2015-10-30, 09:11
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Cigarettfimpen undersöktes aldrig. Polisen ville väl inte krångla till utredningen med en till misstänkt.

Du ser inga frågetecken med om det ens bör undersökas en ciggfimp som potentiellt legat ute i 6 dygn?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
VArför LJUGER du?

Det fanns INGA "sexual-sadistiska" ingredienser i mordet.

INGA!!!

Det betyder att Lisa mördades för helt Andra orsaker än sexuella.

Däremot Ser det ut som att den som Stoppade in Lisa i skåpet VILLE få det att SE UT som ett sexuellt inspirerat lustmord.
På samma sätt som de olika spåren var utslängda som felspår, för att försöka få utredningen att gå andra håll.

Dvs - Offrets mord-utseende uppvisar Alla aspekter på att vara Arrangerade.

Mördaren ville att det skulle se ut som ett sex.mord, för att undgå att misstänkarna gick mot honom

Okej, jag förstår det som att du vet bättre än andra utbildade i forensic profiling osv...?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det är inte min uppgift att lösa detta mord. Hur menar du att jag skall kunna göra det? Skall jag ta ledigt från jobbet och åka ner till Blomberg för att starta egna efterforskningar? Jag skulle vilja att polisen löser detta.

Det är just vad polisen gör. Nu arbetar åklagare, försvarsadvokat och helt rättsväsende med fallet. Leif GW Persson och Jerzy Sarneci har gett polisen gott omdöme. Jag tror nog att du kan luta dig tillbaka i vetskap om att polisen har gjort ett utmärkt arbete.
2015-10-30, 09:12
Avslutad
Enligt Expressens liverapportering säger IRs första vittne att hon pratar dålig svenska o eV behöver tolk. Det är detta vittne som ska vittna om att Lisa sagt att hennes pojkvän beställt soppa. Då kan vi kasta det vittnesmålet i slasken.
2015-10-30, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Så du tror alltså det är en konspiration där polis och åklagare redan "besämt sig" för vem som är skyldig? Att dessa enbart lägger fram bevis som faller i deras agenda?

Eller kan det helt enkelt vara så att de öppnat brett med vittnesmål, teknisk bevisning och indicier i ett tidigt skede pekade mot ett enda håll, och alla andra potentiella vägar kunde avskrivas snabbt. Det finns helt enkelt Ingenting som tyder på något annat än att den åtalade är GM.

Lägg int ord i min mun!
Jag försöker OPARTISKT få fram fakta.
Enda jag är intresserad av är att rätt gärningsman sitter.
FUP består endast av det som talar mot den åtalade och de vittnen man tänker använda MOT den åtalade.
Det är ingen konspirationsteori.
2015-10-30, 09:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Du ser inga frågetecken med om det ens bör undersökas en ciggfimp som potentiellt legat ute i 6 dygn?
Nej, vad skulle det vara för frågetecken?
2015-10-30, 09:14
Avslutad
Vittnet är osäker på vad lisa sa, om hon sa att det var hennes pojkvän eller någon annans pojkvän.
2015-10-30, 09:15
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det fanns INGA "sexual-sadistiska" ingredienser i mordet.
Risken är ju rätt stor att det gjorde det, eftersom NB sagt att det finns goda chanser att även hitta hans sperma några meter från det rör där Lisa hängdes. Och detta påtalade han innan denna plats blivit utpekad för honom.
Du tycker inte att det är misstänkt?
2015-10-30, 09:15
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Så du tror alltså det är en konspiration där polis och åklagare redan "besämt sig" för vem som är skyldig? Att dessa enbart lägger fram bevis som faller i deras agenda?

Eller kan det helt enkelt vara så att de öppnat brett med vittnesmål, teknisk bevisning och indicier i ett tidigt skede pekade mot ett enda håll, och alla andra potentiella vägar kunde avskrivas snabbt. Det finns helt enkelt Ingenting som tyder på något annat än att den åtalade är GM.
Nej, i fupen står det svart o vitt att de Startade med att misstänka balterna.
Det var deras Enda misstänkte från början.
Och inga andra misstänkta blev kollade.

De analyserade ju inte ens de övriga "tipsen" som de hade topsat med fynden.

Så de har itne Alls arbetar brett

Det står i fupen!!!
2015-10-30, 09:16
Medlem
Snowsmiles avatar
Att dom är så jävla tröga, det är juh helt jävla klart för alla att det är den andra gästens pojkvän som avses.
2015-10-30, 09:16
Medlem
angladotters avatar
NB uppger att hans dna finns "överallt" i byggnaden där han arbetade. Att hans dna fanns på det snöre som Lisa ströps/hängdes med är ju känt, men har man undersökt huruvida hans dna även finns på de andra kortare och längre blå snörbitar som låg här och där i ladan? Om hans dna endast fanns på det snöre som påträffades kring Lisas hals och inte på någon annan snörbit, torde det väl vara ett närmast otvetydigt bevis för att NB:s dna kommit dit då snöret knöts runt hennes hals. Dvs, det är extremt osannolikt att en annan gärningsman ska ha råkat ta just det enda snöre som hade dna från NB. (Om däremot NB:s dna faktiskt fanns på "alla" snörstumpar som låg och skräpade i ladan, så är det ju naturligt att det även fanns på "hängningssnöret" oavsett vem som knutit fast det kring Lisas hals. I så fall har det inget bevisvärde alls.) Frågan är alltså om man undersökt övriga snörstumpar vad gäller dna.
2015-10-30, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Enligt Expressens liverapportering säger IRs första vittne att hon pratar dålig svenska o eV behöver tolk. Det är detta vittne som ska vittna om att Lisa sagt att hennes pojkvän beställt soppa. Då kan vi kasta det vittnesmålet i slasken.

Humor ! Vilket fantastiskt vittne försvaret har kallat !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in