Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Verkar lite upprört i vissa Bajen-kretsar efter att Nanne sagt tidigare idag att han kanske avgår och att han tappat tron på projektet. Börjar bli primadonne-varning på honom, tycker jag. Hybris på allt han talar om, med att utveckla svensk fotboll, ha en unik fysträning, tysk tempofotboll och allt vad fan det är. Varför de stora greppen hela tiden? Ditt jobb är att leverera resultat åt Hammarby. Punkt slut.
Precis. Helt övertygad om att Nanne är det bästa som hänt Bajen på flera år, och att han är vår viktigaste pjäs för att bli ett topplag i framtiden, men han gör det ju inte lätt för sig med sånna uttalanden. Nu är det typ tredje gången han hotar med att avgå om han inte får som han vill.
Tror dock samtidigt att han bakom den kalla analytiska ytan är mer känslomänniska än vad han kanske ger sken av, så man ska nog ta det uttalandet med en del nypa salt. Tror Nanne är jävligt besviken på sig själv och att vi inte har presterat bättre i år. Visst, en elfteplats och säkrat kontrakt med tre omgångar kvar är ändå godkänt för en klubb som varit ett mittenlag i Superettan i fem års tid. Det går dock inte att komma ifrån att det funnits mer potential i den här truppen och att vi har haft förutsättningar att bli ett mittenlag redan i år, så jag tror Nanne är lite frustrerad över det också.
Jag är i så fall mer tveksam ifall Jingblad är rätt man som sportchef ifall vi ska bli en toppklubb. Nanne har ju bevisligen klarat av det med Kalmar och Heif, men Jingblad har väl inget vidare track record alls?