Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-02, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Jag har aldrig "poppat en E" så att säga. Jag har bara använt mig av mdma-kristaller. Renhet har jag ingen aning om någon av gångerna så jag påstår absolut inte att bara för jag köper mdma så ska det vara "nyttigare" än en E-tab. Men rent generellt nu. Hur pass neurotoxiskt är E i regel tror ni? Allt jag lärt mig är att man helst ska undvika att blanda tjack och t.ex mdma-liknande substanser pga neurotoxiteten som uppstår/kan uppstå. Och mdma är ju inte direkt något hjärnan blir klokare av rent fysiskt i alla fall.

Borde inte E vara en jävla chanstagning egentligen mer än vad det redan är med tanke på allt annat skit vissa producenter ibland bankar ut tabbarna med? Genuint nyfiken!
Vem säger att MDMA-kristallerna inte är något annat Nuförtiden verkar det endast vara MDMA i E:na med. Tror risken är lika liten vilket man än väljer.
Citera
2015-10-02, 13:12
Medlem
Frozenpowders avatar
Ska ta mdma för första gången

Har några frågor inför mdma. jag ska ta mdma första gången imorgon och undrar,

Vilken dos? (har bara tagit tjack rökt gräs tagit sub o tramadol och jag är rätt smal o väger ungefär 70 kg o är 1.78 cm lång.

Vad ska jag göra om jag börjar nojja/bli orolig eller om de slår fel eller något fan vet jag, alltså vad ska jag göra för att lugna ner sig,

bor fortfarande med föräldrarna och ska ta det när dom har gått o lagt sig, är de knas?

funderade först på att ta 100 mg men jag vet inte om jag vill bli helt fuckad så vill gärna ha några tips.

vilken musik är sjuktligt skön när man är bäng och finns de någon musik som lugnar ner en?

AT? hur jobbig blir den när de e första gången?

Och till sist Vill gärna höra sånna grejor som man verkligen måste göra när man är bäng på detta.

har last i faq och inte hittat det letat efter
Citera
2015-10-02, 13:26
Medlem
1. Dosen 100 mg låter bra. Vänta en timme innan du tar lina nr2. Kan hända att båda slår samtidigt om din kropp och knopp känner sig ovan med substansen. Allt handlar om att slappna av.

2. Blir du nojig, ta en dusch, eller skölj händerna i vatten, sätt på favo-låten. Ring en vän som vet vad du gör. Känn på stressbollar, whatever som använder dina sinnen och kan fokuseras på ist.

3. Jag gillar inte iden att du tar själv/ensam. Du kan i värsta fall få för dig att gå in och väcka dem enbart för att säga hur mye du älskar dem! Kan va knas om de inte är öppensinnliga till att just öppna sinnet..

4. All musik du tycker är bra är bra musik. Jag föredrar elektronisk. Deep chill, vocals, chill out, cafe del mar chill et.c. Sök på Soundcloud har du massor med bra mixar att lyssna loss på. Ambient psy för landningen/afterglow rekommenderas från min sida.

5. At borde du inte bry dig om, du kommer må bättre när du vaknar än vad du brukar göra. En bra fet upplevelse brukar hänga kvar i känslan ett tag. Varningens finger, överskrid inte 0.5 gr första gången. 0.3 tycker jag personligen är maxdosen.

Ha en bra MDMA-upplevelse och välkommen till en annan värld där kärlek råder.
Citera
2015-10-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenpowder
Vilken dos? (har bara tagit tjack rökt gräs tagit sub o tramadol och jag är rätt smal o väger ungefär 70 kg o är 1.78 cm lång.

Förslagsvis 2mg/kg, fyll inte på.

Citat:
Vad ska jag göra om jag börjar nojja/bli orolig eller om de slår fel eller något fan vet jag, alltså vad ska jag göra för att lugna ner sig,

Påslaget av ecstasy kan vara mycket intensivt och många nybörjare kan få för sig att de har fått i sig alldeles för mycket, det är eftersom att när effekterna börjar smyga sig på är peaken bara runt hörnet d.v.s det går mycket fort ifrån 0-100 och kan upplevas som intensivt. Har sett nybörjare sitta och flåsa i rejäl intensitet och hålla fast sig hårt i c.a 30 sekunder innan det släpper och de smälter ihop med ett leende "fan vad jag älskar allt!"...

Citat:
bor fortfarande med föräldrarna och ska ta det när dom har gått o lagt sig, är de knas?

Det beror helt på din personlighet och hur du hanterar ecstasy ruset, vissa öppnar gärna upp sig väldigt mycket och kan ringa upp hur många som helst och berätta hur mycket de älskar dessa.... Ingenting jag personligen har haft som upplevelse, men det hör inte till ovanligheterna att första gångare inte kan hantera sig under påverkan eftersom att allt känns rätt.

Citat:
funderade först på att ta 100 mg men jag vet inte om jag vill bli helt fuckad så vill gärna ha några tips.

140mg.

Citat:
vilken musik är sjuktligt skön när man är bäng och finns de någon musik som lugnar ner en?

Ecstasy är ett mycket avslappnande rus, under peak behöver du ingenting som lugnar ner dig. Den musik du skall lyssna på är den du lyssnar på vardagligen.

Citat:
AT? hur jobbig blir den när de e första gången?

Oftast ingen avtändning de första gångerna man intar ecstasy.

Citat:
Och till sist Vill gärna höra sånna grejor som man verkligen måste göra när man är bäng på detta.

Ingenting, analysera inte det och börja inte förbereda dig för att det här skall göras. Just be here now.
Citera
2015-10-02, 18:47
Medlem
Blanda tjack och MDMA för en kreativ kväll

Frågeställningen jag kommer till så småningom kanske låter märklig i mångas öron men när jag köper tjack så väljer jag sånt som inte ger en direkt kick utan jag satsar mer på fokus, koncentration, energi och vakenhet.
Detta är för att jag är väldigt artistisk av mig, jag sysslar med allt möjligt kreativt och att ta tjack och sen syssla med någon av mina hobbys är som att ta steroider och sen tävla i en sport, det boostar allt med andra ord. Lite fuskigt men samtidigt väldigt roligt!

Och nu har helt plötsligt 200mg MDMA trillat rakt ner i händerna på mig, i kristallform. Och Ecstasy och MDMA är något jag inte har intagit på snart 10 år. Men det fick mig att fundera lite på hur det skulle vara att ta lite MDMA, inte en stor dos så man får ett fett rus för jag känner mig själv och då kommer jag bara att vilja vara social och prata med folk.
Och att inte ha någon att snacka med kommer bara vara så jävla jobbigt.

Så jag funderar på om jag skulle kunna ta lite MDMA, och lite tjack, eller i alla fall den vanliga mängden tjack jag brukar ta tillsammans med lite MDMA och sen sitta och gå all out med kreativiteten.

Är det någon som har erfarenhet inom något liknande?
Och vid vilka doser börjar kombinationen bli farlig? För givetvis är jag medveten om att tjack och MDMA i större doser inte är att rekommendera men sköter man sig så ska det gå att blanda och om jag inte har helt fel för mig ska det då ge ett mer Ecstasy-liknande rus.

Vad säger ni? Någon med erfarenhet? Hur mycket MDMA bör jag ta utan att känna den jobbiga känslan att "tar jag mer så vet jag hur skönt jag kommer må" och utan att slippa det mesta av "jag måste prata med någon, måste vara social"-stirret?

Och om ingen har svar på någon av frågorna så kommer jag spara MDMAt till ett tillfälle då jag verkligen kan ta allting på en gång för det var läääääängesen jag mådde så bra som man kan göra
Samtidigt är detta en idé jag hade velat utforska vidare. Tjack i sig blir ju som sagt som ett litet fusk inom min hobby och med MDMA tillsammans kanske det blir lite fräckare resultat?
Jaja, jag får se vad Flashback svarar

Tack för mig och trevlig helg Flashback, knarka lugnt
Citera
2015-10-02, 19:45
Medlem
En polare och hans flickvän gjorde MD-debut igår, de köpte 2st 220mg Röda Toyota-knappar och eftersom att jag kände att 220mg skulle kunna bli för mycket så rekommenderade jag dom att börja med en halv - 110mg första gången borde räcka för att kunna säga den klassiska: "Det är här det bästa jag gjort!". Jag hade halvt rätt, hans brud mådde som man ska göra på MD medans han i princip inte kände någonting överhuvudtaget, jag bad honom käka den andra halvan också och tiden gick o gick. Ingenting. En sak som är värd att nämna är att hans pupiller var utvidgade och han svettades som en gris, som man bekant gör och har på MD.

Så, har ni några teorier om detta? Han går ej på någon medicin, han droppa det på tom mage etc. Inget som borde påverka MDMA-effekten mao.
Citera
2015-10-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HampusTxD
En polare och hans flickvän gjorde MD-debut igår, de köpte 2st 220mg Röda Toyota-knappar och eftersom att jag kände att 220mg skulle kunna bli för mycket så rekommenderade jag dom att börja med en halv - 110mg första gången borde räcka för att kunna säga den klassiska: "Det är här det bästa jag gjort!". Jag hade halvt rätt, hans brud mådde som man ska göra på MD medans han i princip inte kände någonting överhuvudtaget, jag bad honom käka den andra halvan också och tiden gick o gick. Ingenting. En sak som är värd att nämna är att hans pupiller var utvidgade och han svettades som en gris, som man bekant gör och har på MD.

Så, har ni några teorier om detta? Han går ej på någon medicin, han droppa det på tom mage etc. Inget som borde påverka MDMA-effekten mao.
Är han en stor person? Större personer behöver oftast mer mg/kg kroppsvikt. Och 110mg för en person som är stor är inte särskilt mycket.
Och det enda det gör om man äter den andra halvan om det redan gått ett tag är ett den förlänger bara ruset eller kanske ska säga "icke-ruset" som i detta fallet. Den boostar inte på effekten, tyvärr.

Men jag hade gjort exakt samma sak om det varit min debut och jag är också en rätt stor person. Jag är alltid försiktig och börjar hellre med lite än att köra på med lite för mycket först. Detta efter första gången jag tog ecstasy när jag var 15-16 och tog två väldigt potenta knappar på en gång och när dem slog på trodde jag att jag skulle dö. Blev svettigare än när jag sprungit på löpband i 20 minuter med feber (inte för jag gjort det men you get the point), jag började må illa så in i helvete men spydde aldrig och jag saker jag såg fastnade i luften, exempel: jag drog handen framför ögonen och handen fastnade i små "hack" för att sedan tonas bort.
Detta fixade sig dock genom att jag satte mig för mig själv med mantrat "det är bara drogen, det är bara drogen" och efter en 20 till 30 minuter när come-upen hade gått över till peaken var jag kung över världen. Men jag är säker på att det hade kunnat gå illa.
Så min poäng är att dina kompisar gjorde helt rätt i att börja med lite mindre. Nu vet han till nästa gång att han kan ta en hel istället. Och ifall dem inte vet gör dem uppmärksamma på att vänta 2-3 månader innan nästa gång för att kunna uppnå den bättre effekten. Tar dem för tätt inpå blir effekten sämre.

Sen är det många andra saker som spelar in också, mycket med kroppens hälsa vid intaget med vitaminer, mineraler och så vidare. Till exempel är det bra att ett halvt dygn före få i sig magnesium med jämna mellanrum, lite vitamin C skadar inte heller.
Det finns även andra tillskott man kan ta både före och efter för att maxa sin upplevelse och dessutom göra det så säkert som möjligt.

Jag kan rekommendera http://www.rollsafe.org/

Men jag vill även tillägga att när jag var yngre och lekte runt mycket med ecstasy så var tillskott ingenting jag och mina kompisar alls brydde oss om eftersom vi inte ens visste om det. Så jag menar inte att det är ett måste.

Önska dina kompisar lycka till nästa gång och killen kan nog ta lätt 200mg utan att oroa sig.

----------

Har själv en fråga här som jag önskar svar på, till er som är kunniga inom MDMA och tjack får gärna läsa mitt inlägg här i samma tråd: (FB) En FAQ om Ecstasy/MDMA
Citera
2015-10-02, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaphor
text

Han är inte alls stor, runt 75-80 kanske. Medveten om att det inte går att fylla på MD o uppleva peaken igen, men 220 mg under en kväll borde resultera i mycket mer.. Har lovat grabben att det blir en 0.3 bomb nästa gång.
Citera
2015-10-02, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HampusTxD
Han är inte alls stor, runt 75-80 kanske. Medveten om att det inte går att fylla på MD o uppleva peaken igen, men 220 mg under en kväll borde resultera i mycket mer.. Har lovat grabben att det blir en 0.3 bomb nästa gång.
Ja bara att köra på! 0.3 bomb MDMA ska väl funka men 0.3 bomb X vet jag inte om jag personligen hade vågat köra på. Men det är jag det
Citera
2015-10-02, 21:13
Medlem
Yo,

Har idag käkat ca 8-18-12mg alprazolam av riktigt bra kvalité (blotters med ren alpra) samt 30mg metadon och liite hasch av normal kvalite, innan detta har jag inte ätit bens på ett tag (vveckor).

Hemma har jag två kapslar mdma. De ska innehålla 120mg-1-150mg, saknar våg men en av kapslarna är nästan full så nog den som innehåller mest. Våg saknar jag.

Är ca 180+80kg. Tror ni jag kan ta den kapseln som innehåller nära 150mg redan imorgon? Tog alpra för sista gången kl 21.

Edit: Åt 60mg Elvanse i tisdag samt 60mg igår, har ej adhd eller käkat nåt annat än ovanstående senaste tiden. Sony om jag är luddig, är lite påverkad . Unära alltså om jag får ut max av mdman imorgon , eller ska jag vänta ett tag? Hade tänkt ta den kl 18. Misstänker att det är bäst att vänta, men typ hur länge då?? Kmr bara ta den ena kapseln!
Senast redigerad av heltgalentok 2015-10-02 kl. 21:25.
Citera
2015-10-02, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heltgalentok
Yo,

Har idag käkat ca 8-18-12mg alprazolam av riktigt bra kvalité (blotters med ren alpra) samt 30mg metadon och liite hasch av normal kvalite, innan detta har jag inte ätit bens på ett tag (vveckor).

Hemma har jag två kapslar mdma. De ska innehålla 120mg-1-150mg, saknar våg men en av kapslarna är nästan full så nog den som innehåller mest. Våg saknar jag.

Är ca 180+80kg. Tror ni jag kan ta den kapseln som innehåller nära 150mg redan imorgon? Tog alpra för sista gången kl 21.

Edit: Åt 60mg Elvanse i tisdag samt 60mg igår, har ej adhd eller käkat nåt annat än ovanstående senaste tiden. Sony om jag är luddig, är lite påverkad . Unära alltså om jag får ut max av mdman imorgon , eller ska jag vänta ett tag? Hade tänkt ta den kl 18. Misstänker att det är bäst att vänta, men typ hur länge då?? Kmr bara ta den ena kapseln!
Jag kan tyvärr bara tala för alpran och metadonet men inte Elvansen (men kan inte tänk mig att det bör påverka).

Eftersom du tog alpran idag och alpra har väldigt kort biologisk halveringstid så BÖR den inte påverka om du tar MDMA imorgon. Angående Metadonet kan jag inte komma med några jättekonkreta tips men, Metadon om jag inte minns fel har en väldigt varierande halveringstid där den kan ligga på nästan 3 dygn och som lägst runt 6-8 timmar eller vad det är, det står säker på Wikipedia. Men detta beror nog på hur mycket man tar.

Däremot vet jag inte hur det hade påverkat ett MDMA-rus att ha lite opiater i kroppen, eller syntetisk opioid som i detta fallet.

Låt någon annan svara på Elvansefrågan, säger dem att det inte ska påverka så hade jag nog satsat och kört på. Men detta är jag och jag kan inte allt om Metadon. Hade det varit jag i samma sits hade jag forskat på som fan om Metadon just nu för att kunna bestämma mig.

Men angående benzon så är jag rätt säker på att den inte kommer ligga och störa MDMA-ruset alls.
Senast redigerad av Kaphor 2015-10-03 kl. 00:16.
Citera
2015-10-03, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heltgalentok
Yo,

Sorry, läste inte riktigt sista frågan förrän nu. Men för att få ut max av MDMAt är det definitivt bättre att vänta. Borde räcka med en vecka eller två. Lycka till och bruka med sunt förnuft!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in