2015-10-29, 11:52
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa-Pantern
I Sverige har vi vittnesplikt men den gäller inte nära anhöriga. Och så ska det vara, man ska inte tvinga nära anhöriga att vittna mot varandra.

Är det inte bara make, maka man inte kan kräva att de vittnar mot varandra?
2015-10-29, 11:53
Medlem
1. Först skrämmer polisen IB och behandlar henne illa.
2. Hon finner obehag inför svensk polis och är rädda för dem och därmed för svenskt rättsväsendet. Det är alltså ett grovt polisiärt misslyckande.
3. Det här polisiära misslyckandet och övertrampen läggs sedan mgm till last.

Svensk polis fixar alltså sina egna "bevis" som ska verka komprometterande mot mgm.
2015-10-29, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Troligtvis lockade han Lisa på liknande sätt. Eftersom Lisa var blyg och går endast fram till okända om dom verkligen var i nöd enligt pappan. Så kan ju vart att han var i ladan och skrek på hjälp. Men vill fortfarande inte utesluta min teori från början. att han anföll henne vid mopeden när hon kickade igång den, o sen släpade henne över vägen. Tror han tog den risken med alkohol i blodet
Om man lyssnar på hans röst så kan han nog spela oskyldig och be henne om hjälp att visa vägen på kartan. Hon kanske anade oråd men kunde inte säga nej eller han övertalade henne. Tror han attackerade henne direkt vid ingången till ladan.
Medlem
Jag tror att anledningen till varför Lisas tillhörigheter låg utspridda är för att mitt under mordet, då kan förmodligen tänkt att våldta henne, sönder MGM Lisas pappa komma till caféet. Han ser att pappan börjar leta henne. (Förmodligen så känner han igen pappans bil sedan tidigare då han spanat på Lisa och hennes kolleger.)

MGM tvingas då avbryta och ger sig iväg med Lisas kropp. Tror ärligt att han springer med henne över axeln eller liknande. Över ängarna ändå till den här bjyssan där Lisa sen hittas. Därav alla tillhörigheter som sedan hittas utspridda efter vägen dit..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
2. Hon finner obehag inför svensk polis och är rädda för dem och därmed för svenskt rättsväsendet. Det är alltså ett grovt polisiärt misslyckande.

Svensk polis fixar alltså sina egna "bevis" som ska verka komprometterande mot mgm.

Ja man kan omöjligt belasta MGM för att hans fru inte kommer och vittnar då hon har goda skäl till det.
2015-10-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Tror själv att hon överdriver. Överdriver stort!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Trollar du eller är du allmänt korkad?
Jag har förklarat för dig, men du verkar inte fatta ö.h.t.

Sid 677 (685)
FUP
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Gällande personen från MP tror jag det likväl kan vara en efterhandskonstruktion om hur han upplevde NB. Det är även fullt möjligt att han upplevde NBs ord som mer aggressiva än de i själva verket var; hans ord/fraserna kan upplevas som misstänksamma/ilskna pga den itauiska brytningen i kombination med entt annorlunda kroppsspråk än det mer återhållsamt svenska?
Det är ju en ren spekulation. Sen är det så att NB påstår sig ha fått uppgiften om att Martorp sökts igenom av militären av en person som heter Lars Å. Lars Å nekar till att ha sagt detta till NB. NB ljuger alltså för MP om att Martorp är genomsökt. Varför?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Stort eloge till Tore B! Speciellt i slutet av förhöret. Det var bra att nämna hans dotter. Då kom känslorna och tårarna. Fortsätt pressa på den punkten, då kanske något litet kommer fram.

Då kanske du kan få dig en föreställning om hur denna sexualbrottsadvokat ( som pappa Holm känner) betet sig mot våldtäktsoffer. Den här typen rufflighet kan slå tillbaka mot Brandtler själv.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Om man lyssnar på hans röst så kan han nog spela oskyldig och be henne om hjälp att visa vägen på kartan. Hon kanske anade oråd men kunde inte säga nej eller han övertalade henne. Tror han attackerade henne direkt vid ingången till ladan.

De e också en teori. Men vi får nog aldrig reda på sanningen tyvärr
2015-10-29, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa-Pantern
I Sverige har vi vittnesplikt men den gäller inte nära anhöriga. Och så ska det vara, man ska inte tvinga nära anhöriga att vittna mot varandra.

Jo, jag vet precis hur det ligger till med det, min poäng var att det rimligtvis, i vissa fall där vittnesmål från anhöriga är avgörande, borde gå att göra undantag.

Du får absolut tycka att det alltid, helt utan undantag, ska vara så, men jag håller inte med.

I det här fallet tror jag att lite mer press på hustrun och brodern hade kunnat ge mycket värdefullt för utredningen, men vi får väl hoppas att utredarna och åklagaren sitter på så pass mycket information som är okänd för allmänheten att jag är helt ute och cyklar.
2015-10-29, 11:56
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Han började gråta för han tänkte på sin dotter det är väl inte så konstigt.
Eller annars var det det här som fick MGM att falla ut i gråt:
Citat:
Ursprungligen postat av Brandtler
" -Fattar du inte hur svårt det här är för hennes familj? Det är bara du som kan ge svaret."
Tror MGM mest bryr sig om sig själv, samt månar om sitt eget liv i frihet. Synd oavsett att de inte fick fortsätta en liten stund till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in