2015-10-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ja, mot hyresgästerna är det ju snarare hela backlinjen som känns riggad. Lösa passningar, mjäkigt närkampsspel, spelare som faller som käglor helt plötsligt....Tur att man inte håller på HBK i år, och tur att man inte har Khan i laget.

Apropå slappt försvarsjobb var ju hyresgästernas mittlås riktigt konstigt ute vid Helsingborgs 4-1-mål idag.
Där kan man ställa högre krav.
Citera
2015-10-18, 21:55
Medlem
ZlatanManias avatar
För att kommentera HBK-AIK i helhet är det rentav orättvist att vi tar oss därifrån med 3 poäng, sån innerligt dålig match vi utförde men nånstans är det just dom matcherna man finner störst glädje i att vinna, när allt är skit och hoppet är förlorat så står man som vinnare efter ett misstänksamt klantigt ingripande av Ali Kahn. Nästintill overkligt.

Nisse kunde lika gärna fått rött och jag undrar om han inte tog det här med att inte spara sig själv för bokstavligt, med all rutin han har är det rentav idiotiskt att ge sig in situationer (särskilt på offensiv planhalva) på ett sånt brutalt sätt han gör..

Nisse har varit en av dom mest betydelsefulla spelarna för oss denna säsong och påverkan av hans uteblivna närvaro får vi se, Pereira har ändå gjort det oväntat bra som vänsterback.

Vill gärna veta hur det gick med Ofori men även där har vi en fullgod ersättare (vad det verkar efter ett par chanser på allvar) i Saletros men att låta en ung spelare visa vad han går för i en sån avgörande match som väntar känns sådär..

Goitom och Bangura var verkligen inte bra, men i motsats till dom finns Dickson och Hooiveld som bara levererat sen i somras respektive sin comeback i AIK och det är längesen jag upplevt sån trygghet defensivt som man gör i dom två.

Guldet känns trots allt avlägset, svänger det vår väg kommer vi dock vinna till sist.
Citera
2015-10-18, 22:06
Medlem
Citat:
I vilket fall så kommer man nog inte med säkerhet kunna fastslå att det skedde medvetet, och varken aik eller dif kommer lida några sportsliga konsekvenser ifall nu Khan faktiskt är mutad. Som sagt är det vidrigaste ju att det spridit sig till högsta serien, om det nu var med flit.

det kommer ju självfallet varken vi eller djurgården kunna lida av även om han döms (om det såklart inte framkommer att det är AIK eller djurgården som klubb som mutad han, vilket självklart är helt befängt). inte fan fick landskronas (?) motståndare poängavdrag eller böter för att ett par landskronaspelare gått med på att spela läggmatcher förra året?
Citera
2015-10-18, 22:18
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
det kommer ju självfallet varken vi eller djurgården kunna lida av även om han döms (om det såklart inte framkommer att det är AIK eller djurgården som klubb som mutad han, vilket självklart är helt befängt). inte fan fick landskronas (?) motståndare poängavdrag eller böter för att ett par landskronaspelare gått med på att spela läggmatcher förra året?

Nej, vilket var det jag sa också. Den människa jag minst i världen skulle vilja vara just nu är Ali Khan. Om han nu bara var ett genuint klantarsel (vilket är det troligaste) så måste ångesten han känner mot sina lagkamrater och fans vara bortom denna jord. Det var ju spiken i kistan för HBKs allsvenska sejour dessutom, och det går ju knappast att åka ur på ett dråpligare sätt.
Citera
2015-10-18, 22:20
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Det var ju spiken i kistan för HBKs allsvenska sejour dessutom, och det går ju knappast att åka ur på ett dråpligare sätt.
Synd att det är så få (inga?) HBK:are på forumet, skulle ju vara spännande att läsa vad de anser.

Fast å andra sidan åkte ju Åtvidaberg ur på ett rätt dråpligt sätt också...genom att bli fullständigt överkörda av Falkenberg.
Senast redigerad av gato12 2015-10-18 kl. 22:24.
Citera
2015-10-18, 22:22
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
‏@M_AliKhan4 27 minför 27 minuter sedan

Hata mig, kalla mig dumma saker, ljug om mig. Men ge fan i att hota mig och min familj, där gick gränsen!!
Ja detta har berört många..

-

60 poäng står vi på nu alltså.. Elfsborg vann guldet 2012 på 59 poäng.. Fan ta er IFK..
Citera
2015-10-18, 22:31
Medlem
Citat:
Nej, vilket var det jag sa också. Den människa jag minst i världen skulle vilja vara just nu är Ali Khan. Om han nu bara var ett genuint klantarsel (vilket är det troligaste) så måste ångesten han känner mot sina lagkamrater och fans vara bortom denna jord. Det var ju spiken i kistan för HBKs allsvenska sejour dessutom, och det går ju knappast att åka ur på ett dråpligare sätt.

ser det nu, läste visst inte klart meningen helt

ang. det andra så kan man väl lite halvt känna att han ändå blev räddad av FFFs totala utskåpning av åtvid. ifall HBK fått med sig ett kryss så hade de trots detta behövt hämta upp en jävla massa mål (8, 7 om HBK kryssat) de sista två matcherna
Senast redigerad av M.S 2015-10-18 kl. 22:41.
Citera
2015-10-18, 22:37
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

@M_AliKhan4 27 minför 27 minuter sedan

Hata mig, kalla mig dumma saker, ljug om mig. Men ge fan i att hota mig och min familj, där gick gränsen!

-

60 poäng står vi på nu alltså.. Elfsborg vann guldet 2012 på 59 poäng.. Fan ta er IFK..

Usch. Jävligt lågt vilka det än är som ger sig på dem. På väg att ta orimliga proportioner detta.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/mohammed-ali-khans-familj-har-fatt-dodshot/

Efter idag så pekar ju ganska exakt allt på att Solna tar hem det. Likt förbannat kan det ju vara helt kört redan efter nästa omgång, om Gbg vinner två på raken i Sthlm. Men kan som sagt inte riktigt se hur det inte ska bli Solna med tanke på hur allt har utvecklat sig på sistone.
Senast redigerad av simonvp 2015-10-18 kl. 22:48.
Citera
2015-10-18, 22:46
Medlem
Forever Winters avatar
På de repriser jag sett så ser inte självmålet så suspekt ut. Jag tycker det är uppenbart att han försöker få ut bollen över kortlinjen (vilket han iofs fick ) men får snedträff.
Oavsett vilket så är det allra mest upprörande att AIK tar 3 poäng sett till hur matchen såg ut. Där pratar vi kriminellt beteende...
Citera
2015-10-18, 22:54
Medlem
Citat:
För att kommentera HBK-AIK i helhet är det rentav orättvist att vi tar oss därifrån med 3 poäng, sån innerligt dålig match vi utförde men nånstans är det just dom matcherna man finner störst glädje i att vinna, när allt är skit och hoppet är förlorat så står man som vinnare efter ett misstänksamt klantigt ingripande av Ali Kahn. Nästintill overkligt.

Nisse kunde lika gärna fått rött och jag undrar om han inte tog det här med att inte spara sig själv för bokstavligt, med all rutin han har är det rentav idiotiskt att ge sig in situationer (särskilt på offensiv planhalva) på ett sånt brutalt sätt han gör..

Nisse har varit en av dom mest betydelsefulla spelarna för oss denna säsong och påverkan av hans uteblivna närvaro får vi se, Pereira har ändå gjort det oväntat bra som vänsterback.

Vill gärna veta hur det gick med Ofori men även där har vi en fullgod ersättare (vad det verkar efter ett par chanser på allvar) i Saletros men att låta en ung spelare visa vad han går för i en sån avgörande match som väntar känns sådär..

Goitom och Bangura var verkligen inte bra, men i motsats till dom finns Dickson och Hooiveld som bara levererat sen i somras respektive sin comeback i AIK och det är längesen jag upplevt sån trygghet defensivt som man gör i dom två.

Guldet känns trots allt avlägset, svänger det vår väg kommer vi dock vinna till sist.

Det som hände i Halmstad i går är sådant som händer guldlag. Så jag sätter mina pengar på AIK nu. Och tvivla inte på mig,jag fick dig att krypa 2 km

Citat:

Och undrar hur många i den familjen har hotat genom tiderna. Så nu får man hoppas släkten får sig en läxa.
-

Citera
2015-10-18, 22:59
Medlem
Salorms avatar
Luktar som om Gal8 varit ute och haft kvartssamtal med Ali Khan innan match. Känns inte som en slump att han fick 183k i straffskatt och sen bara slantade upp det som en struntsumma. Han är inte så bra spelare och han har varit i blåsväder många ggr angående att han spelat på sina egna samt uppgjorda matcher. Löjligt så det förslår.
Citera
2015-10-18, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Luktar som om Gal8 varit ute och haft kvartssamtal med Ali Khan innan match. Känns inte som en slump att han fick 183k i straffskatt och sen bara slantade upp det som en struntsumma. Han är inte så bra spelare och han har varit i blåsväder många ggr angående att han spelat på sina egna samt uppgjorda matcher. Löjligt så det förslår.

...och sen glömde ali khan bort samtalet till minut 94. ytterst turligt att hörnan just nådde honom och inte nickades bort av en random spelare som 9/10 gånger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in