2015-10-20, 22:01
Medlem
shitmagnets avatar
Släng upp bilder (som andra tagit på dig) där du aktiverar dig med olika saker... Det viktiga är inte hur man ser ut utan att offr... jag menar tjejen lätt kan föreställa sig att man omger sig med ett socialt liv, är uppskattad och omtyckt av andra o s v.

Selfies i konstiga vinklar och med eller utan tråkiga bakgrunder är en jävla turn-off.
Citera
2015-10-20, 22:02
Medlem
Nedomanskys avatar
Inga bilder i bar överkropp. Bilder där du har blicken fäst i fjärran, där du ser lite drömmande ut. Fotona ska inte vara selfies, be någon som vet hur en kamera fungerar ta bilderna. Du måste göra dig intressant o sticka ut från mängden i din beskrivning av dig själv, håll dig till sanningen... Inga sexuella inviter o anspelningar, du ska ha lite stil...
Senast redigerad av Nedomansky 2015-10-20 kl. 22:06.
Citera
2015-10-20, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
Behövs mer tips än så! Är det så enkelt? Vore jävligt taskigt mot oss grabbar om du inte delar med mer! Hur gör du när du konverserar med kvinnorna på hp?

Enligt min erfarenhet så behövs det inte fler rader än "vanligt snack" tills det eventuellt övergår till rakt på sak. Lyft dock upp din personlighet på ett indirekt sätt utan att säga en massa "jag är rolig" i presentationen. Är du rolig (enligt tjejer) så skriv det i ditt meddelande på ett välformulerande sätt, lite kaxig/dryg sarkasm skulle jag vilja kalla det.

Att säga: "jag är si eller så" säger inte ett skit om dig annat än att du har skrivit det (om vi bortser de riktigt korkade tjejerna då). Presentationen bör formas på ett sätt där på ett indirekt sätt använder kaxig sarkasm till att få fram det du vill, samt skriver på ett sätt att hon själv får en bild av hur du kan vara (ist för som jag nämnde innan "jag är si, jag är så").

Din text ska beskriva dig och din mentalitet utan att du behöver skriva en massa "jag är....". Sen bilderna kan du inte göra mkt åt.
Citera
2015-10-20, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Inga bilder i bar överkropp. Bilder där du har blicken fäst i fjärran, där du ser lite drömmande ut. Fotona ska inte vara selfies, be någon som vet hur en kamera fungerar ta bilderna. Du måste göra dig intressant o sticka ut från mängden i din beskrivning av dig själv, håll dig till sanningen... Inga sexuella inviter o anspelningar, du ska ha lite stil...

Äh, trams om bilder. Jag har inget annat än just "selfies" och har lyckats rätt så ok ändå. Inga jävla bilder på husdjur/bilder/resor etc.
Citera
2015-10-20, 22:13
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Släng upp bilder (som andra tagit på dig) där du aktiverar dig med olika saker... Det viktiga är inte hur man ser ut utan att offr... jag menar tjejen lätt kan föreställa sig att man omger sig med ett socialt liv, är uppskattad och omtyckt av andra o s v.

Selfies i konstiga vinklar och med eller utan tråkiga bakgrunder är en jävla turn-off.

Jag kan tänka mig att det är en fördel, men vad är bäst eller minst dåligt för ensamvargar då? Har visserligen blivit mer social sedan jag blev singel, men det känns ganska löjligt att man ska bevisa att man minsann har en umgängeskrets.
Citera
2015-10-20, 22:17
Delusion, vad jag har forstatt det som, ar blatte och har darfor lite lattare med tjejer som soker spanning i sitt liv.
Citera
2015-10-20, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Ska man inte typ gå fullt ut med svärmiska kommentarer, typ som en romantisk lyriker och visa den här lidelsefulla personligheten av sig själv? Hur ska man undvika sexuella inviter och anspelningar liksom? Har typ inget annat gemensamt med kvinnor.
Citera
2015-10-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelusionGrandieure
Enligt min erfarenhet så behövs det inte fler rader än "vanligt snack" tills det eventuellt övergår till rakt på sak. Lyft dock upp din personlighet på ett indirekt sätt utan att säga en massa "jag är rolig" i presentationen. Är du rolig (enligt tjejer) så skriv det i ditt meddelande på ett välformulerande sätt, lite kaxig/dryg sarkasm skulle jag vilja kalla det.

Att säga: "jag är si eller så" säger inte ett skit om dig annat än att du har skrivit det (om vi bortser de riktigt korkade tjejerna då). Presentationen bör formas på ett sätt där på ett indirekt sätt använder kaxig sarkasm till att få fram det du vill, samt skriver på ett sätt att hon själv får en bild av hur du kan vara (ist för som jag nämnde innan "jag är si, jag är så").

Din text ska beskriva dig och din mentalitet utan att du behöver skriva en massa "jag är....". Sen bilderna kan du inte göra mkt åt.
Du förklarade vilka ordval man inte ska använda men du ger inga exempel på hur en kaxig, sarkastisk presentation ser ut.
Citera
2015-10-20, 22:29
Medlem
Citat:
Jag blev medlem i happypancake för några år sedan och för ett tag sedan skaffade jag privata bilder på mig själv. Jag är en ung man, hyfsad vuxenålder. Söker för det mesta äldre kvinnor, dock inte slitna. Delar med mig mina privata foton, har en kort konversation som inte mynnar ut i en dejt. Förstår inte liksom grejen. Först kan kvinnorna verka intresserade och sedan sluta svara. Ibland brukar vissa pausa sitt medlemskap om man förlorar kontakt, vilket är förståeligt, och andra gånger säger vissa kvinnor att jag ser ung ut vilket jag inte oftast håller med. Jag läste på bloggen att en övervägande majoritet som blir kontaktat är kvinnor, vilket kan förklara varför det är svårt för oss män att konkurrera sinsemellan för att övertyga någon kvinna på happypancake att gå ut på en dejt. Jag förstår inte bara varför det är såpass omöjligt. Jag undrar nu om någon sitter inne med ovärderlig tips om hur man kan gå runt problemet och övertyga och övertala någon kvinna att gå ut på en dejt?

Gör som de flesta som "arbetar" hårt med detta, lägg tid i dina meddelanden samt lite mer tid så kommer det väl småningom. Men du ska också veta att folk ljuger på sådan hemsidor, både män och kvinnor..
Har själv blivit dissad på sådana hemsidor, och det första som man ska tänka på är att det går flera personer på en tjej.. Flera meddelanden får dessa tjejer, och de kan bara skita i en om en annan "bättre" dyker upp.. Använd samma taktik men då kanske du blir kallad för en player om du blir bra på att gå tillväga på det sättet, och det är ju som sagt player taktiker det där, man väljer den som passar en för smaken, men håller i sina "ligg" genom att ge de uppmärksamhet då och då, men fy fan sådär mycket pallar inte ens jag att hålla på med, föööööör mycket arbete för något som inte är så speciellt precis.

Man ska inte älta för mycket, se helheten av det istället, sådana hemsidor är till för kvinnor, inte män..
Men visst finns det guldkorn överallt, likväl som på sådana dejting hemsidor.

Bilderna får du väl göra samma stil som dessa tjejer gör, att verkligen se "sexig" ut etc, kolla in deras stil på bilderna och ta efter dom, är väl inte svårare än så för att få sig ett ungefär vad tjejer tycker om.
Jävla bloggande etc som gjort det där till en trend, men men
Alltså man kan lura något enormt med bilder, bara kör på tycker jag, eller så testar man fram sig till resultat, man misslyckas, man gör om tills man lyckas.
Men tänk på att det inte är sidor för män precis, så ta det med en nypa salt om du blir dissad fast än att jag kan hålla med om att det är pissigt och irriterande så måste man ta det med en nypa salt efter ett tag så tror jag att man slutar bry sig om man inte ger upp
Citera
2015-10-20, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Delusion, vad jag har forstatt det som, ar blatte och har darfor lite lattare med tjejer som soker spanning i sitt liv.

Ärligt talat får jag mail av olika sorters tjejer (Allt från hårdrockerskor till hip-hopperskor till vänstertjejer, även akdemiker-tjejer). Vill dock poängtera att jag inte får MÅNGA mail, dock så tycker jag ändå att det är rätt så ok för att vara kille på en dejtingsida där folk har så höga krav. Är dock inte "blatte" på det sättet du tror, men utländsk bakgrund har jag japp....
Citera
2015-10-20, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelusionGrandieure
Ärligt talat får jag mail av olika sorters tjejer (Allt från hårdrockerskor till hip-hopperskor till vänstertjejer, även akdemiker-tjejer). Vill dock poängtera att jag inte får MÅNGA mail, dock så tycker jag ändå att det är rätt så ok för att vara kille på en dejtingsida där folk har så höga krav. Är dock inte "blatte" på det sättet du tror, men utländsk bakgrund har jag japp....
Hur många bilder har du egentligen? Akdemiker-tjejer låter nördiga sådana med horsey face, så inget vidare. Har försökt typ med tjejer typ 40+. Är mer kättjefull dock. Så "älska-dig-för-evigt" typ snack verkar funka lite grann. Jag tror heller inte på kvinnors "seriöst-förhållande" snack.
Citera
2015-10-20, 22:48
Bannlyst
Citat:
Hur många bilder har du egentligen? Akdemiker-tjejer låter nördiga sådana med horsey face, så inget vidare. Har försökt typ med tjejer typ 40+. Är mer kättjefull dock. Så "älska-dig-för-evigt" typ snack verkar funka lite grann. Jag tror heller inte på kvinnors "seriöst-förhållande" snack.

Hahhha nej, några hästansikten har jag inte kommunicerat med. Helt vanliga/ok tjejer. Har faktiskt fått fler meddelanden av 40+ som jag för övrigt inte är ett dugg intresserad av och inte svarar alls...HAHAHHA japp du ska inte tro ett SKIT på "seriöst förhållande"-skiten. Tro mig om de skriver med en kille som ger de "ohhh honom vill jag bli knullad av", kommer "seriöst förhållande"-biten i presentationen att vara ett minne blott

Nu är det ju givetvis en liten minoritet som faktiskt söker seriöst, men det fattar man när man konverserar fram och tillbaka. Var exempelvis en tjej (Som hade skrivit smörjan om "seriöst förhållande i presentationen). Från ingenstans inne i konversationen börjar hon snackar komma in på kukstorlek (fast inte på ett vulgärt sätt). Vill inte skriva för mkt om konversationen för aatt inte outta mig här men anyway...har upp emot 20 bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in