Citat:
Haha var helt säker på att någon skulle nämna HP! Men jag har skrivit många gånger och höjt mig från 1.1-1.3. Det är dock så fruktansvärt tråkigt, så känner att det knappt skulle vara värt att lägga ned mer tid på det.
Well, lite tråkighet och tid får man nog stå ut med för att ta sig dit man vill. (Det är en del sådana perioder under juristprogrammet också). Jag tyckte det lät betydligt mindre ansträngande och tråkigt att höja sig 0.1-0.2 på HP än en termins komvux..
Citat:
Så det är alltså väldigt svårt att komma in via förberedande kurser?
Jag vet inte hur många som läser kurserna och slutligen får en plats. Du måste ju vara bättre än de flesta, helt enkelt.
Citat:
Vill välja ett alternativ som är bäst både utifrån personlig utveckling och långsiktigt perspektiv. Ponera att jag inte har allt för många år kvar till 30. Det vore därför skönt att komma igång så man kan bli klar till 30 år. Är rädd att jag inte kommer kunna imponera på de affärsjuridiska byråerna som 30åring med erfarenhet av att driva eget litet företag och Komvux-studier....
Det kommer inte spela stor roll så länge dina betyg är goda. Ser nu förresten att UmU hade 1.35 HT14. ;>