2015-04-07, 07:37
Medlem
Eikrem, hyfsad allsvensk debut trots att man han kan så mycket bättre. 3 assist...
Citera
2015-04-07, 08:59
Medlem
Pickmylussys avatar
Ser fram emot malmö borta.

....

...
Citera
2015-04-07, 09:37
Medlem
svulles avatar
Sunkig match av AIK, förstås.

Precis som vanligt så är vi ett lag som behöver ha lite flyt. Får vi in ett mål så kan vi spela ut. Tills dess så ser det sedvanligt krampaktigt och lojt ut. Med det sagt så gör Halmstad med Janne J det bra och har sitt lag väldigt väl organiserat. Vi har oerhört svårt att göra deras mittfält och komma med fart mot backlinjen.

Bahoui var förvånansvärt pigg för att vara en premiär och vårmatch. Tråkigt då att han blir avrättad på mittplan i slutet av första och nu säkerligen blir borta ett tag. Goitom var i vanlig ordning bra med sina små finesser. Försvarsspelet var också det helt okej, även om man möjligen hade kunnat agera annorlunda vid målet. Sonko Sundberg gör det riktigt bra och är en bjässe i slutet med ett par viktiga dueller som stoppar ett kvitteringsmål. Lundholm är som vanligt alldeles för valpig och ensidig. Väldigt lätt att läsa honom och han skapar inte mycket, om än en del fina aktioner.

En trött historia överlag, men huvudsaken är förstås att vi inkasserar tre poäng. Lär dock bli att åka av borta mot Malmö nu i veckan. Förhoppningsvis kan vi grisa till oss ett kryss. Med tanke på vem som dömer matchen så känns det om möjligt ännu mer orimligt..
Citera
2015-04-07, 09:43
Medlem
mishimas avatar
Är väl inte så många månader sedan flera AIK:are dissade mig för att jag tyckte ni skulle satsa på Sonko Sundberg?
Citera
2015-04-07, 09:55
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Är väl inte så många månader sedan flera AIK:are dissade mig för att jag tyckte ni skulle satsa på Sonko Sundberg?

De flesta har nog varit skeptiska. Jag har dock propagerat för det många gånger i Silly-tråden. Någonstans måste man våga chansa också och inte bara värva in meriterade spelare. Det sänder fel signaler till ungdomarna.

Sonko Sundberg kommer göra sin beskärda del av misstag och tabbar nu under året, det är jag säker på. Jag tror dock att han kommer växa enormt och väga upp för de misstag han står för.
Citera
2015-04-07, 09:59
Medlem
Shuyins avatar
Problemet med AIK: s mittbackar i år är det att det saknas en ledare. Per Karlsson är det inte på det sättet som jag vill se. Därav en stilla önska om att Jos Hooiveld skulle kunna fylla de skorna, men där finns frågor som hur bra han är och vilken kostnad det blir.

Ett annat alternativ är att använda Nisse som mittback, men då står vi utan en bra vänsterback. Imponerande nog har ju Sonko dock spelat bättre än Väisinen som inte visar en så stark utvecklingskurva som jag hade trott. Således är Sonko det minst dåliga alternativet just nu.
Citera
2015-04-07, 10:19
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Sunkig match av AIK, förstås.

Precis som vanligt så är vi ett lag som behöver ha lite flyt. Får vi in ett mål så kan vi spela ut. Tills dess så ser det sedvanligt krampaktigt och lojt ut. Med det sagt så gör Halmstad med Janne J det bra och har sitt lag väldigt väl organiserat. Vi har oerhört svårt att göra deras mittfält och komma med fart mot backlinjen.

Bahoui var förvånansvärt pigg för att vara en premiär och vårmatch. Tråkigt då att han blir avrättad på mittplan i slutet av första och nu säkerligen blir borta ett tag. Goitom var i vanlig ordning bra med sina små finesser. Försvarsspelet var också det helt okej, även om man möjligen hade kunnat agera annorlunda vid målet. Sonko Sundberg gör det riktigt bra och är en bjässe i slutet med ett par viktiga dueller som stoppar ett kvitteringsmål. Lundholm är som vanligt alldeles för valpig och ensidig. Väldigt lätt att läsa honom och han skapar inte mycket, om än en del fina aktioner.

En trött historia överlag, men huvudsaken är förstås att vi inkasserar tre poäng. Lär dock bli att åka av borta mot Malmö nu i veckan. Förhoppningsvis kan vi grisa till oss ett kryss. Med tanke på vem som dömer matchen så känns det om möjligt ännu mer orimligt..

Lejerus som dömmer eller?
Citera
2015-04-07, 10:31
Medlem
rotfrukts avatar
http://www.expressen.se/kvp/sport/lerjeus-ar-saker-pa-att-jag-tog-ratt-beslut/

Att Lerjeus står för sitt beslut gör att jag litar på hans omdöme. Adu använde händer, sen är jag osäker på hur mycket det påverkade situationen men Lerjeus står väldigt bra till så man får lita på att han såg rätt. Rött kort känns för mycket men det är inte domarens fel utan regelboken.
Citera
2015-04-07, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Rätt dålig markering av ÅFF på Rognes nickmål får man nog påstå, sällan sett någon vara så sopren.

Att Månz blir nerdragen och lämnar ett stort hål bakom sig har inget med saken att göra tycker du?

//Otto
Citera
2015-04-07, 10:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Lejerus som dömmer eller?
Johannesson från Täby.
Citera
2015-04-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OttoWallen
Att Månz blir nerdragen och lämnar ett stort hål bakom sig har inget med saken att göra tycker du?

//Otto

Fast... Neddragen blir han ju inte. Han får max en liten knuff i ryggen... Klarar man inte det utan att ramla i straffområdet så kanske man inte ska vara allsvensk mittback, för det blir det inte frispark för.

Kolla 6:50 här
https://www.youtube.com/watch?t=450&v=p2vfM98FbYc

Dessutom är ju "Månz" på väg mot mitten av målet och hade inte varit nära Rogne ändå...

Dessutom no.2 är ju Gustav ännu friare bakom.

Det är ju nummer 32 i ÅFF som bara står och grinar för att han blir frånsprungen, och nummer 4 som joggar lätt efter Gustav som ska hålla dessa två spelare...
Citera
2015-04-07, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Johannesson från Täby.

Dvs samma domare som gav Mff ett poäng i förra årets Mff- AIK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto