2015-11-05, 10:58
Avslutad
Får mig att tänka på uttrycket fittan fes och sju dog i dimman
Citera
2015-11-05, 10:59
Medlem
fostroms avatar
När det är fullsatt på restaurangen, så blir man nekad tillträde. Svårare än så är det inte.
Citera
2015-11-05, 11:01
Medlem
Jag tippade på att om en vecka skulle Löfven lämna Walk Over, men jag tror att gränserna kommer stängas till helgen så som det låter nu.
Citera
2015-11-05, 11:02
Medlem
Än så länge kommer två tusen om dagen. Vart ska dom ta vägen? det vete fan. Den som öppnade dörren ska ta hand om dom, men det är alla svenskar som får ta smällen. Svensken är den nya vita slaven i detta bristlandet.
Citera
2015-11-05, 11:03
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldvittnet
Undrar hur det går med de tältläger man skulle smälla upp? Fick de tillstånd till det?

Tältläger? Skulle de inte få sova på mvs kontor? Nä vänta det gick också åt pipan. Allting är åt helvete och jag är jättelycklig för som sagt "Vi så ju till er!"

Det är så härligt att se mv kräla i skiten de skapat åt sig själva.
Citera
2015-11-05, 11:04
Medlem
Stänga gränserna? För sent.
Citera
2015-11-05, 11:04
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
När det är fullsatt på restaurangen, så blir man nekad tillträde. Svårare än så är det inte.

Jo, svårare än så är det just nu. Detta kommer bli jävligt intressant. Folk kommer "försvinna" så fort de kommer över bron.

Pratade med någon i veckan men minns fan inte vem just nu men där iallafall lyckades 80 personer på deras pass försvinna på två timmar när de var "gränsvakter" i Malmö.
Citera
2015-11-05, 11:05
Medlem
Hund-Cirkuss avatar
Det enda sättet är att stänga gränsen. Varför är det så svårt för regeringen att fatta detta beslut? Varför tittar man bara på och beklagar sig?
Sverige hade kunnat haft samma regler/signalpolitik som Danmark, Norge och Finland. Istället har man lekt "humanitär stormakt" och varit bäst i klassen. Nu får man betala ett väldigt högt pris.
Citera
2015-11-05, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Pia K i Dansk Folkeparti ville bomma igen Öresundsbron för 10 år sen, då Sveriges kriminella invandrare åkte över till Danmark och gjorde brott. Nu tror jag aldrig hon kommer med det förslaget igen.

Exakt.
Med det tillägget att utan bro hade massflykten ändå till Sverige pågått, över Öresund och Östersjön som nu. Rederierna hade då som nu jobbat för högvarv att få fram båtar. Pengar, pengar framförallt.

Det är inte bron som är problemet. Det är den totala inkompetensen och det infama hyckleriet i regering och opposition.
Citera
2015-11-05, 11:11
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baktakt2015
Måste ju vara en felstavning på "peace". Blir jäkligt lustigt i sammanhanget... Fattades det ärtor till schnitzeln?

"Give peas a chance"
Citera
2015-11-05, 11:11
Medlem
happyjoys avatar
Det som händer nu (och har pågått en tid) är att man lastar in asylsökande i bussar, säger till chauffören att köra vart som helst och sedan försöker man ordna platser när bussen är på rull.

Systemet kraschar totalt inom 2-5 dagar.
Citera
2015-11-05, 11:14
Medlem
Frammes avatar
Härligt! Det här är vi många som väntat på. Nu ska det bli spännande att se hur dessa analfabeter till politiker klarar av det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in