2015-10-29, 11:12
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Dom byxorna han hade på sig var inte bara dammiga kan ja säga, Leriga som fan snarare

Hur vet du det om dom tvättades samma kväll ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delikatess1
Du är inte ensam. Jag måste aktivt påminna mig själv om bevisen som faktiskt finns, alla DNA-spår.

Håller helt med. När man ser bevisen och alla DNA-spår så är man tämligen säker.
Men känslan är samtidigt att MGM kommer fortsätta neka till vägens ände. När han når dit kommer han fortsätta att neka.
Han har intalat sig själv att han är helt oskyldig.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zoyers
Jag tror fortfarande att han är skyldig. Blir dock mer och mer osäker på om han kommer att bli dömd för det.
Jag känner mig mer o mer säker på att han åker dit.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Jag kan ju sätta mig in i det där kanske lite mer eftersom jag är både kvinna och har barn.
Jag hade helt tagit avstånd och hade absolut inte velat att barnet och pappan skulle ha någon kontakt. Hade aldrig känt mig säker om min man hade mördat en ung kvinna, svikit mig Och samhället på det viset. Att bara veta om att han är kapabel till en sån handling.

Möjligtvis om man hade varit förtryckt, att man inte skulle våga...

Jag är också kvinna och har barn och jag har aldrig blivit förtryckt av någon. Jag känner ändå att jag inte vill bli förknippad med någon som har begått ett grovt brott, om det ligger på mig att undgå att han blir dömd. Om det handlar om sexualbrott mot en ung flicka och det är en dotter man har gemensamt, så måste man förstås göra bedömningen om han kan bli farlig mot den egna dottern i framtiden - det har du rätt i. Man måste också göra en bedömning kring om detta var en engångsföreteelse, en dum grej som gick snett - eller om maken har en allvarlig störning och kanske kommer att fortsätta begå liknande brott...

Jag säger inte att det är någon lätt situation! Men kriminalhistorien är ändå full av hustrur som hjälpt sina män med alibi och med att röja undan kroppar och spår...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Jo precis. Hoppas verkligen att de har rätt person. Om inte har de ju klantat sig rejält.

JAG förklarar ingenting. Bara uttrycker en osäkerhet.

Ni glömmer porren som han hade i sin mobil, exakt samma slags porr som på det sättet Lisa hängdes, han är 100% skyldig.
2015-10-29, 11:13
Medlem
Nu gav han sin advokat en förklaring till att broderns DNA finns på tejprullen. "Min bror har också använt den."
2015-10-29, 11:14
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag tycker NB låter ärlig och trovärdig. Han svarar rakt och utan krusiduller på alla frågor. Jag tror han är oskyldig. Men han kan förstås också vara en extremt manupulativ psykopat. Men med tanke på att han hela tiden lyckats hålla fast vid sin berättelse I fem månader, under förhör, så är han då sannolikt en ganska intelligent psykopat.

Håller med. Han svarar utomordentligt jordnära på frågorna; inga utsvävningar åt något håll och deklmerar att han inte minns smådetaljer etc.
Medlem
Det har hänt att bevis har planterats. Även av polis. Jag sager inte att det har gjorts I detta fall. Men visst hander det.
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Är det bara jag som känner att ju längre rättegången går desto mer osäker blir jag på om han är skyldig??

För mig är det tvärtom. Det är ju uppenbart att han ljuger och kan inte förklara någonting. Han kommer att åka dit.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerazzurri87
På förhöret minns jag inte någon gång att han sagt att han sover efter att ha kommit hem och "skypat" med sin mamma.

Någon som kan bekräfta detta?
Att han skypat har han sagt men jag är säker på att han inte nämnt något med sova.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllersW
Ni glömmer porren som han hade i sin mobil, exakt samma slags porr som på det sättet Lisa hängdes, han är 100% skyldig.

Tvivel finns alltid och jag tror det är viktigt att det faktiskt FINNS tvivel. Annars är man lite väl självgod. Jag tror också han är skyldig, jag hoppas verkligen det för annars har de tagit fel person och klantat till sig oerhört.
Medlem
Hans nekande kommer bara göra det värre för alla.
Familjen får inte reda på vad som verkligen hänt, straffet kommer bli "hårdare" (om det ens går i Sverige).
Kan det vara så att han blånekar pga rädslan av vad som kan komma att hända i fängelse?

Att han skyller på att man skadar sig i hans arbete känns lite löjligt.
Visst man skadar sig en del, men man springer inte med rinnande blod dagarna i ända.
Hans blod verkar finnas precis överallt i Blomberg om man ska lita på honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in