2015-11-04, 22:37
Medlem
Inte för att jag vill Sverige illa, men för att politiker ska lära sig lyssna på andra politiker så kan det vara nyttigt för Sverige att låta den kommande katastrofen att ske.

Alltså det som skett är att sossarna inte vill lyssna på vad de andra har att säga för att de inte vill ha "fel"...
Citera
2015-11-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Exakt.

Som med den övriga halvmiljonen som vällt in. Alla provisoriska boenden funkar ett litet tag. Men sen då? Och skolor? Och sjukvård? Och jobb?

Vad som sker nu är det lilla problemet. Hysa in folk i panik funkar. Men sen?! Få in dem i samhället. Riktiga boenden, riktig utbildning/skolplatser, riktiga jobb, riktig sjukvård

We're going down. Ordentligt. Hårt.

Ja det kan du räkna med. Med nuvarande volymer så har vi världens i särklass högsta befolkningstillväxt. Varje år kommer det in en ½ miljon nya människor och det är ju inte precis folk som man kan sätta i arbete. Sedan kommer deras anhöriga.

Det enda som håller Sverige flytande i dagsläget är den överhettade bomarknaden som uppehålls med mycket låga räntor och skatteförmåner. När bostadsbubblan brister så är det över med Sverige. Det värsta är att det i princip aldrig går att reparera skadorna. Befolkningsförändringen kan nog anses vara permanent. Det går inte bara att skicka hem alla afghaner när ekonomin kollapsar.
Det som i stället händer är att det blir kaos och anarki. De som kan lämnar landet och de som är kvar kommer att få slåss för sin överlevnad.
Citera
2015-11-04, 22:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Ska bli kul att se vad som händer när tälten är slut. Tur att man har sin bostad och kan sitta i värmen och dricka glögg i vinter, medans Mohammeds får frysa arslet av sig. Skadeglädjen är den bästa...

Blir det ett sådant läge så kan det nog bli en del risker även om man nu har egen bostad. Inbrott typ bara för att folk ska överleva om det nu säg kryper ner till minus 20 och bortom det. Folk som kommer förstår nog inte hur kallt det kan bli om de nu tror sig typ kunna sätta upp tält om det vill sig riktigt illa som det är nere i Syrien och däromkring.
Citera
2015-11-04, 22:41
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Speciellt då det nalkas vinter. Det kommer ju till ett läge där allting bara brakar samman och då men tusentals nya per dag som får sova under bar himmel i Sverige i december. Jag menar i ett sådant läge lär det ju riktigt kaos då folk bara kommer försöka överleva kylan.

Lösningen kan ju vara att bygga ishotell uppe i Norrland. Borde gå snabbt att producera sådana. Skapar dessutom jobb för den lokala befolkningen.
Citera
2015-11-04, 22:41
Medlem
Joe Blows avatar
Inse att danskar och tyskar är våra fiender. Spräng Öresundsbron och skeppa tillbaks skiten med vändande båt.
Citera
2015-11-04, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantitet
Inte för att jag vill Sverige illa, men för att politiker ska lära sig lyssna på andra politiker så kan det vara nyttigt för Sverige att låta den kommande katastrofen att ske.

Alltså det som skett är att sossarna inte vill lyssna på vad de andra har att säga för att de inte vill ha "fel"...

Inser du vad som händer om vi bara ger upp?
Då ryker både du och jag om den katastrofen kommer.
Fick det dig att tänka om?
Citera
2015-11-04, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Inse att danskar och tyskar är våra fiender. Spräng Öresundsbron och skeppa tillbaks skiten med vändande båt.

Med facit i hand kan man nog säga att Öresundsbron aldrig borde ha byggts. Den är det absolut största problemet när det gäller gränskontroll.
Citera
2015-11-04, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Ska bli kul att se vad som händer när tälten är slut. Tur att man har sin bostad och kan sitta i värmen och dricka glögg i vinter, medans Mohammeds får frysa arslet av sig. Skadeglädjen är den bästa...

Tänker lite så här http://i0.wp.com/onemorepost.com/wp-content/uploads/2015/04/tiny-house-fairytale-nature-landscape-photography-2.jpg
Citera
2015-11-04, 22:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Med facit i hand kan man nog säga att Öresundsbron aldrig borde ha byggts. Den är det absolut största problemet när det gäller gränskontroll.

Kvittar väl egentligen då många redan nu kommer med färjor direkt från Tyskland. Det är väl egentligen den smidigaste vägen då de vet att Danmark bara lotsar dom vidare hit.
Citera
2015-11-04, 22:48
Medlem
Våra politiker tar det här med självskadebeteende till helt nya nivåer.

Kunde de inte bara nöjt sig med att skära sig i armarna som andra förvirrade stackare? Måste de verkligen dra ner hela Sverige skiten?

Det är inte bara VÅR framtid som snabbt mörknar. Våra barn kommer få ta över ett skuldsatt segregerat land med svår bostadsbrist, kravaller och brottslighet utan like.

Wohoo Löfven, köra bara. Rätt in i kaklet and beyond.

Sverige, upp som en sol, ned som en pannkaka. Det gick ju så bra ett tag, men nu är det över.
Citera
2015-11-04, 22:49
Bannlyst
http://cdn.earthporm.com/wp-content/uploads/2014/08/lonely-house-ellidaey-iceland-66.jpg Hade varit något.
Citera
2015-11-04, 22:49
Bannlyst
Först och främst, mata inte trollet här! Ni vet vem/vilka det är, låt er inte provoceras! Låt leva låt dö!

Sedan tycker jag inte att alarmister gör någon nytta alls. Visst har vi en unik och allvarlig situation just nu men alarmister som skriker för full halls gör lika mycket nytta som en nedpissad soldat på Omaha-beach som bara vill gräva ner sig i sanden som en struts. Vi vet alla att det är mycket allvarligt så det finns inget behov av att flashbackskrika det uppenbara!

Jag vill se fakta, och jag vill se lösningar som är baserade på fakta utan paniska skrik om undergång och elände! Framåt och vidare mina vänner...pragmatiska lösningar och en mer organiserad lösning efterfrågas! Vi behöver bli bättre på att organisera oss både lokalt och nationellt. Alarmrop är inte till någon nytta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in