2015-10-18, 20:24
Medlem
brainoverflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memphisdepay
Om man gör ett sådant självmål är det nog spelaren som besitter ett IQ på 73.
Men hur är det möjligt att göra något så jävla efterblivet? Han är ju för fan en avlönad fotbollsspelare, inget brännbollsfyllo. För övrigt tycker jag att hans reaktion efter självmålet inte känns äkta.
Citera
2015-10-18, 20:29
Medlem
civilians avatar
Om det nu var med flit, så var det jävligt skickligt av honom. Inte lätt att ur balans medvetet placera in en sneträff med tån precis vid stolpen. Han borde hyllas!

-

Gustaf Nilssons mål mot Åtvidaberg idag går för övrigt verkligen inte av för hackor!
Citera
2015-10-18, 20:30
Medlem
snillet_1s avatar
Var inte Ali Khan inblandad i en väldigt konstig situation i våras där han slog en otroligt usel felpassning i opressat läge och sedan verkligen inte såg ut att ge 100% i det efterföljande händelseförloppet (där motståndaren gjorde mål)?
Citera
2015-10-18, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Var inte Ali Khan inblandad i en väldigt konstig situation i våras där han slog en otroligt usel felpassning i opressat läge och sedan verkligen inte såg ut att ge 100% i det efterföljande händelseförloppet (där motståndaren gjorde mål)?
Kan det har varit mot Djurgården? Tror det skedde på övertid också.
Citera
2015-10-18, 20:34
Medlem
Men herregud, ägnade det inte så mycket tanke tidigare men nu förstår jag varför HBK-AIK oväntat var "stängd för spel" vid 14.40-tiden idag när jag ögnade igenom dagens odds. Idag ska fan HBK ha alla sympatier då de har en ren brottsling i truppen.
Citera
2015-10-18, 20:35
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memphisdepay
Kan det har varit mot Djurgården? Tror det skedde på övertid också.

Stämmer, Keene hade precis innan gjort 2-2...:

https://www.youtube.com/watch?v=GfQ061S0faw
Citera
2015-10-18, 20:36
Medlem
P.Gs avatar
Det är nog det sjukaste självmålet jag sett, men särskilt suspekt ser det inte ut att vara. Han ser ju ut att försöka vinkla ut den över kortlinjen, men glömde troligtvis bort att han är dyngkass.

____

Ser på Sportbladet att Erik var tillbaka idag. Hur mådde Erik? Var Erik glad? Kan någon berätta lite om intrycket ni fick av Erik idag? Vad tänkte ni när ni såg Erik?
Citera
2015-10-18, 20:56
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Stämmer, Keene hade precis innan gjort 2-2...:

https://www.youtube.com/watch?v=GfQ061S0faw

Då stinker dagens bravad än mer när man ser det klippet.

Undrar om han spelat på resultatet, hans ekonomi är väl så där med tanke på hans affärer.
Citera
2015-10-18, 21:08
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Ser på Sportbladet att Erik var tillbaka idag. Hur mådde Erik? Var Erik glad? Kan någon berätta lite om intrycket ni fick av Erik idag? Vad tänkte ni när ni såg Erik?

Erik mådde bra, vad det verkar. Även samma personer passade dagen till ära på att hylla världens bästa Erik för dennes magnifika och världen-bästa-journalist-reportage om Peking idag.

Vi glömmer aldrig, Erik.
Citera
2015-10-18, 21:24
Medlem
simonvps avatar
Sherri Khans självmål asså...Vet inte riktigt hur jag ska analysera det och vad jag ska dra för slutsats...

Precis som många säger: VARFÖR göra ett sånt suspekt och klantigt självmål när så lite tid återstår? Då är det ju vettigare att göra det i mitten av matchen. I och för sig blir det ju svårare för HBK att hämta in ett sent segermål för aik, så ur den aspekten kan jag köpa det.

Målet i sig...ja asså det går ju inte att göra det klantigare än vad han gör där. Han vill ju uppenbarligen ha ut den till hörna, men varför lägga den SÅ löst och SÅ lågt? Mer normalt hade väl varit att tjonga den rakt åt tjotta hejti? Och varför lägga till hörna och inte inkast, som hade varit en mycket ofarligare fast situation? Och varför överhuvudtaget rensa när han var helt ohotad?

Det som förvärrar allt är ju att han hade en liknande situation i våras mot dif, även det på stopptid (väl?). I vilket fall så kommer man nog inte med säkerhet kunna fastslå att det skedde medvetet, och varken aik eller dif kommer lida några sportsliga konsekvenser ifall nu Khan faktiskt är mutad. Som sagt är det vidrigaste ju att det spridit sig till högsta serien, om det nu var med flit.
Citera
2015-10-18, 21:27
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Sherri Khans självmål asså...Vet inte riktigt hur jag ska analysera det och vad jag ska dra för slutsats...

Precis som många säger: VARFÖR göra ett sånt suspekt och klantigt självmål när så lite tid återstår? Då är det ju vettigare att göra det i mitten av matchen. I och för sig blir det ju svårare för HBK att hämta in ett sent segermål för aik, så ur den aspekten kan jag köpa det.

Målet i sig...ja asså det går ju inte att göra det klantigare än vad han gör där. Han vill ju uppenbarligen ha ut den till hörna, men varför lägga den SÅ löst och SÅ lågt? Mer normalt hade väl varit att tjonga den rakt åt tjotta hejti? Och varför lägga till hörna och inte inkast, som hade varit en mycket ofarligare fast situation? Och varför överhuvudtaget rensa när han var helt ohotad?

Det som förvärrar allt är ju att han hade en liknande situation i våras mot dif, även det på stopptid (väl?). I vilket fall så kommer man nog inte med säkerhet kunna fastslå att det skedde medvetet, och varken aik eller dif kommer lida några sportsliga konsekvenser ifall nu Khan faktiskt är mutad. Som sagt är det vidrigaste ju att det spridit sig till högsta serien, om det nu var med flit.
Mot oss så var det dock lika mycket hans back-kompis fel som istället för att gå fram och ta den lösa bollen tvekar.
Citera
2015-10-18, 21:30
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Mot oss så var det dock lika mycket hans back-kompis fel som istället för att gå fram och ta den lösa bollen tvekar.

Ja, mot hyresgästerna är det ju snarare hela backlinjen som känns riggad. Lösa passningar, mjäkigt närkampsspel, spelare som faller som käglor helt plötsligt....Tur att man inte håller på HBK i år, och tur att man inte har Khan i laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in