2015-10-23, 18:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gambia
Många verkar se det som en självklarhet att AIK tar poäng mot ÖSK. Varför? ÖSK är ju i en extrem form för tillfället.
Ja säg det, ÖSK är väl det formstarkaste laget i hela serien med oss tätt bakom.

Poängmässigt är vi i alla fall i bra form men Halmstadmatchen var ALLT annat än bra, Götet gjorde en ganska medelmåttig insats mot Djurgården men det kommer inte spela nån som helst roll nu på måndag när det vankas domedag.. Hade jag fått erbjudandet med kryss på förhand skulle jag ta det, då lever hoppet ännu en vecka och vi har dessutom ett bättre läge än Blåvitt (tack Dif). Förloraren på Friends är ute ur leken.
Citat:
Ser inte heller självklarheten i att vi (Norrköping) skulle torska mot Malmö, även om risken är stor. Beroende på hur det går i nästa omgången kan Malmös chanser till fjärdeplatsen vara helt borta, detta i kombination med att de spelar CL tre dagar senare bör sänka motivationen rejält. Men visst är det än tuff bortamatch.

Göteborgs utgångsläge är dock värre, AIK borta är en måstematch, och en jäkligt tuff måstematch. Hoppas och tror att AIK tar tre poäng vilket skulle radera Götet (som har det enklaste matchen i sista omgången och en läskig målskillnad) ur guldstriden. Efter det får en ex-snok (Ajdarevic) och ex-djurgårdare (Broberg) gärna hjälpa oss.

Förhoppningsvis gör vi ordentligt med mål mot HBK på söndag, det kan bli avgörande.
Ja det var då själva fan att Malmö vann mot Shakhtar, skulle dom förlora mot Hammarby har dom verkligen inget att spela för och motivationen lär va därefter..

Allt annat än en seger för er mot HBK vore en gudagåva.. Skulle ju inte direkt minska draget tills på måndag om serieledning stod på spel.
Citera
2015-10-24, 12:49
Medlem
4522s avatar
Dom senaste veckorna har det inte gått att ta in något annat än guldstriden. Den här jävla guldstriden. Nu när det närmar sig kulmen mår man nästan fysiskt dåligt av skiten. Får ont i magen av att tänka på avgörandet och att vända och vrida på alla scenarier. Det ser hyfsat ut i Pekinglägret även om det är några mindre orosmoln, Kujo har varit förkyld hela veckan och Bärka tränade inte fullt senast, men fördelen är att alla ska kunna bidra. Krävs det en tung forcering mot slutet skulle man alltså kunna lira med Kujo, Kamara och Nyman i ett anfall mot ett avsågat Halmstad. Det är målgaranti på den, frågan är bara hur många?

Med risk för att bjuda på århundradets jinx och ett möjligt harakirimoment - jag ser bara inte hur Halmstad ska knipa poäng imorgon. Formen, tryggheten på hemmaplan, stödet i ryggen, en spelstil som inte gynnar lag som inte tar den där extra löpmetern. Tre bollar upp ska Peking kunna leverera, drömmen hade varit 6-0.
Citera
2015-10-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Dom senaste veckorna har det inte gått att ta in något annat än guldstriden. Den här jävla guldstriden. Nu när det närmar sig kulmen mår man nästan fysiskt dåligt av skiten. Får ont i magen av att tänka på avgörandet och att vända och vrida på alla scenarier. Det ser hyfsat ut i Pekinglägret även om det är några mindre orosmoln, Kujo har varit förkyld hela veckan och Bärka tränade inte fullt senast, men fördelen är att alla ska kunna bidra. Krävs det en tung forcering mot slutet skulle man alltså kunna lira med Kujo, Kamara och Nyman i ett anfall mot ett avsågat Halmstad. Det är målgaranti på den, frågan är bara hur många?

Med risk för att bjuda på århundradets jinx och ett möjligt harakirimoment - jag ser bara inte hur Halmstad ska knipa poäng imorgon. Formen, tryggheten på hemmaplan, stödet i ryggen, en spelstil som inte gynnar lag som inte tar den där extra löpmetern. Tre bollar upp ska Peking kunna leverera, drömmen hade varit 6-0.
Hur har Halmstad presterat på plastmatta tidigare under säsongen?
Citera
2015-10-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Jag skall åka till Friends på Måndag och se AIK - IFK Göteborg , min fråga är vart det är enklast att parkera, jag åker från Uppsala och har tidigare vid konserter och stora evenemang tagit pendeln men nu har jag ungarna med mig och måste ta bilen. Finns det parkeringshus nära som är lediga eller är det parkering i Solna C som gäller och sedan gå?

Tack på förhand.
Det finns ett stort parkeringshus under Friends och Mall of Scandinavia.
In brukar det gå smidigt, däremot rejält med kö ut. Var ute i god tid, tror det ska kostar 200 vid evenemang, men betalstationen brukar bli överbelastad och då är det gratis. Det finns parkeringsvakter som

Sväng av vid Järva krig och sedan är det skyltat.

Rekommenderar dock tåg till Solna om barnen är över 10-12 och tål lite stök.
Citera
2015-10-24, 23:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Andreas Ekberg dömer AIK-IFK Göteborg. Åsikter?

Har följt en hel del AS i år men nån match han dömt dyker inte upp i huvudet, är det ett bra tecken?
Citera
2015-10-24, 23:13
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur har Halmstad presterat på plastmatta tidigare under säsongen?
Troligtvis inte så värst bra med tanke på att de ligger näst sist.
Citera
2015-10-25, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Har följt en hel del AS i år men nån match han dömt dyker inte upp i huvudet, är det ett bra tecken?
Min största skräck nu när ärkesopan Lerjeus äntligen lägger av. En auktoritär och arrogant polis från Lund som förstör fotbollsmatcher.
Citera
2015-10-25, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Ser ju inte helt fel ut på pappret.

Gula kort till AIK: 5
Gula kort till motståndarna: 20
Röda kort till AIK: 0
Röda kort till motståndarna: 1
Antal dömda matcher: 13
Matcher som AIK vunnit: 10
Matcher som blivit oavgjorda: 1
Matcher som AIK förlorat: 2

Årets matcher:

2015-08-30 AIK - Åtvidabergs FF Funktion: Domare 1-0
2015-04-26 AIK - Örebro SK Funktion: Domare 3-0
2015-04-06 AIK - Halmstads BK Funktion: Domare 2-1
Senast redigerad av The_dude2 2015-10-25 kl. 05:09.
Citera
2015-10-25, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Min största skräck nu när ärkesopan Lerjeus äntligen lägger av. En auktoritär och arrogant polis från Lund som förstör fotbollsmatcher.
Ni som inte haft äran att lira i Superettan har nog inte fått bekanta er med Nermin Cisic ännu. Ska vara domarkårens "påläggskalv" och näst på tur att börja döma Allsvenskt nu när Al-Hakim fick ta det steget.

Den här killen är lätt i klass med andra favoriter som Anders Frisk, Martin Hansson, Lérjeus osv.
Citera
2015-10-25, 12:41
Medlem
ArneIIIs avatar
Kan gå åt två håll med Ekberg.

Antingen pallar han inte trycket från en gigantisk AIK-publik och viker sig för publikreaktionerna vid 50/50-situationer eller så ska han minsann visa att han inte låter sig påverkas och är stenhård mot hemmalaget.

För övrigt har Halmstad jävligt mycket att spela för idag; Heder och upprättelse efter alla konstiga insatser och misstag mot övriga topplag. Förväntar mig årets match av Mohammed Ali Khan.
Citera
2015-10-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Kan gå åt två håll med Ekberg.

Antingen pallar han inte trycket från en gigantisk AIK-publik och viker sig för publikreaktionerna vid 50/50-situationer eller så ska han minsann visa att han inte låter sig påverkas och är stenhård mot hemmalaget.

För övrigt har Halmstad jävligt mycket att spela för idag; Heder och upprättelse efter alla konstiga insatser och misstag mot övriga topplag. Förväntar mig årets match av Mohammed Ali Khan.

Tror det kommer gå åt skogen med Ekberg. Han kommer vika ner sig för hemmalaget och dess publik.

Ali Khan borde bli avstängd på livstid
Citera
2015-10-25, 16:01
Medlem
gato12s avatar
Kujovic, Kamara och Nyman samtidigt för Snoka. Helt rätt av Janne Andersson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in