Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-20, 18:45
Medlem
nivamans avatar
Lista med aktuella Lidl tips:
Parmaskinkan. Kommer inte ihåg märket, men den är skivad och ganska liten förpackning. 199kr/kg.
Fetaosten, den i "hårdplast". Kring 16kr/fp
Deras 20 pack Ägg. Inte så billig (39kr) men bra kvalitet. Bra smak och "hög" äggula.
Frysta ärtor/broccoli. Goda och billiga.
Grönsaker generellt

Om man dricker energidricka så har dom en bra RedBull kopia för några kronor.
Grytbitar ofta för 69kr/kg. Bra kvalitet.
Citera
2015-10-20, 19:24
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Nja, ketchupen använder du på dina pommes. Schnitzeln äter du som den är eller med lite pressad citron. Vad tycker du själv passar bra till schnitzel?
Kapris, ansjovis, citron och stek/sky-sås.
Citera
2015-10-20, 20:33
Medlem
CallePhilles avatar
Det finns en ny Mcennedy-glass. Minns inte vad den heter, men det är mandel och kolasås i den och den uppfyllde verkligen inte mina förväntningar. Hade önskat att det var mer som krokant i den och att den hade lite sälta. Dessvärre verkar det inte gå att få tag på min favoritsmak Bananalicous någonstans. Funderar på om den har blivit utbytt mot denna nya smak?
Citera
2015-10-20, 20:39
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Det finns en ny Mcennedy-glass. Minns inte vad den heter, men det är mandel och kolasås i den och den uppfyllde verkligen inte mina förväntningar. Hade önskat att det var mer som krokant i den och att den hade lite sälta. Dessvärre verkar det inte gå att få tag på min favoritsmak Bananalicous någonstans. Funderar på om den har blivit utbytt mot denna nya smak?
Bananalicious är min favve, såg den på Folkungagatan (Sthlm) för några veckor sedan, skulle bli mycket förvånad (och besviken) om den utgått!
Citera
2015-10-20, 20:49
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Bananalicious är min favve, såg den på Folkungagatan (Sthlm) för några veckor sedan, skulle bli mycket förvånad (och besviken) om den utgått!
Jag har snokat i tre butiker och bananalicious finns ingenstans. På skylten står det att glassen finns i 4 smaker. Det blir det ju med banan, choklad, cheesecake och och kakdeg (om jag inte minns fel?). Nu finns en med mandel/kola och de andra tre utöver banan finns i alla butiker. Därav min misstanke om att den har bytts ut...hemska tanke
Citera
2015-10-20, 21:03
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Jag har snokat i tre butiker och bananalicious finns ingenstans. På skylten står det att glassen finns i 4 smaker. Det blir det ju med banan, choklad, cheesecake och och kakdeg (om jag inte minns fel?). Nu finns en med mandel/kola och de andra tre utöver banan finns i alla butiker. Därav min misstanke om att den har bytts ut...hemska tanke
Jag återkommer i ämnet, ska flukta vidare!
Citera
2015-10-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivaman
Parmaskinkan. Kommer inte ihåg märket, men den är skivad och ganska liten förpackning. 199kr/kg.

"Fresca Fetta" Är det den du menar? Den är god men det är ju inte "riktig" Parmaskinka.

http://fandilidl.it/volantino/2013.12.28.menu/493,Prosciutto,crudo
Citera
2015-10-21, 13:13
Medlem
416.5hps avatar
Citat:

Den nya smaken, "Crunchy Almond", är inte märkt med Mcennedy utan Gelatelli. Strawberry Cheesecake, Cookie Dough och Chocolate Fudge Style heter dock fortfarande Mcennedy. Däremot heter alla burkglassarna Master of Taste. Lite förvirrande är det. Bananalicious är inte med i nästa veckas blad med extrapris på burkglass, kanske har den trots allt utgått.
Citera
2015-10-21, 13:15
Medlem
Carl Serungs avatar
Jag testade deras Oxgulasch. (Alltså inte gulaschsoppan!)
80% nötkött, stora bitar och en väldigt mustig och god gulasch!
Citera
2015-10-21, 13:40
Medlem
HannaLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
För ett tag sen när jag handlade där fanns det en valnötssalami som var riktigt god. Den försvann tyvärr rätt fort. Någon som vet om den finns att köpa i någon butik, har inte varit på Lidl på några veckor nu.

Köpte den igår, uppe i Umeå där jag är på besök Hade aldrig varit på lidl tidigare, men tog en sväng dit av ren nyfikenhet och snubblade över den av en slump. Helt fantastisk är den! Nu är jag av princip emot icke-svenskt kött, men man får väl göra små undantag nån enstaka gång. Ska bunkra och ta med hem, vågar inte chansa på att den finns i min hemstad.
Citera
2015-10-21, 16:08
Medlem
Yoshi.crews avatar
Lidls korv är god
Citera
2015-10-21, 16:37
Medlem
munster osten är god köpte den med kummin förra veckan och den var okey
i dag köpte jag den naturella och den var riktigt god tror jag ska ta en sväng på Lidl i morgon med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in