Jag ser ganska alldaglig ut och har gått på en del dejter med tjejer från HP och haft en del ONS och så. Jag kan konstatera att bra bilder är viktigt, och jag kan också konstatera att jag själv är ganska kass på att veta vilka bilder tjejer kommer tycka om. Jag har fått prova mig fram med olika profilbilder och bilder i galleriet för att lära mig vilka bilder som gör att flest tjejer svarar. Det är enorm skillnad på hur många svar man får när man har en snygg profilbild taget i bra ljus där man har ett trevligt ansiktsuttryck och en snygg klädstil jämfört med en bild i dåligt ljus där man ser halvsur ut.
Har tjejen ingen presentation brukar jag bara skicka något standardmejl i stil med "Hej hej, gjort något roligt i helgen?", om hon har en presentation brukar jag försöka ställa någon fråga om något hon har skrivit. Om hon t.ex skriver att hon gillar att kolla serier kanske jag skriver "Hej hej, haft en bra vecka? Ser att du gillar serier, vad brukar du kolla på? Ser själv fram emot nya säsongen av Game of Thrones

" Jag får svar på kanske 1/3 eller hälften av sådana mejl.
Sen får man får ju räkna med att inte alla svarar. Hur du än ser ut kommer du inte vara alla tjejers "typ". Det är inget att ta personligt.