2017-08-25, 15:03
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Hon fick ju informationen i samma ögonblick som hon såg denna kvinna! Jag tror nog att du innerst inne inser att det finns människor med denna gåva.
Det var vad som påstods i TV-programmet.
Vad du tror om mitt innersta är irrelevant.
Citera
2017-08-25, 16:54
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Hon fick ju informationen i samma ögonblick som hon såg denna kvinna! Jag tror nog att du innerst inne inser att det finns människor med denna gåva.

Derren Brown fick "informationen" direkt när han såg tjejen i filmen jag länkade till, dessutom helt utan att ta hjälp av någon övernaturlig kommunikation! Bluff och båg.
Citera
2017-08-25, 19:18
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Derren Brown fick "informationen" direkt när han såg tjejen i filmen jag länkade till, dessutom helt utan att ta hjälp av någon övernaturlig kommunikation! Bluff och båg.
Du kan väl inte jämföra "Det Okända" med en grupp människor och någon som gör ett försök att avslöja medium?
Citera
2017-08-25, 20:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du kan väl inte jämföra "Det Okända" med en grupp människor och någon som gör ett försök att avslöja medium?

Varför inte? Vad ska man jämföra dem med tycker du - andra tv.program som ex on the beach eller vad menar du?
Citera
2017-08-25, 21:27
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför inte? Vad ska man jämföra dem med tycker du - andra tv.program som ex on the beach eller vad menar du?
Jag tycker inte att man ska jämföra dom alls. "Det Okända" är ett program där det "spökar" i människors hem och där medium tar sig an problemen. Inget fake alls.
Citera
2017-08-26, 09:42
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:

Varför inte? Det var ju precis det jag gjorde!

Derren Brown får fram exakt samma information som "Det okändas" bluffmakarmedium får utan att påstå att något övernaturligt är inblandat. Det är därmed bevisat att någon obskyr andevärld med största sannolikhet inte existerar.

Du behöver ju inte hänga läpp för det, programmet är precis lika spännande ändå?
Citera
2017-08-26, 10:26
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Du behöver ju inte hänga läpp för det, programmet är precis lika spännande ändå?
Exakt! Ett falskt lotteri är lika spännande som ett riktigt lotteri, om man förtränger att det är falskt.
Citera
2017-08-26, 11:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tycker inte att man ska jämföra dom alls. "Det Okända" är ett program där det "spökar" i människors hem och där medium tar sig an problemen. Inget fake alls.

Åh tänk om det ändå vore så!! Fast tyvärr har du ju fel eftersom man aldrig får se att det spökar.. "Det Okända" är tyvärr bara ett program där folk påstår att det spökar i deras hem, där medier påstår att de pratar med döda, och där alla sen är överens om att de påstådda spökena har gått vidare till nåt annat påstått ställe...
Citera
2017-08-26, 11:24
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Åh tänk om det ändå vore så!! Fast tyvärr har du ju fel eftersom man aldrig får se att det spökar.. "Det Okända" är tyvärr bara ett program där folk påstår att det spökar i deras hem, där medier påstår att de pratar med döda, och där alla sen är överens om att de påstådda spökena har gått vidare till nåt annat påstått ställe...
Det är märkligt att detta program som "påstår" så mycket lockar en hel del tittare och däribland en och annan skeptiker.
Citera
2017-08-26, 11:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är märkligt att detta program som "påstår" så mycket lockar en hel del tittare och däribland en och annan skeptiker.

Varför är det märkligt tycker du? Hela idén med tv bygger ju på just underhållning. Filmer, tv-serier etc är endast undantagsvis ens baserade på verkliga händelser..
Citera
2017-08-26, 11:48
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Varför är det märkligt tycker du? Hela idén med tv bygger ju på just underhållning. Filmer, tv-serier etc är endast undantagsvis ens baserade på verkliga händelser..
Underhållningsvärdet måste ju minska dramatiskt för någon som ser det hela som en bluff...
Senast redigerad av enfindam 2017-08-26 kl. 11:56.
Citera
2017-08-26, 11:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Underhållningsvärdet måste ju minska dramatiskt för någon som ser det hela som en bluff. ..

Det beror väl på vad man gillar. Jag älskar Alien-filmerna men jag tror ju inte på dem. Däremot tycker jag inte så mycket om "Det Okända" eftersom jag anser att de i stort sett alltid gör samma program och de inte ens verkar anstränga sig för att vara nyskapande eller hitta nya vinklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in