2016-02-04, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Dra inte alla över en kam. Många som kom från kriget i Balkan och andra generationens invandrare är lika kritiska. Dom som utbildade sig och fick tag i jobb och egna företagare som slitit arslet av sig som vilken Svensson som helst. Varför skulle dom vilja se sina skattade pengar försvinna ner i ett svart hål? Invandrare som röstar på S är dom som blev kvar i förorterna och enbart vill leva på staten.

Problemet med SD är att många utgår ifrån msm. Så fort dom hör SD kommer bilder från 30-tal, stöveltramp och heil Hitler upp på näthinnan.

Du pratar om dem ja. Jag pratar om majoriteten och den typiska MENA/Afrika invandraren sedan sent 90-tal och inne på 2000-talet. Som allt mer knuffar undan invandrare ifrån Polen, Balkan, Turkiet etc.

Sen så är SD ett nationalistiskt parti i sin grund och än idag. Vilket innebär att deras hjärta ligger såklart starkast hos de svenska folket. De utlänningar som kommit hit och jobbar blir ju per automatik.

Hade jag varit SD partiledare eller SD topp så hade jag självklart fört en politik som enbart eller åtminstone som först gynnar svenskar i Sverige. Varför? Jo. För de är mitt folk. Jag känner ingen gemenskap med Hassan i förorten född 2:a generation eller Mustafa ifrån Irak som vandrade in i Sverige 2015.
Citera
2016-02-04, 17:31
Medlem
Paniken är total.....
Citat:
Morgan Johansson säger samtidigt att Sverige inte kommer att klara av att ta emot 140 000 människor.

Anders Danielsson:.....Talar vi om 140 000 och över det så klarar vi inte en sådan situation från Migrationsverkets sida.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22205184.ab
Citera
2016-02-04, 17:32
Medlem
ZyClaves avatar
Är det någon som vet var man kan finna statistik över hur träffsäkra migrationsverkets prognoser är?

Alltså, mer eller mindre en lista över prognos och utfall och hur relativt väl migrationsverkets prognoser har varit under den nära historien?

Vi vet ju att 2015 var komiskt långt borta, men hur var tidigare år?

Då migrationsverket nu har sänkt höstens prognos för 2016 till den nya huvudprognosen på 100k under 2016 asylsökande så vore det intressant av veta!
Citera
2016-02-04, 17:33
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HCandersen
Paniken är total.....

Då gäller det ju att jobba proaktivt.....
Citera
2016-02-04, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swedish08
Det här kan inte fortsätta, måttet är rågat sedan länge, stäng gränsen.

Rasistchocken. Får rasistiska vibbar som vibrerar ändå ner till Berlin.

Kanske kommer detta skaka liv i Hitler igen.
Citera
2016-02-04, 17:36
Medlem
Masturblijas avatar
Lustigt att se idioterna ifrån Alliansen gnälla på regeringen och S, när:

De infört etableringsersättningen som innebär mycket hög månadspeng för en random MENA jättefamilj.

PUT direkt om de tar sig till Sverige.
Citera
2016-02-04, 17:41
Moderator
OYs avatar
Media borde pressa Löfvén på ett svar, vad gör regeringen om det åter börjar välla in samma mängder som vi såg i höstas, eller fler.

Ett undvikande svar är liktydigt med att regeringen inte vet, det betyder att regeringen inte kan regera.

Morgan Johansson vill egentligen att siffran ska vara noll, men det kan han inte säga just nu, men snart blir han tvungen att berätta hur läget ligger.
Citera
2016-02-04, 17:41
Medlem
Raskaoverisens avatar
Är det inte dags att politikerna tar sitt ansvar och stänger gränsen något måste göras iallafall
Citera
2016-02-04, 17:43
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Är det inte dags att politikerna tar sitt ansvar och stänger gränsen något måste göras iallafall

Räcker inte med det, vad gör vi med de som är här? Hur ska de integreras när 90% lever drömlivet på etableringspengar.
Citera
2016-02-04, 17:44
Medlem
panther1s avatar
Jag tycker att vi ska ta emot flyktingar, Sverige mår bra av att ha andra invånare än bara etniska svenskar här. En vettig nivå före flygtingvågen hade legat på max 40 000/år, max alltså. Och då skulle de här 40 000 utgöras av en jämn fördelning mellan män och kvinnor. Idag är situationen alarmerande och jag kan tycka att Sverige redan har tagit sitt ansvar för tillräckligt många, endast kvotflyktingar bör få komma hit nu fram tills dess att situationen är uppklarad på alla plan. Men att ta in 140 000 nya??? Något radikalt krävs för att stävja detta för när de väl kommit hit så är det försenat att göra något. Det kan inte vara antalet personer hit som bestämmer hur många vi ska ta emot, vi måste fan kunna styra över det själva. Jag litar inte på regeringen ett skit!
Citera
2016-02-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Media borde pressa Löfvén på ett svar, vad gör regeringen om det åter börjar välla in samma mängder som vi såg i höstas, eller fler.

Ett undvikande svar är liktydigt med att regeringen inte vet, det betyder att regeringen inte kan regera.

Morgan Johansson vill egentligen att siffran ska vara noll, men det kan han inte säga just nu, men snart blir han tvungen att berätta hur läget ligger.
Åkesson har just tipsat honom om vad som kommer att krävas
Citat:
allt annat än en stängning av gränsen otillräckligt, skriver Jimmie Åkesson.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22206823.ab
Men Lena Mellin vill inte inse det...
Citat:
Migrationsminister Morgan Johansson påstår att regeringen har fler verktyg i lådan för att minska flyktingsströmmen.

Vilka är de?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article22206201.ab
Citera
2016-02-04, 17:52
Medlem
Fan vad bra att ännu fler människor kommer bli utan bostäder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in