriga "barnen" har kommit. En bråkdel av den summan siffran krävdes det - för att ta över både Syrien och Irak.
Citera
2015-11-05, 10:13
Medlem
svennebabbians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Svartingarna väller in som aldrig förr och svetsarn Rövén står handfallen som vanligt.
Svenskarna minoritet om nåt år.

Blir en hård vinter.

citat från min gamla klistermärke
" INDIANERNA GJORDE INGET ÅT INVANDRINGEN OCH NU SITTER DOM I RESERVAT"
Citera
2015-11-05, 10:16
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennebabbian
citat från min gamla klistermärke
" INDIANERNA GJORDE INGET ÅT INVANDRARNA OCH NI SITTER DOM I RESERVAT"

Korrekt. Vi ger dem inte bara jorden utan våra egna förrådstilllgångar, nycklarna till våra bostäder och pengar ur säkerhetskassan och pensionskassan med mera. Det Europa tillåter nu är värre än vad indianerna gjorde. Vi fullständigt utplånar oss själva för att försörja dem, näst intill kravlöst. Riktigt jävla stört.
Citera
2015-11-05, 10:20
Bannlyst
Som.väntat.

Ska dom bo hemma hos ministrarna må tro. Dom får öppna sina hem.
Citera
2015-11-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodong
Som.väntat.

Ska dom bo hemma hos ministrarna må tro. Dom får öppna sina hem.

Och få lite exotisk sex av skäggbarnen
Citera
2015-11-05, 10:31
Medlem
Ghost.of.Paines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
Kan inget annat än o säga GRATTIS SVERIGE.

lilla Sverige växer upp o blir stor. Jätte kul. Tidigare kallat "lort sverige" av svennarna själva o nu nya restauranger o dofter i varje gathörn. Unga människor som kommer o startar företag, jobbar 14 timmar om dan o skapar nya jobb möjligheter. Sverige har ALDRIG varit så rikt som de e nu. O i framtiden så kommer ni inte ens känna igen att de e samma land som de där tråkiga lilla lort landet som kallades för sverige på typ 50 talet

Ha ha ser framför mig hur du smyger ut me luva över huvudet. In i den nya syrianska restaurangen o köper "take away" för du hoppas att ingen ska se att de e du

Vafan menar du "Grattis"?

Restauranger och entreprenörer, tillåt mig att skratta! En minoritet av de som kommer hit vill faktiskt göra rätt ifrån sig. Resten är lyckosökare som vill dega på soffor och dricka te i föreningshus med alla de andra patriarkerna i enklavsamhället. Kvinnorna som blir bundna till barn och hem-skötsel får ingen chans att plugga sig till något. Unga män 20-30 kommer hit för att knulla och leka allan.

Jag är uppväxt MITT i orten, jag vet exakt hur det fungerar och vilka vidriga tankegångar som råder där. Om man inte är islamist så är man i bästa fall en vänstervriden kulturmarxist. Den rationella högern bland blattar som jag finns bara bland oss som blev universitetsutbildade och har riktiga liv.

Alla jävla missfoster jag lämnade bakom mig, du har ingen aning! Älska Sverige, STOPPA invandringen nu!
Citera
2015-11-05, 10:44
Medlem
20151105 Migrationsverket: "Platserna tog slut i går"

Nu har det blivit så desperat på Migrationsverket att de meddelar att platser till asylsökande är SLUT!

Se http://www.svd.se/migrationsverket-platserna-tog-slut-i-gar/om/flyktingkrisen-i-europa

Citat:
Migrationsverket kan inte inte längre garantera ordentliga boendeplatser. Samtidigt kommer antalet ankommande flyktingar att öka de närmaste dagarna när läget nu försämras i Tyskland

Citat:
Samtidigt som situationen nu beskrivs som extrem av Migrationsverket syns ingen avmattning i antalet ankommande flyktingar till Sverige.

Min fråga är: hur tror ni detta slutar?
Citera
2015-11-05, 10:51
Medlem
Mackan52s avatar
Vad hä.de? Fanns det inte hur mycket platser som helst? Vad hände med öppna hjärtan och all plats det sades skulle finnas i skogen.

Grattis Sverige kan ni nu inse att ni har blivit fetblåsta och kom inte och säg att vi inte varnade er.
Citera
2015-11-05, 10:54
Medlem
Undrar hur det går med de tältläger man skulle smälla upp? Fick de tillstånd till det?
Citera
2015-11-05, 10:54
Medlem
geir44s avatar
Hur måga kommer komma neste år til Sverige? 500 000? Da kollapser alt innan hälse och bostad.

Dom är ju så många at dom kan ta över hela landet snart. Unga män under 40 dom flesta. 2018 too little too late.....
Citera
2015-11-05, 10:55
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Helt enligt de scenario som enligt mig är mest troligt:
Frågan är vilka tuffa beslut Sverige kan göra i nuläget.

Migrationsöverenskommelsen gav inga tuffa signaler alls till migranter om att söka sig till andra länder. Kanske inte så förvånande, eftersom Sverige trots denna överenskommelse har de mest generösa reglerna.

Nu behövs inom några dagar antagligen en ny överenskommelse tvingas tas, fast nu mer med akuta insatser. Reglerna tar lång tid att ändra, vissa av delarna i migrationsöverenskommelsen genomförs först den 1 januari 2017 eftersom lagstiftning behöver ändras. Samtidigt ökar trycket på Sverige från extremt till hysteriskt. Nya tuffa beslut som kräver lagändringar, ja det blir något av slag i luften nu.

Det enda hopp som Löfven tycks se är att EU ska stoppa flyktingarnas väg mot Sverige. Men för länder som i nuläget tar emot väldigt få flyktingar, vilka är i majoritet, lär ju inte jobba för att styra om flyktingströmmen åt deras håll. Dessutom vill ju inte heller flyktingarna söka asyl i Rumänien m.fl fattigare länder i EU.

Den ekvationen kan inte EU få ihop, att få EU-länder som inte vill ta emot flyktingar att ta emot flyktingar som inte vill dit. Det är dags att släppa den drömmen för Löfven.

Återstår att stoppa flyktingarna i Turkiet. Men med lång kustremsa och nedåt 2 kilometers båtresa till Grekland är det lättare sagt än gjort att stoppa flykten, nu när det blivit en etablerad rutt.

Sverige skulle kunna sätta press på Stena Line. Är det verligen rimligt att de ska kunna skicka över fullastade båtar med folk som vistas illegalit i EU? Ja, det är inom schengen och men när finnarna gnällde på Viking Line och Silja att kräva id-kontroll så styrdes flyktvägen till Finland om till landvägen norrut. Flyktingarna skulle kunna nå fram till Sverige genom Danmark, men varje hinder ger ändå en viss lättnad för Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in