Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-21, 16:57
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaLee
Köpte den igår, uppe i Umeå där jag är på besök Hade aldrig varit på lidl tidigare, men tog en sväng dit av ren nyfikenhet och snubblade över den av en slump. Helt fantastisk är den! Nu är jag av princip emot icke-svenskt kött, men man får väl göra små undantag nån enstaka gång. Ska bunkra och ta med hem, vågar inte chansa på att den finns i min hemstad.

Valnötssalamin är en specialvara som dom har under Franska veckorna, supergood och värd att bunkra upp.
Citera
2015-10-21, 17:15
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Det finns en ny Mcennedy-glass. Minns inte vad den heter, men det är mandel och kolasås i den och den uppfyllde verkligen inte mina förväntningar. Hade önskat att det var mer som krokant i den och att den hade lite sälta. Dessvärre verkar det inte gå att få tag på min favoritsmak Bananalicous någonstans. Funderar på om den har blivit utbytt mot denna nya smak?

Jag köpte en Bananalicous på Lidl i Fagersjö söder om Sthlm idag. Ska bli spännande att se hur den står sig mot B&J's gamla Chunkey Monkey.
Citera
2015-10-21, 17:18
Medlem
nivamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
"Fresca Fetta" Är det den du menar? Den är god men det är ju inte "riktig" Parmaskinka.

http://fandilidl.it/volantino/2013.12.28.menu/493,Prosciutto,crudo
Yes, den ja!
Väldigt god men inte Parma som du korrekt påpekar.
Mycket "Fetta" för pengarna!
Citera
2015-10-22, 08:06
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Köpte den franska camembertosten som fanns förra veckan, tycker den osten är helt magisk i förhållande till priset, god smak och fin len konsistens!

Fanns några kvar när jag var in på Lidl igår så passade på att bunkra! Mitt Lidl hade även fått in en ny ostförpackning med färdigskivad ost som jag köpte. Ni vet serien med Havariti, Gouda m.m. Hittills är Havariti favoriten, men återkommer när jag testat denna nya!
Citera
2015-10-22, 19:02
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspotatisen
Köpte den franska camembertosten som fanns förra veckan, tycker den osten är helt magisk i förhållande till priset, god smak och fin len konsistens!

Fanns några kvar när jag var in på Lidl igår så passade på att bunkra! Mitt Lidl hade även fått in en ny ostförpackning med färdigskivad ost som jag köpte. Ni vet serien med Havariti, Gouda m.m. Hittills är Havariti favoriten, men återkommer när jag testat denna nya!
Vad heter den "nya" då?
Citera
2015-10-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Vad heter den "nya" då?

Tror det är Maasdamer, den såg jag var ny när jag var inne på Lidl tidigare i veckan.
Citera
2015-10-24, 02:08
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Tror det är Maasdamer, den såg jag var ny när jag var inne på Lidl tidigare i veckan.
Maasdamer har funnits flera år väl? I alla fall fanns den på Lidl i Märsta när jag bodde där för ett par år sedan. Då jag inte var särskilt förtjust i smaken så har jag ingen aning om den finns här i Uppsala då jag inte kollat efter den.
Citera
2015-10-24, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Maasdamer har funnits flera år väl? I alla fall fanns den på Lidl i Märsta när jag bodde där för ett par år sedan. Då jag inte var särskilt förtjust i smaken så har jag ingen aning om den finns här i Uppsala då jag inte kollat efter den.

Gillar inte heller maasdamer, den är lite besk/sur/torr i smaken. Tycker mig känna en god nötighet i den men den dödas av "beskheten".

Resten av osten la jag på mackor med diverse pålägg och värmde i ugnen. Då funka det för mig men att äta det som det är
Eller på frukost mackan kommer aldrig ske
Citera
2015-10-25, 10:55
Medlem
Såg att Lidl har heineken 6x50cl för 49kr exklusiv pant, sistadagen idag
Nog.
Citera
2015-10-26, 09:01
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Mycket riktigt var det Maasdamer, mitt Lidl angav den som en nyhet. Havriti får nog ses som den obesegrade favoriten.

Är det uppehåll bland temaveckorna nu?
Citera
2015-10-26, 09:28
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspotatisen
Mycket riktigt var det Maasdamer, mitt Lidl angav den som en nyhet. Havriti får nog ses som den obesegrade favoriten.

Är det uppehåll bland temaveckorna nu?
Fr o m torsdag är det italienskt tema: http://reklamblad.lidl.se/aaba92fc-219b-4095-ab61-ac381345a881/#/1
Citera
2015-10-26, 17:23
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Fr o m torsdag är det italienskt tema: http://reklamblad.lidl.se/aaba92fc-219b-4095-ab61-ac381345a881/#/1

Och till nästa torsdag blir det amerikanskt tema: http://reklamblad.lidl.se/b506a44e-55f2-4fa8-a221-3159269083eb/#/1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in