2015-10-22, 22:47
Medlem
bagarn29s avatar
Är det någon som vet om Ali Khan spelar söndagens match mot Norrköping?
Citera
2015-10-22, 23:01
Medlem
Ursäktar om det hamnade i fel tråd. Tack för svar iaf!

Det tar emot att säga det, men Dickson Etuhu är fan en fin gubbe alltså. Verkar skön i intervjuer och gillar även spelstilen på plan
Citera
2015-10-22, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det någon som vet om Ali Khan spelar söndagens match mot Norrköping?

Det kan omöjligt att han gör.
Han borde vara avstängd pga utredning
Citera
2015-10-23, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Kpozo som Tlagnoj redan nämnt är med i laget men är tänkt som ett framtidsnamn.

Känns som att han är i precis samma fas som Blåvitt-ghananerna då. Ska bli intressant nästa säsong att se om nån av de tre blir samma succé som Ofori blivit.
Citera
2015-10-23, 01:17
Medlem
a.e.gs avatar
Oforis ankel är svullen och det är timme för timme om hen blir redo för att starta matchen mot Glenn.

Saletros går in i stället och det är såklart en försvagning men jag gillar Anton och tror på ynglingen.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2015-10-23, 09:50
Avslutad
Jag skall åka till Friends på Måndag och se AIK - IFK Göteborg , min fråga är vart det är enklast att parkera, jag åker från Uppsala och har tidigare vid konserter och stora evenemang tagit pendeln men nu har jag ungarna med mig och måste ta bilen. Finns det parkeringshus nära som är lediga eller är det parkering i Solna C som gäller och sedan gå?

Tack på förhand.
Citera
2015-10-23, 10:43
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Jag skall åka till Friends på Måndag och se AIK - IFK Göteborg , min fråga är vart det är enklast att parkera, jag åker från Uppsala och har tidigare vid konserter och stora evenemang tagit pendeln men nu har jag ungarna med mig och måste ta bilen. Finns det parkeringshus nära som är lediga eller är det parkering i Solna C som gäller och sedan gå?

Tack på förhand.
Det ska finnas en stor grusparkering här. Kan inte tänka mig annat än att det ska gå att stå där matchdagar, men gissar att man isåfall behöver vara ute tidigt. Sen knallar man bara över bron som går över rälsen. Skulle Solna C vara närmast låter det ju å andra sidan som att pendeln egentligen vore smidigare?
Citera
2015-10-23, 10:45
Medlem
Puckoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo

Tack på förhand.

Postar ett tidigare inlägg från Gnagarforum.

"Vi parkerar vid ör rackethall(?), finns även en baseball & fotbollsgrusplan där. Kostar 15-20kr för en match och tar cirka 10-15 minuter att gå promenaden längs Råstasjön. Bra alternativ enligt mig, relativt fin & behaglig promenad. Är det upptaget där finns det alltid parkeringar runtomkring det området men även vid hallonbergen centrum (500 meter längre)."
Citera
2015-10-23, 13:14
Medlem
Steff83s avatar
Det kommer helt avgöras på måndag mellan AIK och IFKG.

Tänker lite såhär:
Utgår från att Norrköping tar max 3 poäng till. Vinst mot Halmstad och förlust mot Malmö. Slutar på 63 poäng. Malmö är stolta..dom kommer ge allt..för sin egen skull, på hemmaplan. Sorry Norrköping.

IFKG vinner sannolikt mot Kalmar..och kommer före IFKN vid minst oavgjort mot AIK. Har en "bonuspoäng" genom målskillnaden.

AIK tar minst en poäng mot Örebro..och vid vinst mot IFKG vinner man guldet. Oavgjort eller förlust där för AIK innebär press att vinna mot Örebro..lyckas ej detta så tar IFKG hem det till slut.

Så..Jag tror faktiskt inte på Norrköping. Det blir ingen sensation. Dom större drakarna gör upp om det likt förbannat.
Citera
2015-10-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det kommer helt avgöras på måndag mellan AIK och IFKG.

Tänker lite såhär:
Utgår från att Norrköping tar max 3 poäng till. Vinst mot Halmstad och förlust mot Malmö. Slutar på 63 poäng. Malmö är stolta..dom kommer ge allt..för sin egen skull, på hemmaplan. Sorry Norrköping.

tycker du ser på det hela lite väl positivt (eller negativt om man är peking). tror definitivt det är stor risk att norrköping tar poäng mot malmö, speciellt efter veckans CL-resultat där malmö fick realistiskt hopp att bli trea i gruppen. fokus kommer till 100 % ligga på shakhtar-returen 3 dagar efter norrköping-matchen, som troligtvis blir den avgörande matchen om tredjeplatsen. blir inte förvånad om spelare även vilas.
Citera
2015-10-23, 17:36
Medlem
feldgraus avatar
Jag tror starkt på att SM-guldet avgörs på Friends på måndag. Vinst för endera lag och de tar guldet. Oavgjort och Peking tar guldet.

/feldgrau
Citera
2015-10-23, 18:11
Medlem
Gambias avatar
Många verkar se det som en självklarhet att AIK tar poäng mot ÖSK. Varför? ÖSK är ju i en extrem form för tillfället.

Ser inte heller självklarheten i att vi (Norrköping) skulle torska mot Malmö, även om risken är stor. Beroende på hur det går i nästa omgången kan Malmös chanser till fjärdeplatsen vara helt borta, detta i kombination med att de spelar CL tre dagar senare bör sänka motivationen rejält. Men visst är det än tuff bortamatch.

Göteborgs utgångsläge är dock värre, AIK borta är en måstematch, och en jäkligt tuff måstematch. Hoppas och tror att AIK tar tre poäng vilket skulle radera Götet (som har det enklaste matchen i sista omgången och en läskig målskillnad) ur guldstriden. Efter det får en ex-snok (Ajdarevic) och ex-djurgårdare (Broberg) gärna hjälpa oss.

Förhoppningsvis gör vi ordentligt med mål mot HBK på söndag, det kan bli avgörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in