2015-10-31, 16:48
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomo172
Får börja med att säga grattis till Norrköping, alla blåvitt-hatare och till Allsvenskans sämsta målvakt Cramer som lyckades med en match utan ett enda misstag (vad jag såg) .
Du kan vara lugn. Var inte Cramer som stod idag.

Stort grattis IFK Norrköping!

... vi måste vinna över Halmstad och Kalmar hemma för att snacka guld liksom.
Citera
2015-10-31, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Du kan vara lugn. Var inte Cramer som stod idag.

Stort grattis IFK Norrköping!

... vi måste vinna över Halmstad och Kalmar hemma för att snacka guld liksom.

Haha oj, men då förstår jag.
Citera
2015-10-31, 16:50
Medlem
ZlatanManias avatar
Först och främst är det bara att vika in i hyllningskåren, lyfta på hatten och säga grattis Norrköping.
I en säsong där Malmö skulle vinna och de främsta utmanarna var AIK och Göteborg vinner.. Norrköping, ingen såg det komma vilket bara gör bedriften ännu mer anmärkningsvärd. Stort.

Medelmåttig insats mot ÖSK, tycker vi är klart bäst under första halvtimmen och sen kommer givetvis ÖSK in i matchen och sommarens värvning Broberg skickar ned en i mörkret.. Jag är trots allt nöjd med att AIK 2015 är bättre än AIK 2009 som alla minns med glädje, men att det är 2 andra med bättre poängskörd säger en del om årets allsvenska.
Citera
2015-10-31, 16:59
Medlem
ZenginsMasks avatar
Väldigt välförtjänt guld till Norrköping, ni har spelat den mest kreativa och roligaste fotbollen iår. Det blir intressant att se hur många spelare ni får behålla och om ni kan vara lika bra nästa säsong. Grattis Party-Janne!
Citera
2015-10-31, 17:01
Avslutad
Det är bara att gratulera IFK Norrköping till SM-guld och en helt fantastisk säsong. Traustason, årets spelare i Allsvenskan? Satan vad han var bra i dag. Fantastiskt fint tillslag.

Sämst på plan var Jonas Eriksson. Nej, det är inget försök till en bortförklaring till förlusten. Norrköping var bättre, och hade så klart nytta av att vara en man mer. Men vad Jonas Eriksson höll på med i dag förstår jag verkligen inte, han var riktigt usel. Både konstiga beslut och en enorm inkonsekvens i besluten. Rosenberg näst sämst på plan och ganska många andra malmöiter var inte mycket bättre. Berget bland de bästa på plan. Vete fan vad Brorsson tänkte med. Förmodligen inte alls.

Nu hoppas jag man behåller merparten av startelvan, värvar klass - för det har man råd med - och kommer tillbaka starkt nästa år.

Det ska bli intressant hur AIK och IFK x 2 gör. AIK har en relativt ålderstigen trupp, Blåvitt saknar "det där lilla extra" (spela bort sig från guldet genom att kryssa mot HBK och KFF imponerar inte) och IFK Norrköping lär bli sönderköpt - frågan är till vilken utsträckning. Det blir en förhållandevis intressant vinterperiod för att vara AS, i mitt tycke. Men nog om det för tillfället.

Återigen, grattis Peking!
Citera
2015-10-31, 17:04
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
ger det någon fördel med hemma/bortamatcher i gruppspelet som toppseedat lag, eller lottas detta? annars känns det ju ganska oviktigt om ni hade slutat åtta eller nia med tanke på att ni ändå hamnar i grupp med just HIF (om inte malmö förlorar sin kvalmatch såklart)

De åtta högst rankade lagen får hemmaplan i matchen mot den så kallade huvudkonkurrenten, så har det åtminstone varit tidigare år. Så nu får vi bortamatch mot Helsingborg jämfört med hemmamatch mot samma motstånd som vi hade fått vid seger idag.

Om nu inte Götene slår ut MFF, då skulle vi plötsligt få hemmamatch mot Gefle istället. Kämpa Götene!
Citera
2015-10-31, 17:18
Medlem
Tonyos avatar
Vad gjorde egentligen Jonas Eriksson som var så uselt idag? Tyckte han kontrollerade matchen bra, både Rosenbergs röda och Brorssons gula x2 är solklara. Malmö-spelarna var ju sorgliga på planen. Bara en jävla massa gnäll, knuffar och efterslängar i 90 minuter. Med den inställningen är det inte konstigt att man förlorar den här matchen och enbart slutar femma i Allsvenskan.
Citera
2015-10-31, 17:18
Medlem
Personligen tycker jag att det är lite tråkigt utav Kalmar att inte göra jobbet.
Citera
2015-10-31, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Vad gjorde egentligen Jonas Eriksson som var så uselt idag? Tyckte han kontrollerade matchen bra, både Rosenbergs röda och Brorssons gula x2 är solklara. Malmö-spelarna var ju sorgliga på planen. Bara en jävla massa gnäll, knuffar och efterslängar i 90 minuter. Med den inställningen är det inte konstigt att man förlorar den här matchen och enbart slutar femma i Allsvenskan.
Rosenbergs och Brorssons röda har jag inga anmärkningar på, men där var många konstiga beslut. Oerhört inkonsekvent, framför allt, och det är väl bland det sämsta man kan vara som domare.
Citera
2015-10-31, 17:30
Medlem
Malmö lägger sig som ett gäng horor.

Avgå!
Citera
2015-10-31, 17:36
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Malmö lägger sig som ett gäng horor.

Avgå!
Jo.. La sig var ordet..

Göteborg däremot verkar ha haft fokus åt fel håll, var en överdrivet given seger på förhand men så slutar med en plattmatch, blev innerligt förvånad när man fick reda på resultatet.

Sen kan jag ju inte säga att AIK högg på den lilla chansen vi hade, men ärligt talat dog allt hopp i och med Göteborgsmatchen och jag trodde inte på bättre, som sagt är jag nöjd med resultatet då det innebar att vi är bättre poängmässigt än 2009.. Framsteg.

Största och viktigaste frågan just nu är hur det blir med Goitom.. Och det är en jävligt viktig fråga..
Citera
2015-10-31, 17:42
Moderator
Rassas avatar
Får säga grattis till guldet, Peking!

Fint tifo på Arenan idag, avtackning av Anders Svensson och Andreas Klarström. Gött med en vinst och räddad fjärdeplats efter en medioker höst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in