2015-10-29, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Tycker du?

– Nej, jag vet inte ens om jag sett båda bröderna. Den första kommer jag inte ihåg.
15:36, 29 October 2015

Så du kan inte skilja på de, för du vet inte vilken som är vilken?

– Jag vet inte vem jag såg den dagen men jag såg en av de. Jag har inte sett de bredvid varandra.

Vad är det för uppgifter?
Det som sägs i liverapporteringen från rättegången är tveklöst att hon känner igen honom. Sen att det kan ha tveksamt juridisk värde är en annan sak.
Vad har den yngre brodern med det här att göra eller om hon kan skilja på personer som hon inte vet vem de är. Hon känner igen den person som stoppade henne.
Sen var det förstås en tafflig fotokonfrontation med dåliga foton, det är stor skillnad på att se folk i verkligheten och på foto. Polisen hade möjlighet att ha gjort en live konfrontation, men snåljåparna gjorde inte det. Kan ev. vara avgörande nu.
2015-10-29, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, vem hittade egentligen handsken och vem var det som gav den till polisen ..

Motsägelser finns redan om man enbart ser på Lars (arrendatorns - vars bil GJ först trodde stod vid ladan, men sen ändrade sig om) utsagor ..

Rörigt det här ...

Ja en extremt rörig utredning som, så som jag ser på den, har AD/HD
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag har glömt bort hur polisen gör vid vittneskonfrontationer, men visa de båda skulle vara intressant eftersom de är bröder och därmed ganska lika.

Det innebär att joggaren måste vara väldigt ackurat i sin bedömning för att hennes vittnesmål ska väga något. Börjar hon tveka skulle vittnesmålet vara svagt.

Själva fotokonfrontationen vid ett förhör (FUP), så fanns bild på både NB och AB + 10 till.
Vill minnas att det var totalt 12 i alla fall.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickyBalboa
Ni som läst fup
Fanns det spår av våld mot huvudet hos Lisa
Som att han slagit henne medvetslös?

Det FUP säger är att hon troligtvis avlidit genom hängning, och att visst våld måste använts för att få in henne i skåpen. Annars är den väldigt sparsmakad med såna uppgifter, och obduktionsprotokollet finns ju i den sekretessbelagda delen.
Medlem
Jag vet inte hur vassa dessa polishundar är MEN borde inte den har lyckats hitta handsken/lisas kropp om den nu fanns i byggnaden låter jävligt konstigt.
2015-10-29, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilaKunis
Ser att många tror att "det är klart" har med stängningen att göra.

Hon kan väl lika gärna har svarat på en fråga ställd av GM..

Japp! Jag brukar själv svara "det är klart" istället för "självklart", "ja det kan jag", etc.

NB: Skulle du kunna hjälpa mig med x?
LH: Det är klart
2015-10-29, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RickyBalboa
Ni som läst fup
Fanns det spår av våld mot huvudet hos Lisa
Som att han slagit henne medvetslös?

Nej inget yttre våld mer än snaran om halsen
2015-10-29, 15:56
Medlem
NirvanAs avatar
Hur gammal var sperman som hittades? Går det att bedöma? kan han ha stått och onanerat medan hon var upphängd?
2015-10-29, 15:57
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Själva fotokonfrontationen vid ett förhör (FUP), så fanns bild på både NB och AB + 10 till.
Vill minnas att det var totalt 12 i alla fall.

Ja, det brukar nog vara 12. Både vid foton och när de radar upp den misstänkte med 11 snutar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur gammal var sperman som hittades? Går det att bedöma? kan han ha stått och onanerat medan hon var upphängd?

Nej, det går inte att bedöma.
Däremot kunde teknikerna konstatera att blodet (NBs) som fanns på det svarta röret hade kommit dit nyligen.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tydligare så?
Ja, hur tydligt som helst. Röret var kapat på andra sidan väggen. På den sidan Lisa hängdes var inte röret kapat, det syns rätt bra på bilderna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Fru Palme var ögonvittne och pekade ut en GM men han blev inte dömd. Det är svårt med vittnesmål. Många faktorer kan påverka.
Hur många år efter händelsen var inte det. Dessutom var händelseförloppet på natten och helt annorlunda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in