Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-18, 20:34
  #1
Medlem
dajevlars avatar
Jag betvivlar starkt de siffor som Migrationsverket vill visa ang. hur många "invandrare" som kommit hit(kommer hit)... även de siffror som SCB publicerar stämmer inte enligt mig.

Jag reser ofta i mitt arbete och om jag skulle föra en egen statistik så skulle jag vilja säga att nästan HÄLFTEN av befolkningen är av "ickenordiskt" ursprung.

Kanske blir min uppfattning fel eftersom det är den hitkommande delen av befolkningen som befinner sig ute på gatorna och den infödda som håller sig hemma (när jag tittar), men jag är ändå övertygad om att de anländas vara-här-statistik är MYYYYYCKET högre än vad som kan visas i myndighetsrapporter.

Är vi kanske rentav lite lurade här? Hur kan någon ens uppskatta hur många "papperslösa" det finns? (jag tror att det är det uppskattade värdet gånger TIO minst, kanske gånger HUNDRA när det gäller denna grupp av människor...)

Finns det ens någon som har koll på detta längre?

Är det inte dags att försöka få grepp om situationen nu?

(Men just nu vill jag diskutera huruvida ni också anser att hitkommarandelen är högre än vad som visas officiellt).
Citera
2013-05-18, 22:56
  #2
Medlem
Freitag.der.13.s avatar
Tittar man på antalet muslimer i Sverige så stämmer deras siffror inte alls, det är jag övertygad om. Det har varit snack om 400.000-450.000 muslimer i åtminstone 10 års tid nu.

Jag roade mig för ett tag sedan med att googla just på deras antal och hittade samma siffra i nya artiklar såväl i artiklar som var mer än 10 år gamla.
Citera
2013-05-18, 23:19
  #3
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Tittar man på statistiken så kommer några tiotusental 10 000-40 000 "övriga" varje år. Dessa är inkluderade Imam Reinfeldts massinvandring på 110 000 som redan utan "övriga" har en stor bas i bidragsmassinvandring från MENA. Ingen verkar veta vilka dessa "övriga" är. Locket ligger på under hård censur. Här inkluderas visst sådana som gifter sig med "svenskar", plus en massa diverse som ingen vill stå för.

Tänk, 10 000-40 000 är ensamt lika mycket som hela invandringen var under Socialdemokraternas storhetstid, och på den tiden var det mestadels arbetskraftsinvandring från Europa som gick rak in i industrin, vi var på gränsen till arbetskraftsbrist!

Imam Reinfeldt importerar islamistiskt livslångt bidragsberoende till en redan omöjlig arbetsmarknad. Dessa sätts i speciella uppfödningskollonier med frikostiga bidrag från Imamen. Samtidigt söker sig Sveriges ursprungsbefolkning till Norge för att jobba. Imamen vill byta ut befolkningsunderlaget för hans personliga hat mot "Det Sovande Folket".
__________________
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2013-05-18 kl. 23:36.
Citera
2013-05-19, 01:17
  #4
Avstängd
Det finns minst flera miljoner icke vita i Sverige, till och med i mindre städer i Sverige dräller det av icke vita från alla möjliga länder.

Svenska folket kommer vara en minoritet väldigt snart, en stor del av svenskarna är pensionärer som aldrig kommer skaffa några fler barn medan de icke vita är i ung ålder och fertila.
Citera
2013-05-19, 01:24
  #5
Medlem
White Christmass avatar
Se min signatur på hur många riktiga flyktingar som har kommit till Sverige, resterande 1,5 miljoner har inte varit i behov av skydd utan har kommit hit av andra skäl.

Jag tycker man ska hjälpa riktiga flyktingar, men säger nej till parasiter som tar död på moder svea.
Citera
2013-05-19, 01:35
  #6
Moderator
-Info-s avatar
Det finns förmodligen ett väldigt stort antal asylsökande, papperslösa och illegala invandrare i Sverige. Säkert mer än man anar.

Sedan finns det en annan sak att ta hänsyn till, och det är åldersdemografin. I vissa åldrar, speciellt när det gäller yngre personer, så är andelen invandrare mycket högre än snittet. Väldigt många svenskar är över 65 år, men invandrare som kommer hit är sällan över 65 år. Så bland vissa yngre åldrar är andelen icke-svenskar väldigt hög.

Vi vet ju att äldre rör sig mindre ute än yngre. Bland annat pga bristande hälsa eller att de inte vågar eller saknar intresse. Eftersom äldre ofta är svenskar så innebär det att andelen svenskar som är ute minskar i förhållande till invandrarna. Och då känns det som att det är betydligt fler invandrare ute än vad statistiken visar för ett område.

Det här är förstås lite oroande på sikt, för när de äldre etniska svenskarna dör bort så kommer andelen icke-svenskar att stiga en hel del även i realiteten.
Citera
2013-05-20, 10:00
  #7
Medlem
AntiKikes avatar
Givetvis ljuger Systemet om med hur mycket antalet främmande parasiter ökar varje år.

Systemet hävdar ju hur fantastiskt det är med det mångkulturella paradiset så varför i hela friden skulle det tala sanning i fråga om statistik över antalet invällare?
Citera
2013-05-20, 10:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Jag reser ofta i mitt arbete och om jag skulle föra en egen statistik så skulle jag vilja säga
Det är intressant att du uttrycker en upplevelse av ett glapp mellan vad sinnena förmedlar, och vad språkspelet förmedlar.
Hur stor kan upplevelsen av glapp vara innan man bör befara att man är psykiskt sjuk?

Då det gäller sinnevärlden är min uppfattning att det kan vara precis vad som helst.
Då det gäller språkspelet finns det otydligen regler.
Citera
2013-05-20, 10:31
  #9
Medlem
Nightsorrows avatar
Är det inte så att migrationsverket bara visar statestik och invandringantal för asylsökare, och att flyktingarna inte är med där? Jag kan dock vara helt ute och cykla på det där.

Dock reagerade jag på att det bara stod hur många som fick godkänt PUT direkt, det stog inget om hur många som inte fick det som överklagade och sedan fick det, eller som stannade kvar i landet efter avslag och sedan flera år senare fick det. Men det kanske var inbakat där någonstans och jag bara missade det?
Citera
2013-05-20, 10:50
  #10
Medlem
Åldersgrupp 0-54 år – Fler irakier än nordbor
http://affes.wordpress.com/2012/08/2...er-an-nordbor/

Citat:
Tycker du att invandrarinslaget i samhället och i vardagen är mycket större än vad statistiken visar? Det är ingen inbillning. Befolkningsstatistiken är missvisande på flera sätt.

Det finns ett inlägg där han beräknat andelen första och andra generationens invandrare, och kom fram till exakt 26,0%.
Hittar dock inte det inlägget nu, verkar inte som han taggat sina poster från start.
Orsaken till att han var tvungen att extrapolera siffran beror på att myndigheterna ändrade definitionen av andra generationens invandrare runt millennieskiftet. Helt plötsligt räknades alla de som har en förälder född i Sverige som svenskar.
Det var väl runt tre procentenheter som försvann i och med den förändringen.

Jag skulle faktiskt tro deras siffror just vad gäller antalet utlänningar (1a och 2a gen. då) stämmer. Men vem kan veta säkert? Det räcker med att någon eller några enstaka som jobbar på SCB har riktigt oärliga intentioner så kan de gå in och förvanska materialet.
__________________
Senast redigerad av RisingSun 2013-05-20 kl. 10:54.
Citera
2013-05-20, 13:46
  #11
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RisingSun
Åldersgrupp 0-54 år – Fler irakier än nordbor
http://affes.wordpress.com/2012/08/2...er-an-nordbor/

Detta var en väldigt informativ sida av "Affe". Skalar man bort äldre svenskar så blir bilden en helt annan. Speciellt i våra större städer.

Inom ca 15 år kommer svenskarna att vara i minoritet i Stockholm, Malmö, Göteborg, Södertälje, Landskrona, Eskilstuna plus andra områden, om man tittar på de i åldern 0-54 år.

I Södertälje och Malmö kommer svenskarna att utgöra en väldigt liten minoritet. Endast 22,5% respektive 32,7% av befolkningen. Och då är inte asylsökande/papperslösa/3:a gen blattar inräknade.

Nästan oavsett vilken större svensk stad man besöker så kommer man inom kort att se färre svenskar än icke-svenskar på gatorna. Sveriges städer är snart inte längre svenskarnas städer.
Citera
2014-07-23, 00:04
  #12
Medlem
MadScientists avatar
Migrationsverkets prognoser och rapporter kring volymer och kostnader [samlingstråd]

Hittade denna artikel som lades upp på Avpixlat ikväll: http://avpixlat.info/2014/07/22/inva...erar-antligen/

Idag skrev Migga_X följande saker på twitter:
"Håll koll på prognosen som kommer denna vecka. Kan nog uppstå avgångskrav för Billström med anledning av de gigantiska underskotten."
"På torsdag smäller det. Migrationsverkets prognos kommer sända chockvågor ända till finansdepartementet."

Merit Wager som kommenterade att hon inte chockas av någonting efter 19 år i branschen fick svaret: "jag tror faktiskt att även du kommer tappa andan över kostnaderna denna gången."

Detta är minst sagt spännande. "Migga_X" som arbetar på Migrationsverket brukar twittra om asylsiffror och liknande och har vad jag vet inte haft fel.
Vad tror Flashback, är underskottet i invandringen så enormt stort att tom sjuklövern kommer behöva minska importen av bidragstagare?
Hur kommer dessa siffror behandlas i mazzmedia? Totalmörkning eller kan det vara så allvarligt att det inte går att lägga locket på?
Tjänade vi trots allt inte på de bruna guldklimparna som media sagt i alla dessa år?

För mig som inte jobbar i Sverige är skadeglädjen total ifall svensk ekonomi körts helt åt helvete.
Kom ihåg - Inte ett öre åt svensk mångkultur!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback