2015-10-25, 10:40
Medlem
MagnusHedmans avatar
Vart kan man få tag på kurslitteraturen? Syftar då främst på de kurser man läser under första terminen.
Citera
2015-10-25, 12:04
Medlem
theoverachievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusHedman
Vart kan man få tag på kurslitteraturen? Syftar då främst på de kurser man läser under första terminen.
Vilket universitet ska du läsa på? På GU köps litteraturen med fördel på Handelsboden i C-huset, plan 3 på Handelshögskolan. De har lägsta pris-garanti och garanterat senaste upplagan och dessutom ofta bra paketpris. Dessutom ligger böckerna sorterade efter kurs så det är bara att gå in och plocka – mycket praktiskt

Alternativt kan du köpa begagnade böcker och då får du helt enkelt ta kontakt med elever som läser en (eller flera) termin(er) över dig. För oss på GU finns det Facebook-grupper för detta, och det finns säkert även på de andra (mindre utvecklade ) universiteten.

Du kan naturligtvis även köpa på nätet, typ Adlibris eller CDON.
Senast redigerad av theoverachiever 2015-10-25 kl. 12:09.
Citera
2015-10-25, 12:08
Medlem
Citat:
I en bokhandel förslagsvis, fysisk eller internetbaserad spelar mindre roll. Då du inte verkar bekant med ordet så är en bokhandel som namnet antyder en affär där man kan köpa böcker, även kurslitteratur i många fall. Många bokaffärer säljer även pennor och anteckningsblock så om du behöver det kan du köpa det på samma ställe.

Alternativt kan du försöka hitta någon som säljer begagnat.
Citera
2015-10-25, 20:54
Medlem
Menardus avatar
Hur stor roll spelar det för ens karriär som advokat om man har en enorm förmåga att analysera och argumentera?
Citera
2015-10-25, 20:56
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menardu
Hur stor roll spelar det för ens karriär som advokat om man har en enorm förmåga att analysera och argumentera?

Ingen alls. Det viktigaste är att ha rätt kläder.
Citera
2015-10-25, 20:58
Medlem
Menardus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied

Jag menar på riktigt, kom igen!
Citera
2015-10-25, 22:09
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Glöm inte att man måste vara snygg också.

Citat:
1669 inlägg. Har du något liv överhuvudtaget?
Uppenbarligen har du tillräckliga betyg för att ta dig in på programmet. Hur kan du ha missat vad en bokhandel är?
Citera
2015-10-25, 22:32
Medlem
MagnusHedmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Glöm inte att man måste vara snygg också.

Uppenbarligen har du tillräckliga betyg för att ta dig in på programmet. Hur kan du ha missat vad en bokhandel är?

Tror att jag var otydlig i min fråga. Det jag eftersöker är en lista där all kurslitteratur står. Vilka böcker man läser första, andra och tredje terminen till exempel och inte var man köper böckerna.
Citera
2015-10-25, 22:33
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Tror att jag var otydlig i min fråga. Det jag eftersöker är en lista där all kurslitteratur står. Vilka böcker man läser första, andra och tredje terminen till exempel och inte var man köper böckerna.
Då var ditt inlägg helt åt helvete formulerat. Tänk på hur du formulerar dig, då det är av största vikt att en jurist kan uttrycka sig korrekt och exakt. Förslagsvis på ditt lärosätes hemsida.
Citera
2015-10-25, 22:55
Medlem
Nirps avatar
Citat:
1669 inlägg. Har du något liv överhuvudtaget?

Citat:
Ja, du var otydlig. Dessutom ignorerar du det enda svaret du fick som syftade till att försöka hjälpa dig. Theoverachiever frågade dig vilket universitet du ska läsa på, det är ganska centralt för att kunna hjälpa dig på bästa sätt.

Men istället för att försöka få svar på din fråga så svarar du på de som jävlas med dig. Smart! *slow clap*
Citera
2015-10-26, 08:11
Medlem
theoverachievers avatar
Citat:
Det kan ha varit den otydligaste frågan jag sett på Flashback.

Hur som helst, om det är GU du ska läsa på, eller om någon annan framtida student undrar, så kan man via denna länk hitta litteraturlista till samtliga obligatoriska kurser (T1-T6 + T9): http://gul.gu.se/public/courseId/38966/coursePath/38097/38183/ecp/lang-sv/listUnderlyingEvents.do
Citera
2015-10-26, 10:40
Medlem
JackSm1ths avatar
Och läser man i Stockholm ser man litteraturförteckningen på första terminen här:
http://fastreg.juridicum.su.se/kursweb/Reading_list.aspx?MomentID=2441&termin=H15
http://fastreg.juridicum.su.se/kursweb/Reading_list.aspx?MomentID=2442&termin=H15
http://fastreg.juridicum.su.se/kursweb/Reading_list.aspx?MomentID=2443&termin=H15
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in