2015-10-19, 23:35
Medlem
Gambias avatar
Jävlar vad bra Zeneli och Claesson var ikväll. Som pekingsupporter känns det riktigt tråkigt att de skulle hitta tillbaka till vårformen (faktiskt bättre) så här sent på hösten. Tråkigt poängtapp men en hedersam förlust sett till insatsen, även om försvarsspelet absolut inte stämmer i första. Wahlqvist levde inte upp till hypen som för stunden omger honom och Telo var direkt dålig. Svag defensiv även av mittfältet.

Angående DIF:s straff så är det ju tydligt att bollen går på handen och att spelet skulle ha blåsts av. Nu sker dock inte detta och då fortgår spelet, Hjalmar Jónsson tar någon form av klumpigt brottargrepp, och straffen känns självklar. Tycker att Rhodéns straff känns mer tveksam i så fall (han ramlar jävligt lätt), även om jag till fullo förstår frustrationen över att det inte blåstes av innan för hands.

Lastar Nyman 0 för straffmissen. En spelare med så mycket hjärta är alltid en hjälte.
Citera
2015-10-20, 00:10
Bannlyst
Upp som en fågel, ner som en pannkaka av Peking.

Linus Wahlqvist, Telo och en del andra gjorde en av sina sämsta matcher för säsongen. Tror inte detta Norrköpingslag tar guld då det saknas psyke hos många av spelarna. Nyman missar inte dem där chanserna på en vanlig matchdag; var så säker.
Citera
2015-10-20, 00:32
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filous

Linus Wahlqvist, Telo och en del andra gjorde en av sina sämsta matcher för säsongen. Tror inte detta Norrköpingslag tar guld då det saknas psyke hos många av spelarna. Nyman missar inte dem där chanserna på en vanlig matchdag; var så säker.
Nu drar du lite väl stora växlar. Vi förlorar med 2-3 på bortaplan mot ett grymt Elfsborg, utan två av de mest tongivande spelarna, efter en grymt bra svit som nästan var tvungen att ta slut någon gång. Sett till chanserna som radas upp hade vi lika gärna kunnat göra 5 mål (och även Elfsborg hade chans på fler).

Nästa match går mot HBK som inte har något att spela för + att Kujovic och antagligen Bärkroth är tillbaka. Samtidigt spelar Göteborg och AIK mot varandra, om Blåvitt vinner går de ändå inte om oss och om Gnaget vinner går de troligtvis inte heller om oss då vi redan har bättre målskillnad + större chans att göra många mål mot det sjunkande skeppet HBK än vad AIK har mot seriens bästa försvar.

Göteborg vinner antagligen sista mot Kalmar, därför hoppas jag nästa omgång på att AIK tar tre poäng för att sedan torska borta mot seriens formstarkaste lag Örebro.

Vore även riktigt fint om Elfsborg kunde säkra fjärdeplatsen så att vi slipper ett alltför motiverar MFF, de känns otäcka redan som det är.
Citera
2015-10-20, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
skitsnack. bosse som ringde upp och hotade AB! modigt av sam och stå emot trycket dock. hade gärna sett bergström mfl. ansiktsuttryck när han kom till dagens samling i nyfärgad AIK-frilla.

Nej nej, han stormade in och satte en Uzi mot tinningen på Helin som då valde att dra tillbaka artikeln.
Vi är inga jävla telefonbögar i DIF.
Vilka fan tror du att vi är, Alcatel-Gnaget eller? Poofters...
Citera
2015-10-20, 09:13
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filous

Eh? Detta stämmer om vi tappar poäng mot Halmstad. Nu har vi trots allt serieledning, allt i egna händer samt mest största sannolikhet en avgörande guldmatch i omgång 30.

Sen lyder uttrycket: Upp som en sol, ner som en pannkaka.
Citera
2015-10-20, 09:23
Medlem
svulles avatar
Helvetet lär braka lös nästa måndag. Oavsett utfall så är kaos ett faktum.

Jag är verkligen inte imponerad av Blåvitt. Nu gjorde Dif sitt bästa för att förlora snyggt, men Walker ville förstås annat. Nu har inte AIK spelat speciellt bra heller, men kommer vi upp i någorlunda nivå så ska vi förstås plocka Blåvitt på hemmaplan.
Citera
2015-10-20, 09:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Helvetet lär braka lös nästa måndag. Oavsett utfall så är kaos ett faktum.

Jag är verkligen inte imponerad av Blåvitt. Nu gjorde Dif sitt bästa för att förlora snyggt, men Walker ville förstås annat. Nu har inte AIK spelat speciellt bra heller, men kommer vi upp i någorlunda nivå så ska vi förstås plocka Blåvitt på hemmaplan.

Nu har du tuggat lite väl mycket khat svulle. Dif anno 2015 är ena jävla sorksympatisörer! Det märktes mycket väl pga Sebbe som för första gången på hela säsongen kämpade nästan hela matchen och fixade en straff åt oss. Fyfan vad kasst jag mår idag.
Citera
2015-10-20, 10:03
Medlem
MangoChutneys avatar
Dömt är dömt men tyvärr är det ett groteskt misstag av domaren som blundar för den uppenbara handsen men blåser för en inte lika klar straff. Men, men, Blåvitt ska ändå vara nöjda med 1p för så jävla lojt och oinspirerat som man spelade i första halvlek får man bara inte spela när man har chans att koppla grepp om seriesegern.

Nu tror jag iofs att Blåvitt fixar det ändå. Vi slår självklart såväl AIK som KFF med den form dessa lag visat upp på slutet. AIK vinner knappast heller MOT ÖSK. Peking bör slå HBK men det är i te omöjligt att ett HBK som inte har något att spela för kan skrälla, särskilt om det är lite guldfrossa som börjar spöka för Peking. Att man ska slå Malmö i sista ser jag som osannolikt. Malmö förlorar inte mor topplag, bara mot bottenlagen...
Citera
2015-10-20, 10:04
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nu har du tuggat lite väl mycket khat svulle. Dif anno 2015 är ena jävla sorksympatisörer! Det märktes mycket väl pga Sebbe som för första gången på hela säsongen kämpade nästan hela matchen och fixade en straff åt oss. Fyfan vad kasst jag mår idag.

Ja, alla indicier med Sam Johnson är förstås fantastiskt kul. Och håret..

Sebastian Andersson är ju så illa tvungen att slåss för sitt liv med en minimal gnutta hopp om att få ett nytt kontrakt. Dock lyckades han ju med konststycket att inte göra mål igår, så hans insats måste ju varit godkänd ur det avseendet. Något nytt kontrakt lär han väl inte få dock.

Seså, jag smyger in dig på en eventuell guldfest så kan du få raljera skamlöst om dina legoknektar i laget.

Citera
2015-10-20, 10:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Ja, alla indicier med Sam Johnson är förstås fantastiskt kul. Och håret..

Sebastian Andersson är ju så illa tvungen att slåss för sitt liv med en minimal gnutta hopp om att få ett nytt kontrakt. Dock lyckades han ju med konststycket att inte göra mål igår, så hans insats måste ju varit godkänd ur det avseendet. Något nytt kontrakt lär han väl inte få dock.

Seså, jag smyger in dig på en eventuell guldfest så kan du få raljera skamlöst om dina legoknektar i laget.

Både Sam, Walker och Sebbe lär väl närvara på den guldfesten~
Citera
2015-10-20, 10:23
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Både Sam, Walker och Sebbe lär väl närvara på den guldfesten~

Bosse, då?

Citera
2015-10-20, 10:37
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Nu tror jag iofs att Blåvitt fixar det ändå. Vi slår självklart såväl AIK som KFF med den form dessa lag visat upp på slutet. AIK vinner knappast heller MOT ÖSK. Peking bör slå HBK men det är i te omöjligt att ett HBK som inte har något att spela för kan skrälla, särskilt om det är lite guldfrossa som börjar spöka för Peking. Att man ska slå Malmö i sista ser jag som osannolikt. Malmö förlorar inte mor topplag, bara mot bottenlagen...
Om inte vi (Peking) vinner så hoppas jag på er. Ali Khans mål i egen bur var bara för mycket för min del, det tog lite udden av guldracet. Vore för jävligt om en kriminell arab i HBK avgjorde Allsvenskan med tidernas självmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in