2015-09-18, 10:35
Medlem
Läste i BT att 800 nyanlända kommit bara till Borås ch att Borås befolkningsökning beräknas landa kring 1400 i år i och med detta, detta är den största befolknings ökningen sedan 60-talet i denna stad. De allra flesta har dessutom sökt sig till Borås och inte skeppats hit de har bosatt sig hos släktingar.

I dag kan man även läsa om bostads krisen, det byggs för lite i stan och trångboddhet enligt bt.se talas det t.om om Tältläger nu, jag har dock inte bt+ så har bara läst rubriken...

Samtidigt eskalerar oroligheterna och så sent som igår läste jag nåt reportage med nån som sa att det råder fullt krig mellan Hässleholmen och Norrby nuförtiden.
Nåväl då fick vi ju förklaringen till handgranaten förra veckan...

Man undrar i sitt stilla sinne hur detta ska sluta?
Citera
2015-09-18, 11:36
Medlem
swebarbs avatar
När alla svenskar stuckit från landet, vem ska då försörja alla analfabeter och drägg som inte kommer jobba en dag utan leva på bidrag bara ? då lär pengarna ta slut förr eller senare och det kommer bli väldigt fattigt här har dom inte tänkt på det eller?
Citera
2015-09-18, 11:47
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
När alla svenskar stuckit från landet, vem ska då försörja alla analfabeter och drägg som inte kommer jobba en dag utan leva på bidrag bara ? då lär pengarna ta slut förr eller senare och det kommer bli väldigt fattigt här har dom inte tänkt på det eller?
Jag har länge tänkt att det kanske slutar med att svenskar bildar diasporor runtom i världen där det bor etniska européer. Till exempel Baltikum, som ju faktiskt demonstrerat för att svenskar ska få komma dit när vi flyr från babbarna. Det bästa vore ju ett varmare land. Medelhavsklimat kanske?

Men Sverige är vårt. Om vi förlorar det nu måste vi ta tillbaka det i framtiden. Det bästa vore ju om hela världen var vår.
Citera
2015-09-18, 16:07
Medlem
Nu kommer 2000 om dan enl. Migrationsverket.
Citera
2015-09-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Och var får friatider dessa siffror ifrån?

Edit: Tydligen ifrån Migrationsverket. Men alla kommer inte stanna ändå( få asyl) tyvärr, så jag förstår inte varför ni blir så upprörda.

99% får stanna eller kan inte utvisas för man vet inte till vad. Men det blir fullt och den signalen når väl ner till flyktingarna. -"Vi får bo i baracker, här är det bara träd och mörk skog och i vinter minus 20 grader det finns inga blonda flickor att ligga med snyft".

Jo då de signalerna når sin adressat men inte riktigt än. De som är på resa kommer att hamna här men när mörkret och kylan faller i november då minskar det.
Citera
2015-09-18, 17:07
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
Hahah ja svär vi blattar tar över de här landet o de enda som grinar e ni rasister

365 000/ året o ständigt ökande. Asso de här e första gången i mitt liv ja e glad o va född i de här annars pissiga o tråkiga landet. De ska bli så intressant o spännande o se den utveckling o de möten mellan människor som ska inträffa. de ska bli så intressant o se en kultur o ett nytt land växa fram

frågan e väl va vi ska göra me alla sd rasister som tjatat om o kasta ut oss sen 30 talet tror ni kan gissa

För att vara född i det här landet skriver du som en kratta. Att jag som utlandsfödd behärskar det svenska språket bättre än vad du gör tyder nog på att du är lika lågutbildad som dessa "rasister" du kritiserar. Skäms du inte för att ha misslyckats så kapitalt i skolan? Sov du på lektionerna eller vad är det frågan om?
Citat:
6 412 asylsökande senaste sju dagarna
Det fortsätter att komma rekordmånga asylsökande till Sverige. De senaste sju dagarna har 6 412 personer sökt asyl här.

Under torsdagen registrerade Migrationsverket 1 289 nya asylsökande. Av dem var 239 ensamkommande barn. Sammanlagt har 1 133 ensamkommande barn sökt asyl i Sverige under de senaste sju dagarna.

Mot bakgrund av det stora antalet asylsökande har Migrationsverket beslutat att fler personer ska ges plats i boendesystemet. Detta innebär att Migrationsverket nu tillfälligt gör avsteg från tidigare krav på yta per person och antal personer per rum. Det betyder att det nu ska finnas minst tre kvadratmeter per person och att det är tillåtet med upp till sex personer per rum.

Och påståendet om att Sverige tar emot 1000 asylsökningar per dag stämmer. Blir intressant att se hur många vi tar emot idag.
14/9: 1 027
15/9: 1 012
16/9: 1 201
17/9: 1 289
Senast redigerad av Glaucius 2015-09-18 kl. 17:09.
Citera
2015-09-18, 17:10
Medlem
spoilers avatar
"Allt färre asylsökande som fått avvisningsbeslut i Sverige återvänder till hemländerna.

/.../

Förra året återvände 10 700 som fått avvisningsbeslut, 2013 var det 14 000 och 2012 15 800."

http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/76386
Citera
2015-09-18, 17:20
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Lika bra att dom öppnar alla gränser i europa så att alla kan komma hit. Nu drar vi bara ut på lidandet, lika bra att systemkollapsen sker så fort som möjligt så att vi kan göra om och göra rätt en gång för alla.
Citera
2015-09-18, 18:29
Medlem
Jessica.Amins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
För att vara född i det här landet skriver du som en kratta. Att jag som utlandsfödd behärskar det svenska språket bättre än vad du gör tyder nog på att du är lika lågutbildad som dessa "rasister" du kritiserar. Skäms du inte för att ha misslyckats så kapitalt i skolan? Sov du på lektionerna eller vad är det frågan om?

Och påståendet om att Sverige tar emot 1000 asylsökningar per dag stämmer. Blir intressant att se hur många vi tar emot idag.
14/9: 1 027
15/9: 1 012
16/9: 1 201
17/9: 1 289

Ja har bra betyg bla ett MVG i svenska sen ja har högskola utbildning också. Ja har hört rykten om att Jonas Hassen Khemiri att han också hade bra betyg i svenska. men du kanske tycker språken e som en sten som aldrig ska förändras? Låter tråkigt ja e stolt över min dialekt o den e svenskare en kalles kaviar. Finns ord för såna som försöker o slicka röv o prata svenne: husn**er

1289 igår o ja hoppas på 2000 idag välkomna välkomna
Hur tror ni utvecklingen ser ut? Kan de bara öka o öka vardag som går? Kan vi se siffror som 5000 om dagen nästa vecka? va talar egentligen emot de? ja väntar me spänning o vet att sverige kommer bli rikare varje dag frågan e bara hur snabbt
Citera
2015-09-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ja har bra betyg bla ett MVG i svenska sen ja har högskola utbildning också. Ja har hört rykten om att Jonas Hassen Khemiri att han också hade bra betyg i svenska. men du kanske tycker språken e som en sten som aldrig ska förändras? Låter tråkigt ja e stolt över min dialekt o den e svenskare en kalles kaviar. Finns ord för såna som försöker o slicka röv o prata svenne: husn**er

Hur tror ni utvecklingen ser ut? Kan de bara öka o öka vardag som går? Kan vi se siffror som 5000 om dagen nästa vecka? va talar egentligen emot de? ja väntar me spänning o vet att sverige kommer bli rikare varje dag frågan e bara hur snabbt

Det är inte omöjligt att det kan anlända 5000 människor om dagen, men trots så finns där transportbegränsningar att ta hänsyn till. Jag tror att vi kommer att få färre än 5000 om dagen, men däremot att det kommer många varje dag under en längre period.
Citera
2015-09-18, 18:42
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Nu kommer 2000 om dan enl. Migrationsverket.

Så trevligt. 730 000 unga arga muslimska män i vapenför ålder per år alltså. Grattis Sverige! Och detta förutsätter att det inte kommer ännu fler. Vilket mycket tyder på att det gör.

"Allt är under kontroll, alla är välkomna, alla ska in" ropar vår statsminister med febrig förvirrad blick och viftar med armarna som en berusad dirigent.

Alla andra länder i Europa har vaknat och stänger gränserna. Alla utom Sverige.

Som en annan användare skrev: Båten läcker, alla hål är nu tätade utom ett. Gissa vart vattnat kommer att rinna in?

Jag börjar faktiskt tro att det kommer att gå åt helvete på riktigt. Det trodde jag inte för bara ett halvår sedan.
Citera
2015-09-18, 18:43
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:

Visst, man är en husneger om man inte är en idiot som pratar som en blatte och lever på bidrag. Man är en husneger om man jobbar och har anpassat sig till samhället. Du är för fan dum i huvudet.
Varför du censurerar husneger är oförståeligt, hade du din mamma bakom dig när du skrev det där och inte ville visa att du minsann skriver fult?
Vad du tycker dig göra dig förtjänt av och vad du egentligen får är två skilda saker, att du har MVG i svenska när du skriver "är" som ett "e", "jag" med en stavning "ja", "och" som ett "o" är givetvis inte särskilt troligt. Det låter mer som kaosblattarna som misslyckades få godkänt i svenska och klagar på den strukturella rasismen.

Hur som helst så är det här givetvis början. Innan denna stora flyktingkatastrofen så tvivlade jag på att vi skulle slå förra årets rekord med 81 000 asylsökningar, nu skulle det inte förvåna mig om vi får över 100 000 asylsökningar detta år. Kaoset som kommer uppstå när Migrationsverket får slut på bostäder och kommer stå där med tomma kassor och klänga på Löfven att man behöver större anslag kommer vara stor humor och jag kommer följa det med skräckblandad förtjusning.
Senast redigerad av Glaucius 2015-09-18 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in