2015-10-19, 13:21
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
The results are in:

1-1 AC Bosman Risorgimento
1-3 Ale Viola Il Buffone
3-1 Go Ahead... åldringspung
1-1 I Selvaggi... eurogol1

Paloschi inbytt ändå. Förenklade givetvis läget en del. Känns som att mycket flyter på bra för mig just nu.
Citera
2015-10-19, 15:52
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Paloschi inbytt ändå. Förenklade givetvis läget en del. Känns som att mycket flyter på bra för mig just nu.

En tvåmålsförlust hade jag inte räknat med efter mina uträkningar igår...

Det avgörande var väl egentligen din stabila fyrbackslinje med fyra 6,0 mot min svajiga trebackslinje med UFF(4,0), 4,5, 6,0 - och sen ges jag väl en fjärde back med betyget 5,0 för att räkna ut snittet. Sammanlagt tjänade du 4p mot mig på modificatori i backlinjen, räknar man bort de modificatori så hade det blivit 2-2. Dock hade du fortfarande fått lite plus där även om jag coachat mitt lag optimalt och haft Marquez på bänken, så...
Citera
2015-10-19, 21:43
Medlem
snillet_1s avatar
Det finns några hyggliga lirare ute på marknaden fortfarande, sitter t.ex. alla åtta lag verkligen på sex anfallare vardera som är bättre än Gervinho?

P.S kan man lägga ut spelare på mercaton och få in fantamiljoner den vägen?
Citera
2015-10-19, 22:14
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det finns några hyggliga lirare ute på marknaden fortfarande, sitter t.ex. alla åtta lag verkligen på sex anfallare vardera som är bättre än Gervinho?

P.S kan man lägga ut spelare på mercaton och få in fantamiljoner den vägen?

Jag har handlat färdigt. Av principiella skäl. Annars hade jag huggit Gervinho.
Citera
2015-10-19, 22:30
Medlem
anteri17s avatar
Preliminär elva mot åldringspung:

Sportiello

Basta Vrsaljko Barzagli Alonso

Benassi Badelj Magnanelli

Ilicic Vazquez Perotti

In kommer Vrsaljko, Alonso, Badelj, Ilicic och Vazquez. Bra form på dessa spelare, och en bra grundkapacitet. Visserligen tuffa kamper för Sassuolo (Vrsaljko), Fiorentina (Alonso, Badelj, Ilicic) och Palermo (Vazquez). De möter i tur och ordning Milan, Roma och Inter.

Zappacosta och Souprayen går ut, mycket pga att de i grunden är för dåliga spelare. Samma sak med Hallfredsson. Klose har ännu ingen matchform och gjorde en slät figur senast. Muriel är alldeles för ojämn i ett Sampdoria jag inte alls gillar.

I övrigt fortsatt ingen de Vrij som är skadad. Paletta är åter tillgänglig efter avstängning, men petas pga att Atalanta ställs mot Juventus.

Synd att alternativen på mittfältet är få. Kone är skadad, medan Valdifiori, Suarez och De Jong är tydligt petade. Det blir visserligen veckoomgång veckan efter denna, vilket borde innebära en del rotation.

Annars känns det skönt att återigen ligga på medaljplats. Det är en bit upp till Go Ahead, men det finns gott om tid att hämta in fyra poäng.

Det är kul det här spelet. Jag ser redan fram emot nästa omgång.
Citera
2015-10-20, 16:47
Medlem
Ferry31s avatar
Har visserligen vunnit mina samtliga fyra hemmamatcher, men det har och andra sidan gått trögt på bortaplan den här säsongen. Nu väntar två raka bortamatcher och det är dags att börja förbättra bortaspelet.

Hade gärna tagit AC Bosman nu i helgen. Milan ställs ju mot Sassuolo
Citera
2015-10-21, 16:22
Medlem
snillet_1s avatar
Veckans mercato:

Citat:
Ale Viola Soddimo Danilo 1
eurogol1 Pavoletti Leonardo 14
Ale Viola Acquah Afriyie 1
Ale Viola Pinilla Mauricio 1
åLdringspung Masiello Andrea
åLdringspung Gomez Juan Ignacio 7
Il Buffone Mounier Anthony 2
åLdringspung Juan Jesus Guilherme 6
eurogol1 Viviani Federico 11
Ale Viola Murillo Jeison 12

Blev att avhysa Palacio till förmån för Mounier, som har gjort tre mål och två ass i ett svagt Bologna. Stjärnan i laget medan Palacio knappast verkar aktuell för särskilt många starter.
Citera
2015-10-24, 14:07
Medlem
snillet_1s avatar
25 minuter kvar för ett fixa elvan. Vaknade upp gigantiskt bakfull och första tanken var: "visst fan körde de en 15:00-match i Serie A idag?". Har ju varit en hel del 18:00-starter so far.

Mirante

Gamberini - Moras - Manolas

Allan - Badu - Hamsik - Baselli

Berardi - Higuain - Mounier
Senast redigerad av snillet_1 2015-10-24 kl. 14:10.
Citera
2015-10-24, 14:57
Medlem
Knugen37s avatar
Eurogol1 värvning av Pavoletti var nog den bästa. Han har gjort 8 mål på sina senaste 11 Serie A matcher och har börjat komma igång igen efter en skada och en avstängning.

Nåja, ny omgång och jag är fortsatt rätt negativ. Lär väl bli ännu en förlust.

Jag testar en 4-4-2 uppställning:
Tatarusanu
Hysaj-Koulibaly-Gentiletti-Chiellini
Candreva-Fernando-Lemina-Bigila
Quagliarella-Kalinic
Citera
2015-10-24, 18:52
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Eurogol1 värvning av Pavoletti var nog den bästa. Han har gjort 8 mål på sina senaste 11 Serie A matcher och har börjat komma igång igen efter en skada och en avstängning

Tack för dagens jinx. Behövde den.
Citera
2015-10-25, 13:37
Medlem
anteri17s avatar
Jag lyckas inte med min forwardsuttagning. Tidigare idag gjorde bänkade Muriel mål.

Perotti och Vazquez har redan spelat. Sammantaget spelar de in 12 poäng. Det är knappt godkänt för två forwards.
Citera
2015-10-25, 13:53
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag lyckas inte med min forwardsuttagning. Tidigare idag gjorde bänkade Muriel mål.

Perotti och Vazquez har redan spelat. Sammantaget spelar de in 12 poäng. Det är knappt godkänt för två forwards.

Jag gör samma misstag. Sätter alltid Paloschi och Meggiorini på plan när jag väntar mig att de ska leverera på hemmaplan. Sen gör de inte det, men överraskar i andra matcher (ofta borta) när jag satt dem på bänken.

Irriterande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in