2015-10-29, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Nej inget yttre våld mer än snaran om halsen

Förstår inte riktigt hur han lyckats få med henne. Om han nu inte använt snöret från första början för att få henne medveslös
Medlem
Smultronstallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Japp! Jag brukar själv svara "det är klart" istället för "självklart", "ja det kan jag", etc.

NB: Skulle du kunna hjälpa mig med x?
LH: Det är klart

Och varför skulle hon svara på svenska?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
"Din beskrivning på personens bil stämmer inte ihop med mannen som sitter här. Vad säger du om det?
15:33, 29 October 2015"

Säger advokaten.

Hon har ju fan sagt hon är osäker på hur bilen såg ut och hon inte minns om den va grå silvrig eller vit?! Det gör det ju fan visst det.

Hon säger också att det ÄR N-B hon såg det är hon 100% på.

Men hon kan inte skilja på bröderna och hon var mer osäker i början vem det var. Det brukar vara tvärtom....inte trovärdigt alls.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilaKunis
Jag vet inte hur vassa dessa polishundar är MEN borde inte den har lyckats hitta handsken/lisas kropp om den nu fanns i byggnaden låter jävligt konstigt.

Jag frågade tidigare angående att spårhunden inte fått upp något spår kring mopeden, jag hade uppfattningen att en spårhund borde fått upp vittring och så pass tidigt som de var där. Det kanske var så att han fick in henne i sin bil, eller då att det förekommer "misstag" med en spårhund. Är ingen expert på detta alls.
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur gammal var sperman som hittades? Går det att bedöma? kan han ha stått och onanerat medan hon var upphängd?

Vad tror du själv? Det mesta talar ju för ett sexuellt motiv, utan ett sexuellt utnyttjande. Så ja, högst troligen har han stått och strypt kycklingen bredvid eller bara observerat sitt "verk" och därefter gått iväg och onanerat.
2015-10-29, 15:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, hur tydligt som helst. Röret var kapat på andra sidan väggen. På den sidan Lisa hängdes var inte röret kapat, det syns rätt bra på bilderna.
Hans försvar idag betyder nada ur nedmonteringsaspekt var sensmoralen.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronstallet
Hon kanske blev tilltalad på svenska av en svensk.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Japp! Jag brukar själv svara "det är klart" istället för "självklart", "ja det kan jag", etc.

NB: Skulle du kunna hjälpa mig med x?

NB: Skulle du kunna visa vägen till X
2015-10-29, 16:00
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megamaggan
Jo, jag vet precis hur det ligger till med det, min poäng var att det rimligtvis, i vissa fall där vittnesmål från anhöriga är avgörande, borde gå att göra undantag.

Du får absolut tycka att det alltid, helt utan undantag, ska vara så, men jag håller inte med.

I det här fallet tror jag att lite mer press på hustrun och brodern hade kunnat ge mycket värdefullt för utredningen, men vi får väl hoppas att utredarna och åklagaren sitter på så pass mycket information som är okänd för allmänheten att jag är helt ute och cyklar.
Bra lagar saknar få undantag. Lagar med undantag tenderar att tolkas godtyckligt. Och godtycklig rättstillämpning är inte rättssäker rättstillämpning.

Det handlar om rättssäkerhetsskäl, helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är det inte bara make, maka man inte kan kräva att de vittnar mot varandra?
Nej. Även syskon, föräldrar och barn är undantagna.
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Om dom nu "älskar" honom så borde dom göra det självmant.
Varför det? Deras vittnesmål kan ju vara till hans nackdel och de ska rimligtvis inte tvingas att skada sin egen anhörig.
2015-10-29, 16:00
Medlem
Razor-sthlms avatar
Citat:
Därför att MGM lärt sig vissa fraser på knackig svenska..?
2015-10-29, 16:01
Medlem
Citat:

Av misstag? Att hon var nervös/blyg gör det lättare att råka svara på svenska. Dessutom pratade han lite svenska, en basic sådan.

Det är inte lönt att spekulera i det. Det är bara (eventuellt) NB som kan svara på den frågan gällande "det är klart".
2015-10-29, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men hon kan inte skilja på bröderna och hon var mer osäker i början vem det var. Det brukar vara tvärtom....inte trovärdigt alls.
Spelar roll? Hon har ändå pekat ut MGM två gånger. Den andre brodern var ju med bland bilderna i förhöret och hon var då säker på att det inte var han dvs AB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in