2015-10-29, 16:03
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, hon säger det ja.
Och?

Själv har jag inte köpt en tidning - men sett honom i massor på nätet.

Hon behöver alltså inte ljuga när hon säger det ens.

Är hon inte under ed? Är ganska allvarligt om en jurist sitter och ljuger i rätten.
2015-10-29, 16:03
Medlem
Oklart om det är onlinespel eller inte. Man kan ju indirekt säga att Rönnbäck säger att åklagaren alltså talar osanning?
2015-10-29, 16:04
Medlem
Ferry31s avatar
Är det inte konstigt att Lisa inte utsatts för något våld? Att han lyckats hänga upp henne utan strid känns osannolikt. Så vad har hänt? Strypning innan upphängningen? Tvingat henne göra som han säger under knivhot? Tryckt en blöt trasa upp i hennes ansikte så hon är medvetslös när han mördar henne?
2015-10-29, 16:04
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Något jag inte får ihop gällande NB (om vi utgår ifrån att han är den skyldige):

Varför sprider han ut LHs innehåll från plånbok (kort, kvitton, etc) längs en grusväg? Samt delar av mobilen.

Varför "gömmer" han hjälm och jacka i en rishög, och slumpar en handske i ladan?

Varför städar han inte bort repstumpar och tejprullen?

Han hade ju kunnat slängt allt i en sopsäck/plastkasse och eldat upp, kastat i en container, i sjön, grävt ner eller åkt med till en återvinning? Städat lite snyggt på brottsplatsen.

Ville han bli upptäckt? Är detta ett makabert rop på hjälp? Det tog ju trots allt några dygn innan han frihetsberövades.

Jag hajar inte detta - eller har jag missat något? Tacksam för vägledning i detta.
2015-10-29, 16:06
Medlem
Intressant att advokaten påpekar och frågar hur många ganger NB har fått lämna blod. Det later nästan som att hon insinuerar att polisen planterat blodet. Det skulle ju vara en (hemsk) förklaring. Nå en sådan insinuation betyder ju inget, vi får se om hon följer upp detta på något sätt I morgon med sina expertvittnen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Din diskussion om MGM:blod på insidan av byxlinningen är lite knepig. Eftersom du anser att "insidan av byxorna" i själva verket är "utsidan av byxorna" på grund av att de var neddragna (jag antar att du menar att byxorna vrängs en aning när de är neddragna) så måste jag fråga dig;

menar du då att MGM varit i kontakt med Lisa när hennes byxor varit neddragna? Det är inte direkt ett bättre läge för MGM. Ej heller för ditt resonemang.

Du missar hela tiden din (?) husguds Lars Johansson ord kontaminering, Små minimala dna-fragment (oerhört små mängder) kan kontaminera i ett utrymme. Vi har ju redan bevis på det. Varför bortser du från det.

Nåväl du kommer säkert att få höra mer om det framöver.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Är det inte konstigt att Lisa inte utsatts för något våld? Att han lyckats hänga upp henne utan strid känns osannolikt. Så vad har hänt? Strypning innan upphängningen? Tvingat henne göra som han säger under knivhot? Tryckt en blöt trasa upp i hennes ansikte så hon är medvetslös när han mördar henne?

Inte alls osannolikt utan strid det har disskuterats innan i tråden vad som händer med en människa som blir skräckslagen och paralyserad.
2015-10-29, 16:09
Medlem
NirvanAs avatar
Dum fråga men jag måste veta, bedömer rätten bara utefter det som tas upp i rättegången eller gäller allt i FUPen? Läser alla som fattar det rättsliga beslutet hela FUPen?
2015-10-29, 16:09
Medlem
Postar om denna då jag inte fått svar:

Bilen vittnet (joggaren) beskriver, är ju inte i närheten av en VW Sharan.
Det är ju en Skoda Felicia eller liknande med skåp bakpå.

Hade MGM tillgång till sådan, eller var ska han ha fått den ifrån? Förklarar ju isf varför polisen inte hittat spår i deras Sharan, är ju inte den han använt.
2015-10-29, 16:10
Medlem
Tycker ni inte att fickringningen är lite märklig? Den tycks vara så kort. När någon fickringer mig så är det alltid jag som avslutar samtalet. Är det pappan som lägger på eller bryts det bara? Det är så synd - några sekunder till och det skulle kunna varit "case closed", eller hur?
2015-10-29, 16:10
Medlem
Den som vittnar just nu verkar ha minst lika många "jag minns inte", "jag vet inte" osv. Som MGM...
2015-10-29, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lahaina
Tycker ni inte att fickringningen är lite märklig? Den tycks vara så kort. När någon fickringer mig så är det alltid jag som avslutar samtalet. Är det pappan som lägger på eller bryts det bara? Det är så synd - några sekunder till och det skulle kunna varit "case closed", eller hur?

Pappan har inget minne av om det är han som avbryter samtalet eller om samtalet avbryts.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in