2015-11-01, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Verkar lite upprört i vissa Bajen-kretsar efter att Nanne sagt tidigare idag att han kanske avgår och att han tappat tron på projektet. Börjar bli primadonne-varning på honom, tycker jag. Känns som att han skyller på någon annan hela tiden, oklart vem. Hybris på allt han talar om, med att utveckla svensk fotboll, ha en unik fysträning, tysk tempofotboll och allt vad fan det är. Varför de stora greppen hela tiden? Ditt jobb är att leverera resultat åt Hammarby. Punkt slut.
Jag förstår inte riktigt hur Nannes fina ord sväljs helt oemotsagt år efter år. Om man bortser från guldet med Kalmar 2008 så har hans lag presterat högst ordinära resultat. En gedigen tränare och en sympatisk gubbe men resultaten liknar snarare Peter Swärdh än en stor filosof som revolutionerar svensk fotboll. I den sitsen Hammarby befann sig var Nannes fina ord precis vad som behövdes för att skapa lugn och framtidstro men de stora orden kan bli hans fall en vacker dag.
Citera
2015-11-01, 01:05
Medlem
NirvanAs avatar
Blir inget 3 år i rad i CL gällande svenska lag då
Citera
2015-11-01, 02:01
Avslutad
Fucking underbart: https://www.youtube.com/watch?v=mep1_NFmNaw&t=56s
Citera
2015-11-01, 02:32
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Precis. Helt övertygad om att Nanne är det bästa som hänt Bajen på flera år, och att han är vår viktigaste pjäs för att bli ett topplag i framtiden, men han gör det ju inte lätt för sig med sånna uttalanden. Nu är det typ tredje gången han hotar med att avgå om han inte får som han vill.

Tror dock samtidigt att han bakom den kalla analytiska ytan är mer känslomänniska än vad han kanske ger sken av, så man ska nog ta det uttalandet med en del nypa salt. Tror Nanne är jävligt besviken på sig själv och att vi inte har presterat bättre i år. Visst, en elfteplats och säkrat kontrakt med tre omgångar kvar är ändå godkänt för en klubb som varit ett mittenlag i Superettan i fem års tid. Det går dock inte att komma ifrån att det funnits mer potential i den här truppen och att vi har haft förutsättningar att bli ett mittenlag redan i år, så jag tror Nanne är lite frustrerad över det också.

Jag är i så fall mer tveksam ifall Jingblad är rätt man som sportchef ifall vi ska bli en toppklubb. Nanne har ju bevisligen klarat av det med Kalmar och Heif, men Jingblad har väl inget vidare track record alls?
Ja, han är nog inte nöjd med spelet, men en elfteplats är godkänt. Det sås vi hade tionde dyraste truppen inför säsongen. Potentialen vet jag inte om den är så mycket bättre, visst nu har vi en stabil målvakt, och en backlinje som förhoppningsvis kan få spela sig samman, känns som vi har haft enormt många olika uppställningar under säsongen.

Problemet är mittfältet med alltför lite kreativa spelare och en Kennedy som vi nog inte ska räkna med. Vi behöver få in en dokumenterad spelmotor. Kanske kan Khalili bli den men då behöver vi förstärkning framåt. Att värva in en garanterad målskytt har visat sig hart när omöjligt. Tror mer på att behålla de vi har, och hoppas att mittfältet gör att de får det lättare.
Citera
2015-11-01, 02:40
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Rätt lag brukar man väl vara överens om? Vem nekade Malmö
vinsten förra året t.ex?

Däremot rör Norrköping inte upp så mycket känslor som de lag som brukar vinna.

Hade t.ex. Gnaget vunnit idag så hade antagligen fler tyckt att det var mer oförtjänt och "turligt" med tanke på Ali Kahns rökare i eget mål, det var mest så jag tänkte. Du har rätt i övrigt.
Citera
2015-11-01, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Blir inget 3 år i rad i CL gällande svenska lag då

Säg inte det. Ser inte varför Peking skulle ha sämre möjligheter än AIK eller Blåvitt. Det krävs tur med lottningen, men om man behåller laget förutom Kujovic och tar det som det äventyr det är så kan det gå. Större under har skett. Bärkroth/Nyman/Kamara/Traustasson är absolut en anfallskvartett som kan leverera i Europa.
Citera
2015-11-01, 04:10
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Verkar lite upprört i vissa Bajen-kretsar efter att Nanne sagt tidigare idag att han kanske avgår och att han tappat tron på projektet. Börjar bli primadonne-varning på honom, tycker jag. Känns som att han skyller på någon annan hela tiden, oklart vem. Hybris på allt han talar om, med att utveckla svensk fotboll, ha en unik fysträning, tysk tempofotboll och allt vad fan det är. Varför de stora greppen hela tiden? Ditt jobb är att leverera resultat åt Hammarby. Punkt slut.

Dåligt att han skyller ifrån sig, ja. Att ha stora mål och visioner ser inte jag som något negativt, men det här med att utveckla svensk fotboll kan man ju kanske vänta med tills man faktiskt har något som helst att säga till om i toppen... Unik fysträning har vi ju för att vara svensk fotboll? Däremot har det ju inte lett till önskvärd utdelning som i slutet av Superettan där vi verkligen körde över motståndet i slutet av matcherna.

Nu har ju Nanne ofta ett syfte bakom sina uttalanden, men om det verkligen är så att han tappat all motivation så är det bara att säga tack och adjö.

För er som drar upp historiken i Kalmar och säger att han inte presterat något speciellt, så vill jag säga att det inte är samma fotboll han vill bedriva som i Kalmar. Det var i slutet av Kalmar-tiden som han började bygga manualen. Att hans spelfilosofi inte har lett till vad han vill tror jag starkt har att göra med att vi helt enkelt har för dåliga spelare i nuläget. Det funkar inte att bara köra brunkare på centralt mittfält, där måste vi ha in kreativitet. På kanterna måste vi ha löpstarka och snabba spelare som samtidigt kan göra sin gubbe med bollen i behåll. Med andra ord behöver vi typer som Zeneli och Bärkroth, och inte spelare som Fuhre och Söderqvist som bara är snabba men inte kan utnyttja det överhuvudtaget.

Framåt behöver vi verkligen folk som kan göra mål. Israelsson vinner tammefan vår interna skytteliga på 6 baljor. Tvåa på den listan kommer Nahir Besara på 5 mål och som dessutom lämnade efter halva serien var spelad.. Bakåt ser det rätt bra ut med relativt få insläppta mål och bra spelare i form av Birkir, Ögmundur, Sätra, Magyar och Aidoo som ser lovande ut. Dock behövs en ny vänsterback.

Klart som fan att man måste vara nöjd med plats 11 efter alla helvetesår i Superettan. Tålamod så kommer det här bli bra. Dock har vissa prestationer i år varit bedrövliga att se.
Citera
2015-11-01, 05:42
Medlem
Signaturums avatar
Är måhända lite väl full just nu, men men!
Stort grattis till Norrköping som vann guldet välförtjänt i en seger mot förra årets mästare.
Det är nästan så att det är lite poetiskt att det blev just på förra mästarnas mark som guldet bärgades för Peking.
Kul att att det även var så tight enda in i slutändan, det var ett tag sedan och något som man gärna ser igen.

För min egen del som MFF-supporter är man väl lite bitter för att man missade fjärdeplatsen, nu är det svenska cupen som gäller.
Det kändes aldrig riktigt som en guldsäsong för MFF med alla höga toppar och avgrundsdjupa bottnar där man spelar underbar fotboll när motivationen är på topp och riktigt dålig fotboll när matchen saknar stjärnglans.
Man körde länge med ursäkten att laget var nytt osv, dock slutade denna att gälla efter ett par omgångar då proffs ska kunna klara av detta. Man har helt enkelt tagit ut segern i förskott och glömt att det är 90 minuter som ska spelas mot kanske lite mer taggade smålag.
Vi kan räkna med att tappa viktiga kuggar som Adu och Tinnerholm inför nästa säsong dessutom vilket är trist då båda är personliga favoriter.
Värvningarna har inte imponerat heller, där Eiktem får ställa sig i skamstocken.
Eikrem hypades något enormt inför allsvenskan och skulle vara en norsk Xavi, men antalet bra matcher han har gjort kan räknas på en hand i min mening.
Berget har spelat upp sig ordentligt och löper duktigt, är dock en målsumpare av rang och kommer att vara lite av en besvikelse sett till vad som skrevs om honom inför säsongen.
En del av mig vill att vi missar Europa under nästa säsong och får chansen att bygga ett ordentligt lag istället för att slänga ut ett hafsverk.
Det finns säkert 100 andra grejer man kan skriva, har dock inte orken just nu.
Hatten av till Norrköping och så ser vi fram emot till nästa säsong
Citera
2015-11-01, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Är måhända lite väl full just nu, men men!
Stort grattis till Norrköping som vann guldet välförtjänt i en seger mot förra årets mästare.
Det är nästan så att det är lite poetiskt att det blev just på förra mästarnas mark som guldet bärgades för Peking.
Kul att att det även var så tight enda in i slutändan, det var ett tag sedan och något som man gärna ser igen.

För min egen del som MFF-supporter är man väl lite bitter för att man missade fjärdeplatsen, nu är det svenska cupen som gäller.
Det kändes aldrig riktigt som en guldsäsong för MFF med alla höga toppar och avgrundsdjupa bottnar där man spelar underbar fotboll när motivationen är på topp och riktigt dålig fotboll när matchen saknar stjärnglans.
Man körde länge med ursäkten att laget var nytt osv, dock slutade denna att gälla efter ett par omgångar då proffs ska kunna klara av detta. Man har helt enkelt tagit ut segern i förskott och glömt att det är 90 minuter som ska spelas mot kanske lite mer taggade smålag.
Vi kan räkna med att tappa viktiga kuggar som Adu och Tinnerholm inför nästa säsong dessutom vilket är trist då båda är personliga favoriter.
Värvningarna har inte imponerat heller, där Eiktem får ställa sig i skamstocken.
Eikrem hypades något enormt inför allsvenskan och skulle vara en norsk Xavi, men antalet bra matcher han har gjort kan räknas på en hand i min mening.
Berget har spelat upp sig ordentligt och löper duktigt, är dock en målsumpare av rang och kommer att vara lite av en besvikelse sett till vad som skrevs om honom inför säsongen.
En del av mig vill att vi missar Europa under nästa säsong och får chansen att bygga ett ordentligt lag istället för att slänga ut ett hafsverk.
Det finns säkert 100 andra grejer man kan skriva, har dock inte orken just nu.
Hatten av till Norrköping och så ser vi fram emot till nästa säsong

Hur är det, trea i CL gruppen och man kommer till EL eller är jag helt fel ute? Det måste väl i så fall vara större chans än att vinna cupen?

EDIT: Förresten, ingen verkar skriva om Albæks första mål... hur ofta ser man en hörna skruvad direkt in i mål? Vackert, men tur.
Senast redigerad av Pomo172 2015-11-01 kl. 06:50.
Citera
2015-11-01, 07:40
Medlem
gato12s avatar
Grattis till IFK Norrköping, Snoka, till guldet. Riktigt roligt att de lyckades vinna, det hade jag aldrig trott.
Inte lika kul att Bajen avslutar så pinsamt uselt, och Nanne hotar att lämna.
Citera
2015-11-01, 08:03
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Äh, vadå? Nanne levererar åldrad handbolls-BL-tempo med Persson och Haglund. Ge det ett år till. Då jävlar.
Du är rolig du.

Men nästa säsong kommer bli väldigt avgörande för oss, otroligt viktigt nu vilka man förstärker laget med och hur vi kommer spela nästa år.
Citera
2015-11-01, 08:04
Medlem
Vakuumet och längtan efter 2016 är redan här. Det ska bli intressant att se, ofta tycker jag att facit på en tränare ska sättas efter säsong två. Då har de satt sin prägel och spelidé. Första säsongen kan man ta lite energi ur själva förändringen och fått ärva problem och succé.

Det blir mer "upp till bevis inget att skylla på". Swärd måste visa att han fått ordning på Kalmar, Nanne fpr den svåra andra säsongen i allsvenskan, Göteborg måste visa att man fortsätter som top-3 efter Stahre, Elfsborg,.... 😉

Hur är det har vi diskuterat ojämnheten i tabellen? Jag tänker inte enbart på top-3. Malmö som femma och Djurgården sexa är 12-15 poäng från guldet, men det år även 14-17 poäng före åttan Helsingborg.

Kommer vi att fortsätta se en segregering, jag har ex för mig att man gjorde om fördelningen av TV-pengarna i år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in